Goodyear gotowy na debiut w wyścigu WEC w Bahrajnie | MOTOFAKTOR

Goodyear gotowy na debiut w wyścigu WEC w Bahrajnie

person Redakcja 13/12/2019

Czwarta runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) 2019/20 odbędzie się jutro na torze Sakhir w Bahrajnie. Dla Goodyear to będzie debiut.

Amerykański producent, zachęcony odniesionym w zeszłym miesiącu historycznym zwycięstwem w klasie LMP2 w Szanghaju, zamierza kontynuować walkę o kolejne podium. Zwycięstwo Jota Sport Oreca – team jechał w składzie: Roberto Gonzales, Anthony Davidson i Antonio Felixem – było pierwszym sukcesem Goodyeara w Mistrzostwach Świata FIA od czasu zdobycia Grand Prix Włoch w 1998 roku. Wtedy Michael Schumacher i Ferrari zajęli pierwsze miejsce na Monzie, zdobywając 368. zwycięstwo dla Goodyeara w Grand Prix w szczytowym okresie “wojny oponiarskiej” w F1.

To wspaniałe, że Goodyear wygrał swój pierwszy wyścig w LMP2 i pokazał, że dostarcza i rozwija naprawdę dobre opony. Cieszę się, że mogłem w tym uczestniczyć i pomóc inżynierom. To ważny dzień dla Goodyeara, którego opony wykazały się szybkością i spójnością osiągów. Anthony Davidson były kierowca F1 i Mistrz WEC

Pustynne wyzwania czekają

Liczący 15 zakrętów tor o długości 5 412 km ma granitową nawierzchnię, która jest dość trudna.

Bahrajn różni się znacząco od pierwszych trzech torów, na których był rozgrywany tegoroczny sezon wyścigów. Połączenie długich prostych i ciasnych zakrętów oznacza, że dobre hamowanie i trakcja są kluczem do osiągnięcia szybkich czasów okrążenia. Weźmiemy te same opony o specyfikacji A i C, które sprawdziły się w Chinach, ale skoncentrujemy się na współpracy z naszymi partnerami w celu maksymalizacji stabilności hamowania i przyspieszenia w zakrętach pokonywanych na niskich przełożeniach. Mike McGregor kierownik ds. sprzedaży, testowania i wsparcia technicznego

 

Drugim wyzwaniem podczas tego startu będzie dłuższy czas jazdy. WEC organizuje wyścigi w różnych formatach od 4 do 24 godzin. To będzie pierwszy ośmiogodzinny wyścig sezonu, ale z punktu widzenia strategii zespołowej nie chodzi o powtórzenie decyzji podjętych w rywalizacji czterogodzinnej.

Należy wziąć pod uwagę, że samochody LMP2 mogą przejechać do 45 minut między kolejnym tankowaniem, więc dzielenie ośmiogodzinnego wyścigu na równe odcinki nie jest efektywne. Współpraca między zespołami a Goodyear określi jak wykorzystać ruch na torze, wyjazdy samochodów bezpieczeństwa czy też żółte flagi na całej długości toru do wypracowania pozycji lub dobrego czasu. Ściśle współpracujemy z każdym zespołem, aby omówić opcje strategiczne, które często zmieniają się z okrążenia na okrążenie. Mike McGregor

 

Przepisy WEC ograniczają zespoły do sześciu kompletów opon na ośmiogodzinny wyścig, co dodatkowo zwiększa poziom strategicznej trudności. Kolejnym wyzwaniem jest spadek temperatury podczas wyścigu. Impreza rozpoczyna się przy pustynnym słońcu, ale ostatnie trzy godziny odbywają się w ciemności. Temperatura na torze spada o 20 stopni, dlatego opony Goodyear typu slick zostały zaprojektowane tak, aby były uniwersalne i charakteryzowały się szerokim zakresem parametrów pracy w różnych warunkach.

 

Ogumienie na mokrą nawierzchnię nie było jeszcze używane w tegorocznych zawodach, ale Mike McGregor nie wyklucza zaskakującego debiutu na pustyni:

Bahrajn ma tylko około 11-16 deszczowych dni w roku, ale opady są o wiele bardziej prawdopodobne w grudniu. Niezależnie od pogody, jesteśmy gotowi. Mike McGregor

 

Wyścig rozpocznie się w południe w sobotę 14 grudnia, a jego meta to połowa obecnego sezonu WEC. Następnie rywalizacja przeniesie się do Austin i Sebring (USA), a potem z powrotem do Europy, do belgijskiego Spa. Zmagania zakończy 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się w czerwcu 2020 r.

 

Zespoły Goodyear, które wezmą udział w ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie w klasie LMP2:

 

  • 33 High Class Racing Anders Fjordbach, Mark Patterson i Kenta Yamashita,
  • 37 Jackie Chan DC Racing Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry i Will Stevens,
  • 38 Jota Sport António Félix da Costa, Roberto González i Anthony Davidson.

 

Źródło: Goodyear

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).