Mahle prezentuje swój trakcyjny samochodowy silnik elektryczny opracowany tak, aby niezależne warsztaty nie straciły na upowszechnianiu się elektromobilności.

Mahle już oferuje producentom pojazdów elektrycznych zaawansowane rozwiązania napędowe o maksymalnej wydajności. Silniki trakcyjne Mahle nadają się do wszystkich zastosowań: do pojazdów łagodnie i w pełni hybrydowych oraz do pojazdów z przedłużaczem zasięgu, a także do pojazdów elektrycznych zasilanych wyłącznie z akumulatora lub pojazdów z ogniwami paliwowymi, a nawet pojazdów dwukołowych. Nieustannie poszerzając swoją działalność w obszarze elektroniki zasilania i napędów, Mahle od pewnego czasu przygotowuje się do transformacji mobilności – i toruje drogę dla przyszłego rynku części zamiennych.

Wymagania dotyczące warsztatów zmieniają się i stają się coraz bardziej zróżnicowane. Spełniamy je, oferując wysoki poziom dostępności, najwyższą jakość oraz wszystkie usługi i informacje, których potrzebują warsztaty. Olaf Henning wiceprezes i dyrektor generalny Mahle Aftermarket

 

Zarządzanie temperaturą akumulatora i napędu pojazdów elektrycznych będzie szczególnie ważną częścią codziennego życia w warsztatach jutra. Cykl cieplny silnika elektrycznego różni się zasadniczo od cyklu silnika spalinowego. Sprężarka klimatyzacji staje się częścią układu napędowego, ponieważ odpowiada za chłodzenie akumulatora i silnika. Znaczenie wydajności jest szczególnie widoczne podczas podróży zimą. Podczas gdy silnik spalinowy wytwarza dużo ciepła odpadowego do ogrzewania wnętrza, energia silnika elektrycznego ledwo wystarcza do ogrzania powietrza w kabinie.

 

Samochody elektryczne wytwarzają ciepło odpadowe – na przykład podczas ładowania akumulatora – ale znacznie mniej niż silniki spalinowe. Ważnym aspektem zarządzania ciepłem jest, z jednej strony, rozproszenie tego ciepła w celu ochrony komponentów i efektywne wykorzystanie go do klimatyzacji. Ostatecznie wszystkie środki mają ten sam cel: efektywniejsze wykorzystanie dostępnej energii w celu zwiększenia zasięgu. Systemy zarządzania ciepłem o tej złożoności są nowe dla warsztatów. Z tego powodu Mahle już pracuje nad tym, aby informacje dotyczące naprawy i konserwacji (RMI), części zamienne, narzędzia diagnostyczne i jednostki serwisowe były dostępne dla warsztatów we właściwym czasie. W ten sposób zapewnia konkretne wsparcie dla warsztatów w tym nowym segmencie biznesowym.

 

Źródło: Mahle

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.