Jak unikać igiełkowania? - porady Standox | MOTOFAKTOR

Jak unikać igiełkowania? - porady Standox

Eksperci Standox w nowym nagraniu szkoleniowym z cyklu Standovision pokazują jak unikać tzw. igiełkowania podczas lakierowania pojazdu.

 

Standox, marka renowacyjna firmy Axalta, udostępniała bezpłatne filmy szkoleniowe – Standovision jeszcze zanim ta forma przekazywania wiedzy stała się niezbędna w czasach pandemii. Dzięki materiałom wideo lakiernicy mogą poznać rozwiązania częstych problemów technicznych, a także skorzystać z praktycznych wskazówek ekspertów. Na jednym z tych nagrań mogą dowiedzieć się, jak uniknąć igiełkowania w lakierze bezbarwnym. Poradami na ten temat dzieli się Harald Klöckner, Standox Training and Technical Service Leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Właściwy odcień wypełniacza

Wady w lakierze bezbarwnym, w tym igiełkowanie, powstają w wyniku aplikacji zbyt dużej ilości lakieru bazowego. Szczególną uwagę należy poświęcić w przypadku naprawy białych i czerwonych kolorów solidowych. Prawidłowy odcień wypełniacza ogranicza ryzyko aplikacji zbyt dużej ilości lakieru bazowego, a jednocześnie pozwala obniżyć koszty i zużycie materiału. Wybierając wypełniacz warto sprawdzić informacje o recepturze koloru w oprogramowaniu kolorystycznym Standowin iQ.

Prawidłowe suszenie lakieru bazowego Standoblue

Prawidłowy proces suszenia lakieru bazowego to podstawa każdej naprawy. Lakiernicy powinni dokładnie zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi warunków klimatycznych dla lakieru Standoblue. Znajdą w nich informacje dotyczące dostosowania lakieru bazowego w zależności od temperatury oraz wilgotności powietrza.

Dodatek Standoblue Booster

Podczas napraw kolorów solidowych sprawdzi się dodatek marki Standox: Standoblue Booster MIX 100. Jest on szczególnie przydatny w skrajnych warunkach, np. przy bardzo niskiej wilgotności lub bardzo suchym powietrzu. Dodatek pomaga zachować optymalne parametry lakieru Standoblue oraz zapobiega powstawaniu wad.

Prawidłowy dobór pistoletu i ciśnienia

Podczas wyboru dyszy i ciśnienia należy kierować się zaleceniami w metryczkach technicznych Standox. Zbyt duża dysza powoduje aplikację zbyt dużej ilości lakieru i zwiększa szansę wystąpienia zacieków i innych wad. Podobnie jest w przypadku ciśnienia. Niewłaściwy stopień atomizacji materiału powoduje utworzenie się zbyt grubej warstwy i w konsekwencji prowadzi do powstawania wad lakierniczych. Jednocześnie zbyt duża atomizacja materiału lub zbyt wysokie ciśnienie wlotowe doprowadzają zbyt dużo powietrza do powierzchni, co może skutkować igiełkowaniem.

Dysze nadmuchowe – jak suszyć?

Podczas suszenia lakieru bazowego dyszą nadmuchową należy odpowiednio dobrać ciśnienie i odległość dyszy od powierzchni. Standox zaleca, aby ciśnienie wlotowe nie przekraczało 2 bar oraz rekomenduje zachowanie minimum jednego metra odległości od elementu. Nie należy stosować tej metody podczas utwardzania się lakieru bazowego Standoblue.

Więcej filmów można znaleźć na stronie www.youtube.com/standoxonline.

 

Źródło: Standox

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).