Mercedes-Benz: produkcja silników elektrycznych i kampus „Cyfrowa fabryka” w Berlinie | MOTOFAKTOR

Mercedes-Benz: produkcja silników elektrycznych i kampus „Cyfrowa fabryka” w Berlinie

person Redakcja 1/01/2022

Fabryka Mercedes-Benz w Berlinie rozszerzy swoje portfolio produktów o montaż wysokowydajnych silników elektrycznych YASA.

W swoim zakładzie w Berlinie Mercedes-Benz będzie produkować ultrawydajne silniki elektryczne o osiowym strumieniu pola magnetycznego. To element przygotowań wiodącej marki samochodów luksusowych do przejścia na napędy całkowicie elektryczne do 2030 r. – wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe.

 

Dzięki produkcji kolejnych komponentów napędów elektrycznych berlińska fabryka wyznacza nowy kierunek na przyszłość i poszerza portfolio swoich produktów. Latem br. Mercedes-Benz ogłosił przejęcie firmy YASA – brytyjskiego producenta ultrawydajnych silników elektrycznych, zabezpieczając sobie dostęp do unikalnej techniki jednostek o osiowym strumieniu pola magnetycznego (ang. axial-flux), pogłębiając pionową integrację oraz tworzenie wartości w zakresie rozwoju i produkcji. W portfolio berlińskiego zakładu znajdują się już wolumeny montażowe elektrycznych jednostek napędowych oraz tzw. przedział EE.

 

Równolegle na zaawansowanym etapie jest już rozbudowa kampusu Mercedes-Benz „Cyfrowa fabryka” (ang. Mercedes-Benz Digital Factory Campus) – tworzonego na potrzeby opracowywania, testowania i wdrażania pionierskich aplikacji oprogramowania MO360. W przyszłym roku uruchomiony zostanie szereg najnowocześniejszych linii pilotażowych.

 

Berlin stanie się centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz i będzie wspierać ogólnoświatowe wdrażanie nowych wersji oraz aplikacji ekosystemu MO360. Jednocześnie kampus przyjmie rolę centrum szkoleniowo-kwalifikacyjnego MO360. W ciągu najbliższych 6 lat Mercedes-Benz zainwestuje w transformację berlińskich zakładów ponad 100 mln euro.

W naszym zakładzie w Berlinie transformacja przemysłu motoryzacyjnego jest widoczna bardziej niż w którejkolwiek innej fabryce Mercedes-Benz. Przejście z zakładu wytwarzającego konwencjonalne komponenty napędowe do centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji i produkcji w dziedzinie elektromobilności to znaczący krok – zarówno dla nas, jak i dla naszych pracowników. Oferujemy tej tradycyjnej lokalizacji nowe, przełomowe możliwości i akcentujemy jej rolę w naszej globalnej sieci produkcyjnej – nie tylko jako motoru napędowego naszej ofensywy w dziedzinie cyfryzacji. Dzięki produkcji wysokowydajnych silników elektrycznych berlińska fabryka stanie się kluczowym filarem zrównoważonej strategii elektryfikacji Mercedes-Benz. Jörg Burzer członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. produkcji i łańcucha dostaw

Berlin stanie się centrum globalnej działalności szkoleniowej i kwalifikacyjnej Mercedes-Benz. Przyszłe programy szkoleniowe dla całej sieci produkcyjnej zostaną opracowane i wdrożone właśnie tutaj – z wykorzystaniem innowacyjnej, elastycznej cyfrowej platformy edukacyjnej. Przy okazji zmienia się portfolio aktywności kwalifikacyjnych. W przyszłości rekrutacje będą obejmować m.in. specjalistę IT ds. sieci cyfrowych oraz ds. analizy danych i procesów.

 

Najnowszy program kwalifikacji, mający na celu zapewnienie pracownikom produkcyjnym nowych możliwości, został zmodyfikowany pod kątem tworzenia nowych profili zatrudnienia w fabryce w Berlinie. W ramach projektu pilotażowego pracownicy produkcyjni są szkoleni na potrzeby nowych, cyfrowych miejsc pracy, co daje im możliwość aktywnego udziału w kształtowaniu transformacji. Dobrym przykładem jest tu nowy profil młodszego programisty, stworzony dla kampusu Mercedes-Benz „Cyfrowa fabryka”.

MO360 — cyfrowy ekosystem

Cyfryzacja produkcji to ważny czynnik sukcesu Mercedes-Benz. W ubiegłym roku uruchomiono cyfrowy ekosystem MO360. Znaczące elementy tego modułowego, rozszerzalnego systemu są już używane w około 30 fabrykach Mercedesa na całym świecie. Jako centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji kampus Mercedes-Benz „Cyfrowa fabryka” (ang. Mercedes-Benz Digital Factory Campus) będzie od 2022 r. napędzał rozwój, testowanie i ocenę przyszłych aplikacji oraz koncepcji oprogramowania dla ekosystemu MO360 – wszystko w rzeczywistym środowisku produkcyjnym. Celem jest wykorzystanie nowych rozwiązań przetestowanych w Berlinie oraz rozpowszechnienie ich na całym świecie, a także szkolenie użytkowników.

 

Najważniejsze cechy MO360 to:

 

• Wzrost wydajności produkcji

• Różne narzędzia połączone w jedną rodzinę z ujednoliconym interfejsem użytkownika

• Cyfrowe zarządzanie powierzchnią fabryki – ułatwia organizację produkcji

• Cyfrowe wsparcie pracowników w zakresie czynności montażowych

• Dogłębna kontrola jakości „na żywo”

• Platforma danych MO360 zapewnia pracownikom dostęp do wszystkich danych istotnych dla ich stanowiska i umożliwia analizę tych danych niezależnie od umiejętności informatycznych. To „cyfrowy bliźniak produkcji” – w decydujący sposób przyczynia się do demokratyzacji danych i wspiera rozwój pracowników w kontekście transformacji za pomocą sztucznej inteligencji oraz narzędzi predykcyjnych.

Współpraca z nauką i przemysłem

Dzięki szerokiemu spektrum zastosowań ekosystemu MO360 kampus Mercedes-Benz ma również misję współpracy z partnerami ze świata biznesu i nauki, np. z uniwersytetami, instytucjami badawczymi oraz innowacyjnymi przedsiębiorstwami przemysłowymi. W marcu Mercedes-Benz i Siemens ogłosiły, że będą wspólnie pracować nad zrównoważoną cyfryzacją i automatyzacją przemysłu motoryzacyjnego przy wsparciu berlińskiego landu.

 

Jako wiodący dostawca w dziedzinie automatyzacji, oprogramowania przemysłowego oraz inteligentnej infrastruktury Siemens wnosi do tego partnerstwa swoją wiedzę i technologie. Cel: wspólnie z Mercedes-Benz rozwijać wysoce elastyczną, wydajną i zrównoważoną produkcję motoryzacyjną.

 

Źródło: Daimler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).