Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k/Wrocławia w roku 2017 po raz kolejny odnotowała wzrost produkcji. W porównaniu do roku 2016, produkcja Zespołów Mocy Hamowania wzrosła z 2,6 miliona do 3,7 miliona sztuk. Dane te nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem. W 2018 roku zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji do 4,2 milionów sztuk.
W ciągu ostatnich trzech lat fabryka układów hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień, a oferta zakładu powiększyła się o 24 nowe produkty, w trzech grupach: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S (dla takich klientów jak Honda, Audi, VW), iBoostera 1 Generacji oraz najnowszego produktu, iBoostera 2 Generacji (dla Hondy CRV i CEVTY).
Do najważniejszych inwestycji minionego roku należy uruchomienie wewnętrznego, zaawansowanego technologicznie procesu anodowania, rozszerzenie parku maszynowego na obszarze obróbki o nowe czterowrzecionowe centrum SW, a także zwiększenie zdolności produkcyjnych o linię TMC do produkcji pomp hamulcowych i nową linię do montażu finalnego konwencjonalnych zespołów mocy TR4S.
Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Tesli, koncernu PSA, Opla/GM, Hondy czy Toyoty. W 2018 roku zakład planuje osiągnięcie poziomu 4,2 miliona sztuk, a w 2021 przekroczenie 6 milionów sztuk zespołów mocy hamowania.
We wrocławskiej fabryce znajduje się jedyne w Europie centrum badań i rozwoju w Grupie Bosch, które jest odpowiedzialne za tworzenie i rozwijanie aplikacji zbiorników na płyn hamulcowy. Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem fabryki układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu jest iBooster. Jest to autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV).
Po rekordowym roku finansowym 2017, Grupa Bosch spodziewa się w tym roku wzrostu w wysokości 2-3 proc., co jest uwarunkowane ryzykami ekonomicznymi i geopolitycznymi. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty koncernu utrzymywały się na wysokim poziomie z ostatniego kwartału poprzedniego roku i wyniosły z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut ok. 5 proc.