Auta Toyoty najtańsze w serwisie - dane rankomat.pl | MOTOFAKTOR

Auta Toyoty najtańsze w serwisie - dane rankomat.pl

Właściciele aut marki Toyota płacą najmniej na ich naprawy. Tak wynika z opracowania rankomat.pl na podstawie danych z serwisu dobrymechanik.pl.

Eksperci internetowej porównywarki cen usług finansowych rankomat.pl wraz ze specjalistami serwisu dobrymechanik.pl przeanalizowali dane o kosztach napraw samochodów różnych marek. Z badań tych, które objęły naprawy umówione przez portal dobrymechanik.pl, wynika, że najmniej za usługi serwisowe płacą właściciele samochodów Toyoty.

 

Średni wydatek na naprawę auta Toyoty w okresie od stycznia do września 2021 roku wyniósł 543 zł. Różnica między tą kwotą a średnią ceną naprawy samochodu marki, która okazała się najdroższa w serwisie, to 198 zł (36%). Z danych portalu dobrymechanik.pl wynika także, że w pierwszych 9 miesiącach 2021 roku średni koszt wizyty w warsztacie samochodowym to 614 zł.

 

Samochody Toyoty były najtańsze w serwisie również w poprzednich latach. W 2019 roku za naprawę ich właściciele płacili średnio 393 zł i był to jedyny wynik poniżej 400 zł ze wszystkich przeanalizowanych marek. W 2020 roku kierowcy Toyot zostawiali w warsztatach samochodowych średnio 481 zł, o 238 zł mniej niż posiadacze samochodów marki najdroższej w obsłudze serwisowej.

Niezawodność obniża koszty utrzymania samochodu

Samochody Toyoty są tanie w utrzymaniu przede wszystkim ze względu na ich ogromną niezawodność. Jeśli samochód się nie psuje, to koszty serwisowe ograniczają się do rutynowych przeglądów i wymiany płynów oraz części eksploatacyjnych – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland. – Średnie koszty utrzymania samochodów naszej marki pozostają na niskim poziomie także w związku z coraz większą popularnością hybryd, które stanowią już ponad połowę wszystkich nowych samochodów opuszczających nasze salony. Niezawodność hybryd wynika nie tylko z doskonałej jakości Toyoty i bardzo wysokich standardów produkcji, obowiązujących w naszych fabrykach, ale przede wszystkim z ich prostej konstrukcji. Napęd hybrydowy nie wymaga stosowania takich elementów jak rozrusznik, alternator, turbosprężarka, koło dwumasowe czy pasek klinowy, dlatego obsługa serwisowa hybryd jest dużo prostsza. Właściciele modeli z napędem hybrydowym oszczędzają także na rzadszej wymianie hamulców i niezawodności niewysilonego, wolnossącego silnika benzynowego, który dzięki wsparciu silnika elektrycznego jest wyjątkowo trwały.

 

Hybrydy stanowią ogromną część parku samochodów Toyoty na polskich ulicach. W ciągu 17 lat, które upłynęły od debiutu na polskim rynku modelu Prius, marka sprzedała ponad 140 000 samochodów hybrydowych. Modelami, których wersje hybrydowe cieszą się największą popularnością w naszym kraju, są Corolla (ponad 34 000 egz. sprzedanych do tej pory), RAV4 Hybrid (ponad 29 400 egz.) i Toyota C-HR (ponad 28 600 egz.). Często spotykanymi hybrydami na polskich ulicach są także Yaris (ponad 19 950 egz.) i Auris (ponad 18 500 egz.). W ciągu 10 miesięcy 2021 roku sprzedaż hybryd Toyoty sięgnęła 36 850 egzemplarzy. Hybrydy stanowią ponad połowę wszystkich samochodów sprzedanych przez Toyotę w tym roku.

 

Źródło: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).