Kabriolety i jednoślady hitem rejestracyjnym sierpnia

person Adrian Januszkiewicz 26/09/2019

W ubiegłym miesiącu Polacy zarejestrowali 1046 kabrioletów i 10 915 jednośladów - wynika z danych Ministerstwa Cyfryzacji.

Prawie 97 lat temu, w grudniu 1922 r. firma The Kissel Motor Car Company opatentowała samochód ze zdejmowanym dachem. Choć przez wielu kabriolet traktowany jest jak samochód sezonowy, od lat cieszy się popularnością. Także w Polsce. Najlepiej świadczą o tym dane przygotowane przez Ministerstwo Cyfryzacji na podstawie raportu z bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za ósmy miesiąc 2019 r. Przed analizą usunięto dane dotyczące pojazdów wyrejestrowanych, posiadających tablice tymczasowe i tymczasowe badawcze.

 

W sierpniu najwięcej samochodów z odkrywanym dachem zarejestrowano w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i śląskim. 17 z zarejestrowanych kabrioletów otrzymało tablice zabytkowe, a 14 indywidualne, czyli np. z nazwą własną.

 

Najstarszym zarejestrowanym w sierpniu bezdachowcem jest wywodzący się z generacji limuzyn klasy wyższej Mercedez-Benz 220 SE z 1963 r. Do bazy w sierpniu wjechały też zupełne “nówki” – 41 kabrioletów, które w tym roku zjechały z taśmy produkcyjnej. Wśród nich elektryczny Smart Eq Fortwo.

 

Co ciekawe, jednym z zarejestrowanych w ubiegłym miesiącu jest Bosmal 126 cabrio z 1995 r., czyli polski Fiat 126p. Ten okaz to jeden z dwóch seryjnie wytwarzanych kabrioletów na bazie Fiata 126. Nie powstał jednak jako przeróbka gotowego egzemplarza, ale został skonstruowany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL. Był tam też częściowo produkowany.

Tysiące nowych jednośladów na polskich drogach

W sierpniu w bazie CEPiK przybyło 10 915 jednośladów. Zarejestrowano 7626 motocykli i 3289 motorowerów. Jeśli chodzi o te pierwsze, to aż 1445 z nich to pojazdy wyprodukowane w tym roku. Wśród nich królują marki: Yamaha, Honda i Junak. Ta ostatnia została reaktywowana po latach. Cztery ze wszystkich zarejestrowanych w sierpniu Junaków to oldtimery z lat 60-tych. Mamy też pięć znanych przed laty “eshaelek”.

 

Motocykle SHL produkowano początkowo w Hucie Ludwików, następnie – od roku 1938 do 1970 – w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych Polmo-SHL, a przejściowo także w Warszawskiej Fabryce Motocykli.

 

Jeśli chodzi o motorowery, także i tu można znaleźć popularne niegdyś na polskich drogach modele. To m.in. cztery – pochodzące z lat 1967-1979 -pojazdy marki Komar. Były one produkowane w latach 1960–1983 przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet.

 

Najwięcej motocykli i motorowerów zarejestrowano w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim. Ze wszystkich zarejestrowanych w sierpniu jednośladów 71 otrzymało tablice zabytkowe, a 21 indywidualne.

 

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl