Irytujące usterki zużytych wycieraczek | MOTOFAKTOR

Irytujące usterki zużytych wycieraczek

person Redakcja 31/10/2023

TRICO – producent wycieraczek jakości OE wyjaśnia przyczyny nieprawidłowego przylegania wycieraczki do szyby i podpowiada jak najłatwiej rozwiązać problem.

 

Nieoczyszczone fragmenty szyby irytują, zwłaszcza jeśli znajdują się w polu widzenia kierowcy. Przyczyną takiej sytuacji najczęściej jest niewłaściwe przyleganie pióra wycieraczki do szyby. Ale dlaczego pióro nie dopasowuje się do szklanej powierzchni? TRICO wskazuje cztery najpopularniejsze czynniki.

1. Pióro wycieraczki szkieletowej ma zardzewiały lub zanieczyszczony szkielet.

Szkielet najtańszego i najpopularniejszego typu wycieraczki składa się z wielu ruchomych elementów. Takie pióro tylko wtedy pracuje poprawnie, jeśli wszystkie te elementy poruszają się względem siebie z odpowiednim luzem. Z biegiem czasu przeguby zacierają się, ponieważ blokuje je brud, resztki łuszczącego się lakieru lub korozja.

 

Najlepszym sposobem na wydłużenie życia takiego pióra jest staranne oczyszczenie go i nasmarowanie poszczególnych przegubów.

2. Zakres pracy przegubów w szkielecie pióra nie pozwala na prawidłowe dopasowanie do wyprofilowanej szyby.

W niektórych modelach samochodów nawet nowe wycieraczki szkieletowe nie chcą dolegać prawidłowo do szyby. Przyczyna jest prosta – szyba okazuje się zbyt mocno wyprofilowana i należy zastąpić wycieraczki podstawowe wycieraczkami bezszkieletowymi, które znacznie lepiej dopasowują się do kształtu szyby, zwłaszcza w obrębie zakończeń pióra.

3. Uszkodzone ramię wycieraczki nie jest w stanie docisnąć pióra do szyby

Bardzo często winą za niedokładne oczyszczenie szyby obarcza się pióra wycieraczek. Tym czasem przyczyna problemu może być zlokalizowana także w innym miejscu – dokładnie w ramieniu wycieraczki. Ramiona mogą być odkształcone, zardzewiałe, zabrudzone, ewentualnie mieć uszkodzoną sprężynę dociskową.

 

Ramię wycieraczki jest oczywiście droższe od pióra, ale jeśli jest taka potrzeba, należy go wymienić lub naprawić. Niestety, problemem może być także jego demontaż, ponieważ bardzo często ramiona zapiekają się w miejscu mocowania. W Internecie można kupić specjalne ściągacze do ramion wycieraczek. Warto z nich skorzystać – w przeciwnym razie można nawet uszkodzić mechanizm wycieraczek.

4. Uszkodzone listwy ukryte w piórze wycieraczki bezszkieletowej nie dociskają pióra.

Problem podobny do tego opisanego w wycieraczkach szkieletowych może się przytrafić także w ich bezszkieletowych odpowiednikach. Chodzi o to, że wycieraczki bezszkieletowe mają w gumowym piórze zamocowany (lub zatopiony) element sprężynujący, który dociska je do szyby, Element ten może być wykonany z metalu lub z tworzywa sztucznego. W pierwszym przypadku może czasem zardzewieć. W drugim – może popękać.

Jeśli ktoś szuka nowego kompletu piór wycieraczek i zależy mu na tym, aby jak najlepiej przylegały do szyby, powinien zwrócić uwagę na modele bezszkieletowe. W gamie TRICO najciekawszą propozycją w tej kategorii jest to np. nowa linia TRICO Flex. Nie tylko doskonale przylegają do wyprofilowanych szyb, ale także – dzięki odpowiednim adapterom nadają się do większości używanych modeli na naszym rynku – mówi Sławomir Lewczuk z TRICO.

 

Źródło: TRICO

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).