Wymiana wahaczy z powodu zużycia sworzni jest wyjątkowym marnotrawstwem. Tam, gdzie sworznie są zintegrowane w zasadzie nie ma innego sposobu na naprawę – na złom trafiają całe tony takich wymontowanych elementów. Jedynym sposobem rozwiązania problemu jest poprawa jakości i wytrzymałości sworzni. I właśnie taki cel postawili przed sobą konstruktorzy Moog. Postanowili go osiągnąć redukując tarcie wewnątrz przegubów kulowych i zwiększając wytrzymałość samych współpracujących elementów (panewek i samych trzpieni).
Hybrid Core Technology (technologia hybrydowego rdzenia) polega na zastosowaniu specjalnego materiału do produkcji panewek sworzni wahaczy. Jest on wytrzymalszy i stwarza mniejsze opory tarcia. Badania wykazały zmniejszenie momentu obrotowego koniecznego do ruchu sworznia średnio o 40% i mniejszy wzrost ugięcia lub poluzowania w porównaniu z dotychczasową konstrukcją. Ponadto indukcyjna obróbka cieplna sworznia spowodowała, że wytrzymałość zmęczeniowa, a tym samym żywotność sworznia, osiągnęła wielokrotnie wyższy poziom. Oznacza to, że elementy zawieszeń Moog ze sworzniami wykonanymi w technice Hybrid Core Technology są znacznie trwalsze od starszych, zwyczajnych odpowiedników.
„Sekretnym” materiałem, z którego wykonano nowatorskie panewki sworzni jest włókno węglowe połączone z PTFE. Hybrydowa konstrukcja ma zwiększoną odporność na odkształcenia, co powoduje wydłużenie żywotności gniazda.
Badania wykazały również, że zastosowanie obróbki cieplnej w określonych obszarach sworznia zwiększa jego trwałość zmęczeniową, co sprawia, że cały ten element jest wielokrotnie mocniejszy i trwalszy.
Opisywany system, który obejmuje panewkę z włókna węglowego i hartowany indukcyjnie trzpień kulowy znalazł zastosowanie w przegubach kulowych, wahaczach poprzecznych i trójkątnych, drążkach i końcówkach drążków kierowniczych.