Vredestein zapowiada oponę Ultrac Pro | MOTOFAKTOR

Vredestein zapowiada oponę Ultrac Pro

Nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro klasy UUHP będzie wyróżniać się wysoce innowacyjną konstrukcją oraz nową, zaawansowaną mieszanką bieżnika.

  • Model Ultrac Pro łączy wysoką wydajność i komfort dzięki całkowicie nowej konstrukcji powierzchni stopki i większej „strefie elastycznej” w ścianie bocznej
  • Bieżnik opony zawiera mieszankę nowej generacji, która ma optymalizować przyczepność przy dużych prędkościach w szerokim zakresie temperatur
  • Opona Ultrac Pro jest odpowiednia do różnorodnych aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce
  • Premiera jest planowana na późną wiosnę bieżącego roku. Oferta obejmuje opony odpowiednie do obręczy o rozmiarach od 18 do 24 cali
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

W porównaniu z poprzednimi oponami Vredestein klasy UUHP i uznanymi produktami w tej kategorii istnieją znaczące różnice w rozmieszczeniu materiałów w strukturze opony. Jest to szczególnie widoczne w obszarze stopki i dolnej części ściany bocznej w pobliżu obręczy, które opracowano zupełnie od nowa. Zaowocowało to konstrukcją, która ma sprawiać, że opona pozostanie stabilna podczas jazdy z dużą prędkością i agresywnego pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewni płynną jazdę po koleinach.

Ponadto bieżnik opony będzie zawierał całkowicie nową, wysoce zaawansowaną mieszankę nowej generacji. Wytwarza się ją w ramach inteligentnego procesu mieszania z wykorzystaniem najnowocześniejszych polimerów, wypełniaczy i żywic o wysokiej wydajności, aby zagwarantować przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.

Opracowana na nowo konstrukcja opon o wysokich osiągach

Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres, Fot. Apollo Tyres
Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres, Fot. Apollo Tyres

„Model Ultrac Pro spełnia najbardziej rygorystyczne cele w zakresie osiągów i przyczepności, które zdefiniowaliśmy na etapie opracowywania produktu, a jednocześnie zapewnia płynną i wygodną jazdę” — wyjaśnia Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres. „Opona ta wyznacza nowe standardy, ponieważ znacząco różni się od swoich wysoce wydajnych odpowiedników, w przypadku których wymaga się wyraźnego kompromisu: wydajność albo komfort”.

Odporność stopki na odkształcenie zwiększono o 85% w wyniku przeprojektowania elementów w jej obszarze, co jest szczególnie istotne w przypadku opon o niskim profilu i wysokiej wydajności.

„Zwiększona stabilność zapewnia poprawę sztywności w dolnej części opony, znacznie ograniczając występowanie poprzecznych odkształceń podczas pokonywania ostrych zakrętów. Co najważniejsze, zmniejsza to również wymagania, jakie musi spełniać ściana boczna, by zapewnić oponie odpowiednią stabilność poprzeczną” — dodaje Lorenzetti.

Większa sztywność w obszarze stopki pozwoliła inżynierom w modelu Ultrac Pro stworzyć ścianę boczną o cieńszym profilu, dzięki czemu opona jest dużo bardziej elastyczna i ma zapewniać znacznie wyższy stopień przyczepności podczas jazdy po koleinach. Zoptymalizowana konstrukcja zmniejszyła także wagę opony i poprawiła jej trwałość.

Obszar styku ściany bocznej z bieżnikiem, nazywany krawędzią, przeprojektowano przy użyciu bardziej elastycznych materiałów. Umożliwiło to zespołowi badawczo-rozwojowemu Apollo Tyres poczynić dalsze postępy w zakresie poprawy właściwości jezdnych na nierównych nawierzchniach oraz zminimalizowania oporów toczenia modelu Ultrac Pro. Optymalna równowaga między bieżnikiem, ścianami bocznymi i stopką przekłada się na idealny kształt powierzchni styku z podłożem w każdych warunkach.

Model Ultrac Pro ma trafić do oferty w szerokiej gamie rozmiarów (obręcze o średnicy od 18 do 24 cali). Oponę tę zoptymalizowano pod kątem szerokiej gamy aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.

Źródło: Apollo Tyres

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).