Hella i FAW postanowili uczynić ze wspólnego przedsięwzięcia Changchun Hella Faway Automotive Lighting strategicznego partnera dla "Hongqi", marki premium FAW.
Nowe przedsięwzięcie Helli i FAW obejmuje dostarczanie wyrafinowanych systemów reflektorów, a także innowacyjnych rozwiązań produktowych w dziedzinie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego. Ponadto obaj partnerzy dążą również do zacieśnienia współpracy w zakresie dalszych marek i wspólnych przedsięwzięć FAW.
Jesteśmy wiodącym producentem samochodów w Chinach. Chcemy stale poszerzać tę pozycję i dlatego nawiązujemy strategiczne partnerstwa. Technologia oświetlenia samochodowego będzie nabierać coraz większego znaczenia, a przede wszystkim będzie odgrywać dużą rolę w kształtowaniu wyglądu i wizerunku naszych modeli pojazdów, zwłaszcza marki Hongqi. Dlatego cieszymy się, że Hella i spółka joint venture Changchun Hella Faway Automotive Lighting są z nami. Są szanowanymi partnerami, którzy wyposażą nas w bardzo złożone systemy oświetleniowe. Zhang Pijie prezes Faway i dyrektor ds. Zakupów w grupie FAW
FAW i Faway są naszymi bliskimi i ważnymi partnerami od wielu lat. Dlatego cieszymy się, że możemy dalej rozwijać tę współpracę i jeszcze lepiej wspierać różne marki FAW dzięki naszym rozwiązaniom oświetleniowym. Nasza strategia jest następująca: w Chinach dla Chin. Kontynuując pogłębianie współpracy z FAW, kontynuujemy to podejście i umacniamy naszą własną pozycję na największym na świecie jednolitym rynku motoryzacyjnym. dr Frank Huber członek zarządu Hella, odpowiedzialny za globalny biznes oświetleniowy
Changchun Hella Faway Automotive Lighting została założona w 2012 roku jako spółka joint venture pomiędzy Hellą a spółką zależną FAW, Changchun Faway Automobile Components. Spółka joint venture specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji reflektorów na rynek chiński. Hella jest obecna w Chinach od 1992 roku i w tej chwili zatrudnia tam ponad 5500 pracowników w 16 spółkach (w tym w pięciu spółkach joint venture). W roku obrotowym 2018/2019 dostawca motoryzacyjny wygenerował sprzedaż w Chinach o wartości ponad 800 milionów euro.
Źródło: Hella

Autor
Adrian Januszkiewicz