ZF rezygnuje z udziałów w firmie Haldex | MOTOFAKTOR

ZF rezygnuje z udziałów w firmie Haldex

ZF Friedrichshafen w związku z przejęciem WABCO zdecydowało się na rezygnację z posiadanych udziałów w szwedzkiej firmie Haldex.

Haldex z zadowoleniem przyjął sprzedaż 20 procent udziałów w spółce przez  ZF Friedrichshafen i wezwał drugiego co do wielkości inwestora Knorr-Bremse, aby zrobił to samo.

 

ZF utrzymał udziały w Haldex w wyniku gorącej bitwy o przejęcie marki z Knorr-Bremse, która rozpoczęła sie w 2016 roku, co spowodowało impas własnościowy, w którym obie firmy zakończyły posiadaniem około jednej trzeciej udziałów szwedzkiej marki.

 

Haldex przyznał, że jego struktura własności, z dwoma głównymi konkurentami jako głównymi właścicielami, zaszkodziła atrakcyjności dla inwestorów i zniechęciła obecnych i potencjalnych klientów.

Mogę posunąć się tak daleko, że mogę nazwać to wczesnym prezentem świątecznym zarówno dla Haldexu, jak i dla naszych klientów. Gdybym mógł życzyć sobie czegoś jeszcze, to tego żeby Knorr-Bremse się teraz zainspirował przesłaniem i rozpoczął proces sprzedaży swoich udziałów.

Dyrektor Haldex - Jorgen Durban

 

Knorr-Bremse, który posiada 10% udziałów w Haldex, powiedział, że nie nastąpiła natychmiastowa zmiana poglądów z jego strony.

Regularnie sprawdzamy nasze strategiczne inwestycje. Obejmuje to Haldex. Obecnie nie ma decyzji o zmianie naszych udziałów.

- rzeczniczka Knorr-Bremse

 

ZF powiedział, że sprzedał swój udział za 50 koron szwedzkich za akcję, czyli około 445 mln koron (46 milionów USD), co stanowi znaczną zniżkę w stosunku do ceny zamknięcia 59,30 koron w czwartek.

 

Akcje Haldex spadły o 8,6% do 54,20 koron do 10:40.

 

ZF, który w 2016 r. zaoferował Haldex 120 koron na akcję, powiedział, że sprzedał pakiet inwestorom instytucjonalnym.

 

W tym roku ZF zdecydował się kupić rówieśnika Haldex, firmę WABCO,  za ponad 7 mld dolarów. Haldex zajmuje trzecie miejsce na rynku układów hamulcowych do pojazdów użytkowych, za swoimi znacznie większymi rywalami – WABCO i Knorr-Bremse.

Otrzymaliśmy bardzo wyraźne opinie od dużych graczy na rynku, że nie podobają im się nasi dwaj najwięksi rywale będący jednocześnie naszymi właścicielami. Ale myślę, że to pomoże rozwiązać problem. Wszystko jest teraz możliwe, od nas zależy, jak sobie z tym poradzimy.

- Jorgen Durban

 

Źródło: Automotive News Europe

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).