Cupra Ateca w specjalnym teście w Paryżu | MOTOFAKTOR

Cupra Ateca w specjalnym teście w Paryżu

person Adrian Januszkiewicz 28/11/2019

Mikel Azcona, jeden z najmłodszych zawodników WTCR, za kierownicą samochodu Cupra Ateca pokonał unikalną trasę parkingu piętrowego w Paryżu.

Wieża Eiffla to symbol Paryża i jeden z najbardziej znanych zabytków. Jej żelazną konstrukcję mierzącą 324 metrów widać niemal z każdego miejsca w mieście. Strzelistość i wysokość wieży zainspirowała markę Cupra do zbudowania pierwszego w stolicy Francji podniebnego toru wyścigowego. W trasę po dachu ośmiopiętrowego budynku ruszył sportowy SUV Cupra Ateca.

120 km/h, 27 metrów nad ziemią

Ścigałem się na całym świecie, ale z żadnego znanego mi toru nie rozpościerały się tak spektakularne widoki. Mikel Azcona 23-letni mistrz TCR Europe z 2018 roku

 

Niepowtarzalna trasa w Paryżu rezonuje z charakterem samochodu. Dzięki torowi wyścigowemu, wybudowanemu w jedynie sześć dni w samym centrum Paryża, Cupra Ateca miała możliwość ukazania swojego sportowego charakteru. Pierwszy w historii tor utworzony na dachach Paryża i wymagający przejazd ponad zatłoczonymi ulicami już wpisały się do historii motoryzacji.

7300 ton versus 300 KM mocy

Wydarzenie w Paryżu pozwoliło na docenienie dwóch niezwykłych dzieł inżynierii. Wykonana w 1889 r. Wieża Eiffla waży 7300 ton i pozostaje największą atrakcją ówczesnej Wystawy Światowej. Cupra Ateca wyjechała na drogi w 2018 r., a pod jej maską skrywa się 300 KM mocy. Nawet Mikel Azcona, przyzwyczajony do sportowych osiągów, był pod wielkim wrażeniem pojazdu.

Najbardziej zaimponowała mi agresywność i moc Cupry, a także jej niezwykła zwinność. Mikel Azcona

 

Na torze w Paryżu znalazł się specjalny zakręt o kącie nachylenia 21 stopni, do pokonania którego przydała się sportowa konstrukcja SUV-a.

Odporna na upływ czasu, pomimo deszczu

W Paryżu pada średnio przez 111 dni w roku. Pomimo to wieża Eiffla wytrzymała ciągły wpływ korozji na metalową strukturę. Deszcz nie przeszkodził także samochodowi, który poradził sobie na śliskim torze dzięki napędowi na cztery koła 4Drive.

Jazda w deszczu była niesamowitym doświadczeniem. Pomimo niesprzyjającego stanu nawierzchni, samochód miał zaskakująco dobrą przyczepność. To było naprawdę wspaniałe! Mikel Azcona

Rekordowe liczby

Każdego roku ponad 7 milionów turystów wdrapuje się na Wieżę Eiffla, co czyni ją jednym z najczęściej odwiedzanych zabytków na świecie. Pomimo o wiele młodszego wieku Cupra Ateca również może pochwalić się sukcesami na polu rozpoznawalności – od momentu premiery sprzedano ponad 7600 sztuk, stając się jednym z popularniejszych modeli SUV.

Źródło: SEAT

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).