Dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży Inter Cars w H1 2018 | MOTOFAKTOR

Dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży Inter Cars w H1 2018

Przychody ze sprzedaży Grupy Inter Cars wzrosły w H1 2018 z 3,2 mld zł do 3,78 mld zł (17,1%) w porównaniu z H1 2017.

Grupa Inter Cars opublikowała raport finansowy za pierwsze półrocze 2018. Przychody ze sprzedaży Inter Cars w Polsce w I półroczu 2018 roku były o 12,3% wyższe niż przychody w analogicznym okresie 2017 roku, a zysk brutto wyższy o 16,9%. Marża na sprzedaży wyniosła 23,7 proc. (22,7 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku). Jednak po wyeliminowaniu wpływu różnic kursowych na marżę w pierwszym półroczu 2018 roku (0,7 p.p.) oraz w analogicznym okresie roku poprzedniego (-0,3 p.p.) marża na sprzedaży wynosiłaby odpowiednio 23% zarówno w pierwszym półroczu 2018 jak i 2017 roku.

 

Sprzedaż eksportowa, rozumiana jako sprzedaż bezpośrednia z Inter Cars S.A., do zagranicznych kontrahentów (głównie na Wschód) oraz do zagranicznych spółek dystrybucyjnych wzrosła o 27% w porównaniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego. Przy tym sprzedaż zagranicznych spółek dystrybucyjnych wyniosła 1 533 mln zł, co oznacza prawie 27-proc. dynamikę wzrostu. W przeciwieństwie do 1 półrocza 2017 roku obserwujemy szybszą dynamikę wzrostu sprzedaży eksportowej spółki Inter Cars S.A. (33% ) niż dynamikę sprzedaży realizowanej przez zagraniczne spółki dystrybucyjne (27%).

 

Przychody Inter Cars z rynku krajowego stanowiły około 54% przychodów łącznie całej Grupy Kapitałowej natomiast w pierwszym półroczu 2017 udział przychodów Inter Cars z rynku krajowego wynosił 58%. Rynek polski pozostaje podstawowym rynkiem sprzedaży dla Grupy Kapitałowej. Skonsolidowana marża ze sprzedaży całej Grupy wyniosła 30,2 proc. i nieznacznie wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W przypadku skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej, w I półroczu 2018 wyniósł on 168 135 mln zł, czyli o 22 216 mln zł więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto również wzrósł w porównaniu z sytuacją rok temu i wyniósł 116 548 mln zł.

 

Wzrost wartości magazynu do poziomu 2,15 mld zł wynika przede wszystkim z realizacji działań mających na celu intensyfikację sprzedaży m.in. poprzez poprawę dostępności towarów dla klientów oraz poszerzenie oferty. Ponadto wzrost stanów magazynowych związany jest również z zatowarowaniem nowego magazynu centralnego, którego otwarcie nastąpiło na początku maja 2017.

 

Grupa konsekwentnie realizuje politykę ekspansji terytorialnej na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Rynki te wykazują się dużym potencjałem wzrostu i wyższą rentownością netto dla branży niż rynek krajowy. Najwyższą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2018 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku (po przeliczeniu na PLN i po wyłączeniach konsolidacyjnych) odnotowały spółki w następujących krajach:

 

  • Bośnia (wzrost o 4 073%)
  • Mołdawia (wzrost o 176%)
  • Niemcy – Cleverlog (wzrost o 61%)
  • Słowenia (wzrost o 69%)
  • Estonia (wzrost o 96%)

 

Przy czym ze spółek o największym wpływie na przychody Grupy należy wskazać spółki dystrybucyjne w następujących krajach:

 

  • Rumunia (wzrost o 13%)
  • Litwa (wzrost o 17%)
  • Czechy (wzrost o 24%)
  • Chorwacja (wzrost o 27%)
  • Bułgaria (wzrost o 31%)
  • Słowacja (wzrost o 27%)
  • Łotwa (wzrost o 29%)
  • Węgry (wzrost o 26%)

 

Więcej informacji można znaleźć w ogólnodostępnym raporcie półrocznym Grupy.

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).