Futurystyczna opona i-Flex od Hankook na targach CES 2022 | MOTOFAKTOR

Futurystyczna opona i-Flex od Hankook na targach CES 2022

Na targach CES Hankook prezentuje najnowszą wersję bezpowietrznej opony koncepcyjnej i-Flex, która powstała we współpracy z Hyundai Motor Company.

Przyszłościowe rozwiązania w zakresie autonomicznej mobilności wymagają nowej generacji opon, które łączą minimalne wymagania w zakresie utrzymania z maksymalnym bezpieczeństwem i doskonałym komfortem jazdy. Opony niepneumatyczne (NPT) doskonale nadają się do tego obszaru zastosowania. Firma oponiarska Hankook Tire & Technology zaprezentowała powstałą we współpracy z Hyundai Motor Company bezpowietrzną oponę „i-Flex” na największej na świecie imprezie poświęconej technologiom konsumenckim, CES 2022, która odbyła się w dniach 5-8 stycznia.

 

Na targach CES 2022 koncern Hyundai Motor Company po raz pierwszy zaprezentował swój moduł Plug & Drive (PnD). Opiera się ona na technologii robotycznej, która umożliwia stworzenie Mobility of Things (MoT) – ekosystemu, w którym wszystkie obiekty są mobilne. Opona i-Flex firmy Hankook została opracowana z myślą o maksymalnym wykorzystaniu właściwości i funkcji modułu PnD.

 

i-Flex to futurystyczna, niepneumatyczna opona koncepcyjna o biomimetycznej budowie. Kompaktowy 10‑calowy format, średnica 400 mm i szerokość 105 mm w połączeniu z bezpowietrzną konstrukcją czynią najnowszą wersję opony optymalnym partnerem w transporcie. Co równie ważne, w przeciwieństwie do konwencjonalnych opon, wypadki spowodowane przebiciem należą już do przeszłości. Poza tym opona nie wymaga monitorowania ciśnienia powietrza ani dopompowywania, co czyni ją optymalnym rozwiązaniem dla pojazdów autonomicznych.

 

Opona i-Flex została opracowana w oparciu o rygorystyczne badania biomimetyczne i testy. Aby opona pochłaniała wstrząsy z drogi i była w stanie przenosić duże obciążenia, zastosowano konstrukcję z wielowarstwową szprychą samoblokującą inspirowaną strukturą komórkową żywych organizmów. Wielowarstwowa szprycha samoblokująca tworzy strukturę trójwymiarowej komórki dla zapewnienia lepszej amortyzacji wstrząsów, pozwalając jednocześnie na łączenie się heksagonalnych i tetragonalnych struktur komórkowych o różnej sztywności, co ma zapewnić większą stabilność przy przenoszeniu obciążeń.

 

Dodatkowo wklęsły profil bieżnika w kształcie litery C zapewnia maksymalną powierzchnię styku opony z nawierzchnią, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Bieżnik, zaprojektowany z myślą o wielokierunkowym ruchu pojazdu, przyjmuje charakterystyczny dla korpusu opony wzór plastra miodu.

 

Hankook Tire dąży do stworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości mobilności, dlatego od 2010 r. pracuje nad technologią opon niepneumatycznych. Te ciągłe wysiłki doprowadziły do powstania i-Flex, opony bezpowietrznej o wysokim poziomie bezpieczeństwa, niskich kosztach utrzymania i wysokiej trwałości, która stanowi obecnie idealne rozwiązanie dla mobilności przyszłości. Hankook kontynuuje badania i rozwój, aby wprowadzać dalsze ulepszenia.

 

Źródło: Hankook

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).