Dwucyfrowy wzrost przychodów Wieltonu w 2019 r. | MOTOFAKTOR

Dwucyfrowy wzrost przychodów Wieltonu w 2019 r.

person Adrian Januszkiewicz 30/04/2020

Grupa Wielton wypracowała w minionym roku 2 343 mln zł przychodów (+13,3% rdr) oraz 141,8 mln zł zysku EBITDA (+9,3% rdr).

Pomimo silnego trendu spadkowego rynków europejskich w 2019 r., Grupa Wielton wypracowała rekordowo wysokie przychody, na poziomie 2 343 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 13,3% rdr. Obejmowały one m.in. 334,5 mln zł przychodów angielskiej spółki Lawrence David. Nominalnie przychody wzrosły o 275 mln zł.

 

Istotny wzrost kosztów wytworzenia produktów (wyższe ceny komponentów) oraz większy koszt świadczeń pracowniczych przełożyły się z kolei na 9,3% wzrost zysku EBITDA rdr, do kwoty 141,8 mln zł oraz 57,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto (18,4% spadek rdr).

Pierwszą połowę minionego roku Grupa Wielton zamknęła dobrym wynikiem finansowym. Skutecznie zwiększyliśmy wolumen sprzedaży i w następstwie tego przychody. Druga połowa 2019 r. przyniosła spodziewany trend spadkowy rynków europejskich. Pomimo niesprzyjających warunków, osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki operacyjne i finansowe. Tomasz Śniatała wiceprezes zarządu ds. ekonomiczno-finansowych Wielton S.A.

 

W 2019 r. polski rynek odnotował 12,1% spadek rdr. Głównymi czynnikami ograniczającymi popyt były przesycenie rynku (po ponad dekadzie wzrostów), ryzyka wynikające z pakietu mobilności dla polskich firm transportowych oraz niepewność związana z przedłużającym się Brexitem. W tych warunkach spółka Wielton zaraportowała 376 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 4007 szt. sprzedaży wolumenowej.

 

Stanowi to spadek odpowiednio o 18,5 i 17,% rdr. Pomimo tego, Wielton utrzymał pozycję lidera w sprzedaży wywrotek z 16% udziałem w tym segmencie. Pozycję tę zachowano dzięki działaniom podjętym w minionym roku na rzecz zacieśnienia relacji z klientami.

 

Grupa zreorganizowała m.in. strukturę sieci sprzedaży w Polsce, poszerzyła ofertę produktową o nowe modele i spersonalizowane rozwiązania dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów. Zaowocowało to widocznym wzrostem udziałów spółki na polskim rynku na koniec 2019 r.

 

Zmniejszone zapotrzebowanie na pojazdy na wybranych rynkach zbytu, m.in. w Polsce, Grupa odrobiła dzięki rosnącej sprzedaży w innych krajach. Aż 82% przychodów pochodziło ze sprzedaży zagranicznej.

Dywersyfikacja geograficzna jest skuteczną strategią budowania stabilności biznesu Grupy Wielton. Dzięki temu, mniejsza sprzedaż w danym kraju była rekompensowana przez rosnący zbyt na innych rynkach, np. we Francji i w Rosji. W omawianym okresie poszerzyliśmy także naszą ofertę i umocniliśmy synergie produktowe na wybranych rynkach aktywności Grupy. W ten sposób w pełni wykorzystujemy potencjał naszych spółek. Mariusz Golec prezes zarządu Wielton

 

We Francji, na największym rynku pod względem uzyskiwanych przychodów Grupy Wielton, spółka Fruehauf wypracowała ponad 680 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 9,0% wzrost rdr.

 

W 2019 r. nabywców znalazło aż 5697 szt. naczep i przyczep z logiem Freuhauf. Sprzedaż wolumenowa (wzrost o 6,4% rdr) rosła szybciej niż cały francuski rynek (wzrost o 1,5%. rdr). Przełożyło się to na ponad 20% udział w rynku oraz pierwsze miejsce wśród producentów.

 

W Rosji, pomimo spadku tamtejszego rynku o 2,6%, Grupa Wielton wypracowała 216 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o prawie 15,5% rdr) oraz sprzedaż wolumenową na poziomie 2189 szt. pojazdów (11,0% wzrost rdr).

 

Poszerzona oferta produktowa m.in. o naczepy niskopodwoziowe pod marką Wielton oraz inloadery pod marką Langendorf przełożyła się na wzrost udziałów w rynku (do 3,2%), a także awans z ósmego na siódme miejsce wśród producentów.

 

Sprzedaż w 2019 r. została wsparta aktywnym zarządzaniem portfelem produktowym. Jesienią 2019 roku Grupa Wielton zaprezentowała m.in. wysokiej jakości modele naczep kurtynowych Curtain Master, nową naczepę podkontenerową oraz zestawy przestrzenne z innowacyjnym systemem dokowania wózków widłowych wewnątrz nadwozia.

 

Zgodnie ze strategią, produkty poszczególnych marek są oferowane na innych rynkach niż rodzime. Dzięki temu Grupa weszła w nowe segmenty produktowe w pozostałych krajach. W konsekwencji segment Agro odnotował aż 25% wzrost sprzedaży wolumenowej i 33% wzrost przychodów.

 

Powolne wypłaszczenie krzywej liczby zachorowań na koronawirusa Covid-19 w Europie pozwoliło Grupie Wielton podjąć decyzję o wznowieniu działalności zakładów produkcyjnych spółki Wielton w Polsce, Freuhauf we Francji i Lawrence David w Wielkiej Brytanii.

 

Źródło: Wielton

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).