50 mln euro zainwestuje spółka Capchem Poland w budowę w Śremie zakładu produkującego elektrolit do baterii litowo-jonowych do EV.
Capchem Poland należy do grupy Shenzhen Capchem Technology specjalizującej się w działalności badawczo-rozwojowej oraz produkcji produktów chemicznych wykorzystywanych w branży elektronicznej. Odbiorcami chińskiego koncernu są m.in. firmy Apple i Samsung oraz takie motoryzacyjne marki jak: Porsche, Volkswagen czy BMW.
Zakład w Śremie zająć ma się produkcją elektrolitu znajdującego się w bateriach pojazdów elektrycznych. Na ten cel mają być zaadoptowane byłe zakłady koncernu BASF, które firma Capchem kupiła od niemieckiego potentata chemicznego. Koszt przebudowy, wyposażenia i uruchomienia produkcji wyniesie 50 mln euro, a w zakładzie znajdzie zatrudnienie około 60 osób. Inwestycja uzupełnić ma łańcuch produkcji samochodów elektrycznych w Polsce, zgodnie z założeniami Planu Rozwoju Elektromobilności, opracowanego przez Ministerstwo Energii. Elektrolit produkowany w Wielkopolsce trafić ma przede wszystkim do firm LG Chem, Northvolt, Tesla oraz innych producentów baterii litowo-jonowych.
Decyzja o zlokalizowaniu zakładu w Śremie miała związek z możliwością wykorzystania już istniejących zabudowań. Fabryka zostanie wyposażona w nowoczesne systemy produkcyjne zapewniające odpowiednią jakość, bezpieczeństwo oraz dbałość o środowisko. Ważnym powodem naszej decyzji był też fakt, że Śrem to miejsce, w którym sektor chemiczny rozwija się od lat, dzięki czemu możemy liczyć na dostępność odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Peter Ma członek zarządu Capchem Poland
Capchem poszukiwać będzie pracowników na stanowiska laboratoryjne, produkcji, utrzymania ruchu, obsługi magazynu oraz administracyjne, w tym m.in. menadżerów HR, BHP, logistyki i finansów. Zapowiada także projekty ważne dla lokalnej społeczności, w tym wsparcie sportu, edukacji oraz akcji dobroczynnych. Planowane uruchomienie zakładu wyznaczono na pierwszą połowę 2022 roku.
W ostatnich latach na inwestycje związane z elektrycznymi i hybrydowymi jednostkami napędowymi w Wałbrzyskiej Strefie zdecydowały się między innymi: koncern Daimler i Toyota oraz motoryzacyjni poddostawcy, jak Umicore, Mitsui High-Tec czy LS EV.
Wałbrzyska strefa staje się kołem zamachowym polskiej elektromobilności. Inwestycja Capchem to kolejny dowód na przemiany w sektorze motoryzacyjnym podążającym w stronę nowoczesnych technologii i standardów przemysłu 4.0. Artur Siennicki prezes zarządu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "INVEST-PARK"
Źródło: WSSE „INVEST-PARK”

Autor
Adrian Januszkiewicz