China Expo Poland 2013 – relacja Motofaktor.pl | MOTOFAKTOR

China Expo Poland 2013 - relacja Motofaktor.pl

W dniach 12-14 września w Warszawie odbyły się targi China Expo Poland.

W tym roku blisko połowa wystawców reprezentowała branżę motoryzacyjną, dlatego Motofaktor.pl objął to wydarzenie patronatem medialnym.

 

Kilkudziesięciu wystawców motoryzacyjnych z Chin to producenci części, akcesoriów i narzędzi motoryzacyjnych. Prawie wszystkie prezentowane firmy pochodziły z nadbrzeżnej prowincji Zhejiang, położonej kilkadziesiąt kilometrów na południe od Szanghaju.

 

Odwiedzający targi mogli się zapoznać nie tylko z ofertą chińskich producentów, ale także specyfiką kulturową kontaktów biznesowych w tej części świata. Poza umieszczaniem nazwy prowincji i często także miasta (np. Taizhou) przed nazwą firmy, zaskakiwać może też fakt, że z reguły przedstawiciele handlowi występują w tych firmach pod… przybranymi, amerykańsko-brzmiącymi imionami. Wyższego rangą przedstawiciela handlowego można rozpoznać po tym, że na jego wizytówce oprócz samego imienia (jak w przypadku „szeregowych pracowników”) znajdziemy także jego prawdziwe chińskie nazwisko. Trzeba jednak przyznać, że część firm potraktowała warszawskie targi bardzo poważnie i była reprezentowana przez dyrektorów generalnych lub nawet samych prezesów.

 

Z rozmów z wystawcami wynikało też, że Chińczycy odmiennie niż Europejczycy rozumieją pojecie „dostawca pierwszomontażowy”. Z punktu widzenia Chińczyka w zupełności wystarczy, by jego firma dostarczała choć jeden element całego komponentu (np. aluminiowy korpus pompy wody) jednemu z europejskich producentów części, by uznać się za „OEM supplier”.

 

Poziom wystawców był bardzo zróżnicowany – część firm wypracowała już „globalne marki”, których nazwy i loga są łatwe do zapamiętania przez angielskojęzycznych klientów, a ich reprezentanci mówili biegle po angielsku. Nie brakowało jednak i takich firm, których przedstawiciel mówił jedynie po chińsku i mógł liczyć tylko na pomoc tłumacza. Tych z kolei nie brakowało, dzięki organizatorom targów. Także hala MTP przy ulicy Marsa 56c w Warszawie zasługuje na uznanie jako naprawdę komfortowy obiekt targowy – przestronny, nowoczesny i z wygodnym parkingiem podziemnym (niestety, płatnym) dla zmotoryzowanych odwiedzających.

 

Zapraszamy na przegląd wystawców China Expo Poland 2013, tradycyjnie firmy ułożyliśmy w kolejności alfabetycznej.

Aobon Pump Industry

Nowy producent pomp wody do silników samochodów osobowych, który działa na aftermarkecie dopiero od 5 lat.

Boxiang Water Pump

Firma od siedmiu lat jest eksporterem pomp wody na aftermarket.

Boxing Machinery (BXNG)

Powstała w 2008 roku firma zajmuje się produkcją części układu hamulcowego, a także kompletnych zestawów naprawczych marki BXNG. Całość produkcji przeznaczona jest na aftermarket. „Jesteśmy dostawcą elementów dla amerykańskiej firmy Centric Parts” – mówiła Sone Liu, przedstawiciel firmy.

Daije Clutch

Producent tarcz sprzęgła, który jest pierwszomontażowym dostawcą chińskich marek samochodowych takich jak Cheery i Geely.

Hongben Auto Parts

Producent korpusów przepustnicy z dziesięcioletnią historią. Produkty głównie aftermarketowe, większość oferty dotyczy jeszcze gaźników, ale są już także referencje obejmujące silniki z wtryskiem paliwa.

Honghui Machinery

Producent części silnikowych takich jak bloki silnika i głowice cylindrów do pojazdów ciężarowych i samochodów dostawczych, a także elementów zawieszenia. Całość produkcji trafia na aftermarket, firma jest eksporterem od ponad 10 lat.

Hualong Clutch

Producent sprzęgieł z ponad dwudziestoletnią tradycją jest pierwszomontażowym dostawcą dla kilku chińskich producentów samochodów. „Jesteśmy dumni z naszej współpracy z General Motors na rynku USA, gdzie nasze części sprzedawane są pod budżetowym brandem GM przez amerykańskich dealerów tej marki” – podkreślał Tim Chen, przedstawiciel firmy.

Huangfang Automobile Electric Appliances

Firma produkuje przełączniki elektromagnetyczne wykorzystywane w rozrusznikach samochodowych. „Dostarczamy nasze produkty do rozruszników produkowanych w Europie przez firmy Bosch i Remy Automotive” – zapewniał L. Zguo, przedstawiciel firmy.

Huiyue Bearing Machinery

Wytwórca napinaczy pasków rozrządu, a także hydraulicznych łożysk oporowych zarówno do samochodów osobowych, jak i pojazdów ciężarowych. Firma działa od około 10 lat i produkuje na potrzeby aftermarketu.

Jingli Bearing

Wytwórca łożysk i tulei do samochodów, motocykli i maszyn. Firma jest także pierwszomontażowym dostawcą dla chińskiego producenta samochodów Geely.

Jingu Auto Parts

Stosunkowo niedawno założona firma, która specjalizuje się w produkcji chłodnic do silników samochodów osobowych z przeznaczeniem na aftermarket.

Jinhui Machinery

Producent pomp wspomagani układu kierowniczego z dwudziestoletnią historią, dostarczają swoje produkty na pierwszy montaż do samochodów chińskiej grupy GAC.

Jinyou Auto Parts

Firma produkuje przeguby homokinetyczne i piasty kół. Wśród jej klientów można znaleźć operatorów aftermarketowych z Europy.

Lianfeng Rubber and Plastic

Firma ma trzy główne linie produktowe – gumki do wycieraczek samochodowych, kompletne pióra wycieraczek oraz gumowe elementy uszczelniające takie jak osłony przegubów i amortyzatorów. Całość produkcji firmy przeznaczona jest dla aftermarketu. „Liczymy, że na tych targach nawiążemy współpracę z polskimi dystrybutorami akcesoriów takich jak wycieraczki” – zachęcał Will Zhang, przedstawiciel firmy.

Lintex Auto Parts

Firma specjalizuje się w produkcji tarczy ciernych do automatycznych skrzyń biegów. „Dostarczamy nasze produkty na pierwszy montaż do japońskich fabryk Hondy” – podkreślała Kasey Zhu, przedstawiciel firmy.

Lizhong Pump MFG

Producent pomp oleju z blisko dwudziestoletnią tradycją. Produkty wyłącznie aftermarketowe, sprzedawane na rynku europejskim i północnoamerykańskim.

ODM Transmission Technology

Producent przegubów i osi homokinetycznych, którego produkty przeznaczone są do małych samochodów osobowych, między innymi z grupy Volkswagena. „Nasze części trafiają do odbiorców na całym świecie, głównym rynkiem zbytu są dla nas Stany Zjednoczone. W Europie mamy biuro w Wielkiej Brytanii, ale w Polsce prezentujemy się po raz pierwszy” – mówil Golf Lai, dyrektor działu sprzedaży zagranicznej firmy. ODM jest też dostawcą pierwszomontażowym dla malezyjskich i chińskich producentów samochodów takich jak CheeryGKN (nie mylić z europejską firmą o tej samej nazwie) i Geely.

Shengda Automobile & Motorcycle Industrial

Firma specjalizuje się w obróbce odlewów aluminiowych. Wśród jej produktów można znaleźć obręcze aluminiowe do samochodów osobowych, a także korpusy zacisków hamulcowych, które stosowane są w samochodach, motocyklach, a także w pojazdach szynowych. „Działamy od 1993 roku i dostarczamy nasze produkty do chińskich fabryk Hyundai i Kia oraz grupy Volkswagena. Z kolei nasze felgi są dostępne już we Francji i we Włoszech” – mówiła Jessie Guo, przedstawiciel firmy.

Sino Tools

Producent specjalistycznych narzędzi warsztatowych, takich jak ściągacze do kół zębatych i łożysk. „Współpracujemy już z polskimi klientami, między innymi dostarczamy narzędzia dla marki NEO” – podkreślała Gina, przedstawiciel firmy.

Tevick Automobile Fitting

Firma produkuje tłoki silnikowe – głównie do silników Diesla w samochodach japońskich i europejskich, a także tłoki do silników motocyklowych. Jest dostawcą pierwszomontażowym dla chińskich producentów jednośladów. „Nasze produkty eksportujemy od przeszło 10 lat i dziś mamy odbiorców na całym świecie – w USA, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, ale także w Argentynie, Pakistanie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich” – mówił Jinzhong Wu, prezes firmy.

Tuotuo Plastic & Hardware Factory

Producent plastikowych części motoryzacyjnych – zbiorników wyrównawczych płynu chłodniczego, zbiorników płynu do spryskiwaczy, a także kolektorów dolotowych. Firma jest dostawcą pierwszomontażowym dla kilku chińskich producentów samochodów, w od ponad 10 lat eksportuje swoje produkty (w tym także do Europy), ale wyłącznie na aftermarket.

Weili Car Fittings

Producent czujników samochodowych przeznaczonych na aftermarket.

Xinhang Machinery Factory

Niewielka firma, która od 2005 roku produkuje napinacze i koła pasowe dla odbiorców aftermarketowych.

Xinkai Machinery Manufacture

Firma ma dziesięcioletnie doświadczenie w produkcji wałków rozrządu z przeznaczeniem na aftermarket.

YAS Steering Gear

Firma oferuje przekładnie i drążki kierownicze. „Nasze części mają zastosowanie w samochodach marek japońskich i koreańskich, a także europejskich. Produkujemy także na pierwszy montaż dla kilku chińskich producentów samochodów” – zapewniał Bruce Li, prezes firmy.

Yiming Automotive Parts

Producent piast kół oraz wahaczy, którego oferta skierowana jest dla operatorów aftermarketowych.

Yok Auto Clutch

Jedna z większych firm prezentujących swoją ofertę na China Expo Poland. Jest to producent sprzęgieł do pojazdów ciężarowych (ScaniaDAFMercedes) przeznaczonych na aftermarket oraz pomp wody i pomp oleju do samochodów osobowych. „Produkujemy części na pierwszy montaż do europejskich fabryk MercedesaBMWOplaRenault i Nissana. Nasza współpraca z niemieckimi producentami samochodów trwa już 8 lat” – mówiła Belinda, przedstawiciel handlowy firmy.

Yongzheng Automobile Parts

Firma produkuje części zawieszenia – wahacze i ich łączniki, stabilizatory i tuleje do samochodów europejskich. „Nasz wahacze trafiają na pierwszy montaż do niemieckich fabryk Audi” – przekonywał Andy Li, dyrektor generalny firmy.

Yuxuan Pump

Założona w 1989 roku firma specjalizuje się w produkcji pomp oleju i pomp wody. „Sprzedajemy wyłącznie na aftermarket, dla wielu odbiorców z Ameryki Północnej i Europy” – mówił Ben Lin, przedstawiciel firmy.

Zhengke Autoparts

Aftermarketowy producent wałów napędowych i przegubów homokinetycznych sprzedawanych pod marką XFK.

 

Zdjęcia: Adrian Borowski

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).