ZF rezygnuje z udziałów w firmie Haldex

person Adrian Januszkiewicz 24/09/2019

ZF Friedrichshafen w związku z przejęciem WABCO zdecydowało się na rezygnację z posiadanych udziałów w szwedzkiej firmie Haldex.

Haldex z zadowoleniem przyjął sprzedaż 20 procent udziałów w spółce przez  ZF Friedrichshafen i wezwał drugiego co do wielkości inwestora Knorr-Bremse, aby zrobił to samo.

 

ZF utrzymał udziały w Haldex w wyniku gorącej bitwy o przejęcie marki z Knorr-Bremse, która rozpoczęła sie w 2016 roku, co spowodowało impas własnościowy, w którym obie firmy zakończyły posiadaniem około jednej trzeciej udziałów szwedzkiej marki.

 

Haldex przyznał, że jego struktura własności, z dwoma głównymi konkurentami jako głównymi właścicielami, zaszkodziła atrakcyjności dla inwestorów i zniechęciła obecnych i potencjalnych klientów.

Mogę posunąć się tak daleko, że mogę nazwać to wczesnym prezentem świątecznym zarówno dla Haldexu, jak i dla naszych klientów. Gdybym mógł życzyć sobie czegoś jeszcze, to tego żeby Knorr-Bremse się teraz zainspirował przesłaniem i rozpoczął proces sprzedaży swoich udziałów. Jorgen Durban Dyrektor Haldex

 

Knorr-Bremse, który posiada 10% udziałów w Haldex, powiedział, że nie nastąpiła natychmiastowa zmiana poglądów z jego strony.

Regularnie sprawdzamy nasze strategiczne inwestycje. Obejmuje to Haldex. Obecnie nie ma decyzji o zmianie naszych udziałów. rzeczniczka Knorr-Bremse

 

ZF powiedział, że sprzedał swój udział za 50 koron szwedzkich za akcję, czyli około 445 mln koron (46 milionów USD), co stanowi znaczną zniżkę w stosunku do ceny zamknięcia 59,30 koron w czwartek.

 

Akcje Haldex spadły o 8,6% do 54,20 koron do 10:40.

 

ZF, który w 2016 r. zaoferował Haldex 120 koron na akcję, powiedział, że sprzedał pakiet inwestorom instytucjonalnym.

 

W tym roku ZF zdecydował się kupić rówieśnika Haldex, firmę WABCO,  za ponad 7 mld dolarów. Haldex zajmuje trzecie miejsce na rynku układów hamulcowych do pojazdów użytkowych, za swoimi znacznie większymi rywalami – WABCO i Knorr-Bremse.

Otrzymaliśmy bardzo wyraźne opinie od dużych graczy na rynku, że nie podobają im się nasi dwaj najwięksi rywale będący jednocześnie naszymi właścicielami. Ale myślę, że to pomoże rozwiązać problem. Wszystko jest teraz możliwe, od nas zależy, jak sobie z tym poradzimy. Jorgen Durban

 

Źródło: Automotive News Europe

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.