Modne kolory nadwozia: rozwój, wdrażanie i renowacja | MOTOFAKTOR

Modne kolory nadwozia: rozwój, wdrażanie i renowacja

person Adrian Januszkiewicz 22/07/2020

Według Globalnego Raportu Popularności Kolorów, opublikowanego przez Axaltę, w 2019 roku Europę zdominował szary. Co jednak o tym zdecydowało?

Z raportu Axalta wynika, że w 2019 roku najczęściej wybierany był szary – takie nadwozie miało aż 24% nowych samochodów sprzedanych w Europie. Drugie miejsce na starym kontynencie zajął biały z udziałem 23%, choć nadal króluje on w ujęciu globalnym. Trzecim najpopularniejszym kolorem wśród Europejczyków jest czarny.

 

Razem te trzy kolory odpowiadają za 2/3 rynku nowych samochodów. Jeśli dodać srebrny, z udziałem 10%, łącznie te cztery kolory stanowią ponad 3/4 rynku. Niebieski (10%) i czerwony (6%) to najwyżej notowane kolory z poza grupy odcieni neutralnych.

Szary przed białym i czarnym – tak kształtują się aktualne trendy kolorystyczne w Europie według dorocznego Globalnego Raportu Popularności Kolorów Axalta za rok 2019.

Szary oznacza obiektywizm i profesjonalizm

Szary symbolizuje funkcjonalność i profesjonalizm, styl i elegancję. Szary samochód oznacza, że kierowca nie potrzebuje przyciągać uwagi jaskrawym kolorem. Natomiast dzięki nowym pigmentom i efektom ten niepozorny kolor potrafi naprawdę robić wrażenie. Stworzenie nowego koloru zajmuje około dwóch lat, więc pracę nad kolorami przyszłości trzeba zaczynać już dziś. Elke Dirks Axalta Automotive OEM Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę
Nowe kolory opracowywane na potrzeby producentów samochodów: Elke Dirks, Axalta Automotive OEM Colour Designer na region EMEA.

Zespół Axalta odpowiedzialny za kolory dla producentów OEM analizuje różne czynniki: poza statystykami dotyczącymi kolorów oraz analizami klientów i modeli samochodowych patrzą też na modę i aktualnie panujące nastroje.

Trendy w modzie, meblach i akcesoriach, a nawet artykuły w magazynach – wskazówek szukamy wszędzie. Elke Dirks

Bez lakieru do renowacji wszystko na nic

Nie każdy kolor opracowany przez Elke Dirks i jej koleżankę Christiane Lüdecke trafia na nadwozia. Czasami jest to spowodowane problemami związanymi z procesem produkcji, a czasami wiąże się to z opracowaniem receptury lakieru renowacyjnego.

Opracowanie lakieru dla producenta samochodów nie obejmuje tylko lakieru produkcyjnego, lecz także produkty, które umożliwią warsztatom renowacje i idealne odtworzenie koloru nadwozia. Harald Klöckner Head of Standox Training na region EMEA
Producenci lakierów muszą umieć przewidywać, które kolory zyskują na popularności wśród konsumentów.

Specjaliści Standox są w ciągłym kontakcie z pracownikami sektora OEM.

Ta współpraca w naturalny sposób ułatwia tworzenie odpowiednich receptur i lakierów renowacyjnych. Harald Klöckner

 

Tak bliska koordynacja prac nie jest oczywista: nie wszyscy producenci lakierów OEM są obecni na rynku renowacyjnym – i odwrotnie.

60 nowych receptur tygodniowo

Prace nad recepturą lakieru renowacyjnego są niezwykle czasochłonne. Wymagają identyfikacji pigmentów poprzez analizę mikroskopową, obliczenia proporcji mieszania i wykorzystania robotów do aplikacji, aby uzyskać neutralny efekt. Te wszystkie procesy są nieustannie monitorowane i doskonalone. W ten sposób Standox opracowuje około 60 nowych receptur tygodniowo i udostępnia je w oprogramowaniu kolorystycznym online Standowin iQ.

To mnóstwo pracy. Ale dzięki temu wiemy, że nasi partnerzy mogą za każdym razem uzyskać idealny kolor. Harald Klöckner

 

Źródło: Axalta

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).