Ambitne plany Auto Land Polska

person Joanna Piszcz 21/11/2019

Wywiad z Januszem Andrzejewskim, Prezesem Auto Land Polska.

Na początku lipca 2019 r. nastąpiło oficjalne przejęcie firmy Arpol (części dystrybucyjnej) przez Auto Land. Jak obecnie wygląda struktura dystrybucji całej sieci?

Obecnie liczba naszych filii wynosi 104 punkty sprzedaży na terenie 13 województw. Struktura dystrybucji pozostaje niezmienna: filie zaopatrujemy z naszego magazynu centralnego w Stawigudzie w systemie tras dziennych i nocnych. Na kolejnym etapie części trafiają za pośrednictwem dowozu realizowanego przez filie do klientów. Dotychczasowy magazyn centralny Arpolu zlokalizowany w Toruniu pełni funkcję hubu dla oddziałów z woj. kujawsko-pomorskiego.

Jaki rejon kraju obecnie zajmują filie i pod jakim szyldem działają?

Dzięki połączeniu z firmą Arpol, Auto Land znacząco zaistniał w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie aktualnie posiadamy 13 filii. Jeżeli chodzi o pozostały teren kraju, to najwięcej pracy mamy do wykonania w południowej i zachodniej Polsce, pomimo to, że zaznaczyliśmy tam już swoją obecność oddziałami m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wlkp. czy Zielonej Górze. Wszystkie nasze filie działają pod szyldem Auto Land.

Czy proces integracji już został zakończony?

To był proces, do którego się długo przygotowywaliśmy, tak aby być gotowym na 1 lipca, czyli pierwszy dzień sprzedaży w nowych strukturach dla kilkunastu filii Arpol. Dziś mogę powiedzieć, że integracja zakończyła się sukcesem. Mogę dodać, że firma Arpol, podobnie jak my, opierała swoją dystrybucję na filiach korzystając z tego samego systemu ERP, co nam w tym procesie wydatnie pomogło. Płynne przejście nie byłoby możliwe bez zaangażowania załogi, której z tego miejsca chciałbym podziękować.

Jak wygląda proces obsługi klientów, czy coś się zmieniło w sposobie dystrybucji, czy dostaw?

Proces obsługi nie uległ specjalnym modyfikacjom, aczkolwiek został on dostosowany do naszych standardów, które realizujemy w całej sieci Auto Land. Klientom udostępniliśmy m.in. nasze systemy zamówieniowe online, programy lojalnościowe i promocyjne, czy opiekę infolinii technicznej.

Co zyskał Auto Land na połączeniu się z firmą Arpol?

Najwięcej zyskała nasza dystrybucja, która jednorazowo poszerzyła się aż o 14 filii. W dotychczasowej historii Auto Land, rekordową ilością filii jakie się nam udało otworzyć w jednym roku było 10. Zyskaliśmy dobrze prosperujące lokalizacje, z doświadczoną załogą sprzedawców oraz funkcjonującym rynkiem klientów. Taka forma, w aspekcie ekonomicznym, w porównaniu do otwierania lokalizacji zupełnie od nowa, generuje przychody, które w dalszym procesie łatwiej rozwijać.

Kilka miesięcy temu mówił Pan, że połączenie sieci Auto Land z firmą Arpol to dopiero początek zmian, a kolejne podobne działania chciałby Pan realizować z innymi regionalnymi dystrybutorami. Czy coś już dzieje w tym kierunku?

Pierwsza taka integracja wiele nas nauczyła, w przyszłym roku zamierzamy zaprosić do podobnego procesu kilka firm, a co z tego wyniknie pokaże przyszłość.

Jaką wizję firmy ma Pan na przyszłość – czy jest to stworzenie jeszcze silniejszego polskiego dystrybutora i wyjście z filiami w kolejne rejony kraju?

Dokładnie, naszą ambicją jest bycie czołowym dystrybutorem w Polsce, poprzez sukcesywną rozbudowę sieci dystrybucji. Połączenie z Arpol było znaczącym krokiem do realizacji tego celu, aczkolwiek jeszcze wiele pracy przed nami. Docelowo chcemy osiągnąć ok. 180 filii na terenie kraju. Zaplecze logistyczne dla sieci sprzedaży tego kalibru powstaje obecnie w Stawigudzie. Nowy magazyn centralny o pow. 22 000 m. kw. wyposażony w zautomatyzowane rozwiązania logistyczne, planujemy oddać do użytku pod koniec 2020 roku.

W jaki sposób Auto Land zamierza umacniać swoją pozycję na rynku dystrybucji części zamiennych?

Od zawsze powtarzam, że naszym kluczem do powodzenia na trudnym rynku, jakim jest dystrybucja części, jest zapewnienie optymalnej obsługi warsztatu na wszystkich możliwych polach. Skupienie na potrzebach naszych klientów pozwala proponować im dogodne rozwiązania, a fizyczna bliskość naszej sieci dystrybucji oraz zaangażowana kadra, znacznie nam ułatwia realizację tej polityki.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.