Bosch publikuje wyniki finansowe za rok 2019 | MOTOFAKTOR

Bosch publikuje wyniki finansowe za rok 2019

person Adrian Januszkiewicz 20/05/2020

Bosch osiągnął w Polsce w 2019 roku skonsolidowany obrót w wysokości ponad 5,6 mld zł (1,3 mld euro), co oznacza 3-proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedzającego.

Obroty netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły w 2019 roku ponad 8,9 mld złotych (blisko 2,1 mld euro). Liczba pracowników Bosch w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o ponad sześć procent do 7900 osób.

 

W związku ze światową pandemią koronawirusa, Bosch ogranicza swoje prognozy na bieżący rok.

Ze względu na obecną sytuację oczekujemy, że ten rok będzie dla nas trudny. Jednak nasze zaangażowanie w polski rynek i wysoka ocena jego potencjału rozpatrywanego w perspektywie długoterminowej, pozostają bez zmian. Rafał Rudziński Prezes Zarządu Robert Bosch Sp. z o.o. i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce

 

Zaangażowanie Bosch jest widoczne także w inwestycjach.

W 2019 roku zainwestowaliśmy w Polsce blisko 600 mln zł. Fabryka układów hamulcowych w Mirkowie pod Wrocławiem rozpoczęła pracę nad nową linią innowacyjnego podzespołu do samochodów elektrycznych i hybrydowych, a spółka BSH otworzyła nowe centrum R&D i fabrykę zmywarek w Łodzi. Te działania umacniają obecność koncernu w Polsce i umożliwiają naszym spółkom projektowanie i wdrażanie innowacji. Rafał Rudziński

 

Należący do sektora Mobility Solutions dział Części Samochodowych odnotował w 2019 roku dwucyfrowy wzrost obrotów. Szczególnie dynamicznie rozwijała się sprzedaż układów hamulcowych i wycieraczek samochodowych, wspierana szeregiem działań promocyjnych z dystrybutorami i kampaniami marketingowymi. W zmodernizowanych salach Centrum Szkoleniowego Techniki Samochodowej w Warszawie, przeszkolono w 2019 roku rekordową liczbę mechaników i właścicieli warsztatów samochodowych.

 

W ubiegłym roku dział dalej rozwijał też sieć Bosch Car Service, kładąc nacisk na podnoszenie standardów jakości i wsparcie biznesowe zrzeszonych w niej warsztatów. Współpraca z branżą serwisów samochodowych rozwijana była także poprzez program lojalnościowy Bosch “eXtra” – liczba uczestniczących w nim warsztatów przekroczyła 5000.

 

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia w 2019 roku rozpoczęła proces uruchomienia nowej linii produkcyjnej iBooster 2 – innowacyjnego podzespołu układów hamulcowych nowej generacji, wykorzystywanego głównie w samochodach elektrycznych i hybrydowych.

 

Należąca do działu Industrial Technology firma Bosch Rexroth ponownie osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży, konsekwentnie zwiększając swoje udziały w polskim rynku. W roku 2019 przedsiębiorstwu udało się wzmocnić pozycję lidera innowacyjności między innymi dzięki otwartej platformie ctrlX AUTOMATION. Jest to pierwsza platforma automatyzacji oferowana przez Bosch Rexroth, która jest przystosowana do obsługi technologii 5G.

 

Rozwiązanie ma pozwalać łączyć różnorodne urządzenia z wykorzystaniem nowego standardu komunikacji i zapewniać jednolite mechanizmy łączności w zakładach produkcyjnych. Nową technologię, według zapewnień Boscha, można w łatwy sposób dodać do istniejących urządzeń dzięki rozwiązaniom modernizacyjnym.

 

W 2019 roku firma wprowadziła na rynek także system transportu samojezdnego Active Shuttle, który ma zapewniać większą elastyczność funkcjonowania i produktywność zautomatyzowanej fabryki. Dodatkowo w biurze firmy w Warszawie, rozpoczęła się budowa Laboratorium Innowacji, w którym prezentowane będą rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, które są częścią koncepcji Fabryki Przyszłości Bosch Rexroth.

Grupa Bosch: perspektywy na 2020 r. i strategia długoterminowa

W związku z pandemią koronawirusa, Bosch przewiduje, że w bieżącym roku obrotowym światowa gospodarka stanie przez poważnymi wyzwaniami. Wiele wysiłku będzie wymagało od firmy osiągnięcie przynajmniej zrównoważonego wyniku, a działania podjęte przez Zarząd Grupy Bosch zostały ogłoszone podczas ostatniej dorocznej konferencji prasowej w Niemczech.

 

Pomimo obecnych wyzwań, Bosch utrzymuje swój długoterminowy kurs strategiczny: globalny dostawca technologii i usług kontynuuje systematyczną realizację ambitnych celów klimatycznych i rozwija obszary niezbędne do rozwoju zrównoważonej mobilności.

Nawet jeśli obecnie w większym stopniu koncentrujemy się na innych tematach, nie wolno nam tracić z oczu przyszłości naszej planety. Volkmar Denner Prezes Zarządu Bosch

 

Bosch osiągnie swoje globalne cele klimatyczne w 2020 r. Wszystkie 400 lokalizacji firmy na całym świecie będą neutralne dla klimatu pod względem emisji CO2. Bosch chce także zorganizować działania wstępne i uzupełniające w obrębie łańcucha wartości w taki sposób, aby były one w jak największym stopniu neutralne dla klimatu. Do 2030 roku wartość związanych z tym emisji Bosch (zakres 3) zmaleje o 15%, czyli o ponad 50 milionów ton rocznie.

 

Ponadto firma planuje wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas realizacji ponad 1000 własnych projektów w zakresie efektywności energetycznej i udostępnić je na rynku w formie usług konsultingowych, które będą świadczone przez nowo utworzoną spółkę doradczą Bosch Climate Solutions.

 

Działania na rzecz klimatu przyspieszają zmiany strukturalne w wielu sektorach, a wodór staje się coraz ważniejszy, zarówno w przemyśle motoryzacyjnym, jak i technologii budowlanej, dlatego Bosch współpracuje z partnerami rozwijając mobilne i stacjonarne ogniwa paliwowe. Według Dennera w obszarze mobilności ważna jest szeroka ofensywa technologiczna, która nie tylko będzie wspierać zrównoważoną mobilność opartą na akumulatorach elektrycznych, ale uwzględni też rolę wydajnych silników konwencjonalnych, a przede wszystkim – odnawialne paliwa syntetyczne i ogniwa paliwowe.

 

Tam, gdzie to możliwe, Bosch chce przyczyniać się do powstrzymania pandemii, na przykład poprzez nowo opracowany szybki test Covid-19 i urządzenie do analizy Vivalytic. Firma zamierza wyprodukować ponad milion szybkich testów na koronawirusa w 2020 r. i zwiększyć produkcję do trzech milionów w przyszłym roku. Ponadto w niektórych regionach Bosch produkuje maski ochronne i środki dezynfekujące, w celu ochrony swoich pracowników.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).