Bosch stawia na elektromobilność, ale nie zapomina o napędach spalinowych | MOTOFAKTOR

Bosch stawia na elektromobilność, ale nie zapomina o napędach spalinowych

Grupa Bosch w Polsce zaprezentowała wyniki finansowe za 2017 rok.
28/05/2018

Grupa Bosch w Polsce w 2017 toku odnotowała wzrost we wszystkich obszarach działalności. Należący do dywizji Mobility Solutions dział Części Samochodowych odnotował w 2017 dwucyfrowy wzrost obrotów, powiększając swoje udziały rynkowe. Ważnym elementem strategii działu jest rozwijanie autoryzowanej sieci warsztatów samochodowych działającej m.in. pod markami Bosch Car Service i AutoCrew. Obecnie zrzesza ona ponad 400 autoryzowanych warsztatów i jest największą w Polsce siecią związaną z producentem części zamiennych. Jeszcze dynamiczniej rozwijała się produkcja układów hamulcowych w Fabryce Bosch w Mirkowie koło Wrocławia – w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła tam o ponad 70 proc.

Rekordowymi inwestycjami, które wpłynęły na wzrost zatrudnienia, uczciliśmy jubileusz 25-lecia naszej działalności w Polsce, udowodniając tym samym, jak strategiczny dla koncernu Bosch jest polski rynek. W ubiegłym roku zakończyliśmy budowę trzech fabryk, stworzyliśmy własne centrum serwisowe elektronarzędzi, uruchomiliśmy produkcję podzespołów do najnowszych zespołów mocy układu hamowania iBooster 2. Generacji" - dodała Krystyna Boczkowska. "W roku 2018 chcemy utrzymać silne tempo wzrostu. W planach mamy budowę kolejnej fabryki AGD, budowę centrum R&D, uruchomienie nowych projektów w fabryce układów hamulcowych. Dynamicznie wchodzimy na rynek z nowymi produktami opartymi na IoT, takimi jak rozwiązania dla Przemysłu 4.0, inteligentne domy i inteligentne miasta.

prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce - Krystyna Boczkowska

 

Grupa Bosch stawia na rozwój elektromobilności.

Nasz cel to bycie liderem rozwoju elektromobilności zarówno jeśli chodzi o napędy hybrydowe, elektryczne czy ogniwa paliwowe. Jednocześnie pracujemy nad rozwojem napędów spalinowych o niskiej emisji, które są niezbędne zanim elektromobilność stanie się powszechna.

- Krystyna Boczkowska

 

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k/Wrocławia w roku 2017 po raz kolejny odnotowała wzrost produkcji. W porównaniu do roku 2016, produkcja Zespołów Mocy Hamowania wzrosła z 2,6 miliona do 3,7 miliona sztuk. Dane te nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem. W 2018 roku zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji do 4,2 milionów sztuk.

 

W ciągu ostatnich trzech lat fabryka układów hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień, a oferta zakładu powiększyła się o 24 nowe produkty, w trzech grupach: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S (dla takich klientów jak Honda, Audi, VW), iBoostera 1 Generacji oraz najnowszego produktu, iBoostera 2 Generacji (dla Hondy CRV i CEVTY).

 

Do najważniejszych inwestycji minionego roku należy uruchomienie wewnętrznego, zaawansowanego technologicznie procesu anodowania, rozszerzenie parku maszynowego na obszarze obróbki o nowe czterowrzecionowe centrum SW, a także zwiększenie zdolności produkcyjnych o linię TMC do produkcji pomp hamulcowych i nową linię do montażu finalnego konwencjonalnych zespołów mocy TR4S.

 

Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Tesli, koncernu PSA, Opla/GM, Hondy czy Toyoty. W 2018 roku zakład planuje osiągnięcie poziomu 4,2 miliona sztuk, a w 2021 przekroczenie 6 milionów sztuk zespołów mocy hamowania.

 

We wrocławskiej fabryce znajduje się jedyne w Europie centrum badań i rozwoju w Grupie Bosch, które jest odpowiedzialne za tworzenie i rozwijanie aplikacji zbiorników na płyn hamulcowy. Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem fabryki układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu jest iBooster. Jest to autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV).

 

Po rekordowym roku finansowym 2017, Grupa Bosch spodziewa się w tym roku wzrostu w wysokości 2-3 proc., co jest uwarunkowane ryzykami ekonomicznymi i geopolitycznymi. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty koncernu utrzymywały się na wysokim poziomie z ostatniego kwartału poprzedniego roku i wyniosły z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut ok. 5 proc.

Jak żadne inne przedsiębiorstwo na świecie, potrafimy łączyć szerokie kompetencje w zakresie integracji w internecie z bogatym i obejmującym wiele branż know-how w zakresie produkcji. To cecha, która wyróżnia firmę Bosch .

prezes zarządu spółki Bosch - dr Volkmar Denner

 

Według prezesa Bosch ważnymi zadaniami stojącymi przed spółką są poprawa jakości życia ludzi i ochrona klimatu.

Motto „Technologia bliżej nas” motywuje nas do tego, aby opracowywać i stosować najlepsze z możliwych technologii po to, aby skuteczniej chronić środowisko. Chcemy zapewnić ludziom zarówno mobilność, jak i dobrą jakość powietrza. Aby wizja niskoemisyjnego ruchu drogowego stała się rzeczywistością, spółka inwestuje znaczące kwoty w sukces rynkowy elektromobilności, ale także w dalszy rozwój technologii silników spalinowych. Bosch dokonał właśnie przełomu w technologii Diesla: konstruktorom udało się znacznie obniżyć emisję tlenków azotu. Wyposażone w udoskonaloną technologię samochody testowe emitują średnio 13 mg tlenków azotu na kilometr już dziś. Technologia Diesla ma przed sobą przyszłość, a samochody z silnikami Diesla pozostaną kluczowym elementem mobilności także w nadchodzących latach.

- dr Volkmar Denner

Tymczasem podczas rozmowy z agencją Bloomberg Elżbieta Bieńkowska, unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i usług stwierdziła, że ujawnienie afery Dieselgate w 2015 roku było „przełomowym momentem” dla Unii Europejskiej, która już wcześniej stopniowo wprowadzała przepisy mające na celu obniżenie emisji spalin w pojazdach na terenie Wspólnoty.

To mocno wpłynęło na społeczne oczekiwania na temat kierunku zmian dotyczących emisji spalin i czystszych samochodów. Samochody z silnikami diesla są skończone. Za kilka lat całkowicie znikną. To technologia przeszłości.

unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i usług - Elżbieta Bieńkowska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).