Volkswagen sprawdzi autonomiczną jazdę z pasażerami | MOTOFAKTOR

Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving), w ciągu najbliższych kilku tygodni wyjedzie na ulice Monachium, zabierając na swój pokład decydentów ze świata polityki, władz publicznych i biznesu, a także przedstawicieli mediów.

 

 

  • Przedstawiciele rządu, władz publicznych, świata biznesu oraz dziennikarze, podczas pierwszych jazd testowych z pasażerami otrzymają kompleksowe informacje na temat zaawansowania projektu
  • Flota autonomicznych prototypów bazujących na Volkswagenie ID. Buzz wyjedzie na ulice w barwach dostawcy usług transportu współdzielonego, firmy MOIA
  • Testy technologii AD z użyciem identycznych prototypów ID. Buzz, zostały również uruchomione w Ameryce Północnej
  • Testy prowadzone na drogach publicznych i na torze testowym, mają dostarczyć jak najwięcej potencjalnych scenariuszy ruchu drogowego
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Rozszerzenie programu wprowadzania pojazdów autonomicznych na Amerykę Północną, jest kolejnym krokiem w naszej globalnej strategicznej mapie drogowej i wynikiem długoterminowej inwestycji – powiedział Christian Senger, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za rozwój autonomicznej jazdy – Pomoże nam to przetestować, zweryfikować i udoskonalić technologię również na amerykańskich drogach.

 

Celem projektu jest poszerzenie zarówno komercyjnie dostępnych usług transportowych, jak i zróżnicowanego portfolio mobilności Grupy Volkswagen.

 

Wykorzystywane w tym projekcie, w pełni elektryczne modele ID. Buzz, są wyposażone w seryjnie produkowane technologie oraz w system autonomicznej jazdy firmy Mobileye. Rozwijająca się flota testowa w toku przejeżdżanych kilometrów gromadzi dane dotyczące różnych scenariuszy jazdy. Każdy z samochodów, zgodnie ze standardem SAE sklasyfikowanych jako pojazdy poziomu 4, jest wyposażony w kamery, radar i lidar. Podczas fazy testowej wszystkie pojazdy są przez cały czas obsługiwane przez nadzorujących je kierowców. Model, charakteryzujący się dużą przestrzenią we wnętrzu, oferuje miejsce dla czterech pasażerów. Gdy tylko będzie gotowy do produkcji seryjnej, może być wytwarzany w dużych ilościach. W ten sposób może sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie mobilności i transportu.

 

Volkswagen ma duże doświadczenie oraz wiedzę na temat tego, jakie są potrzeby pasażerów i czego potrzebują operatorzy. To niezmiernie ważny aspekt rozwoju takich flot. MOIA – spółka córka Grupy Volkswagen, od 2019 roku działa na rynku jako dostawca usług transportu współdzielonego i do tej pory przewiozła ponad 8,5 miliona pasażerów. MOIA dostarcza również dane do codziennych prac rozwojowych.

 

Uruchomienie przez Volkswagen Group of America (VWGoA) programu testowego w Teksasie, stanowi kolejny impuls dla globalnych badań i rozwoju pojazdów autonomicznych Grupy Volkswagen. VWGoA będzie kierować strategią i rozwojem projektu w USA. W tym celu utworzyła spółkę-córkę o nazwie Volkswagen ADMT, LLC. W ten sposób, powołując do życia dwa zespoły badawcze: w Belmont w Kalifornii i Austin w Teksasie, wspierać będzie wdrażanie programu pojazdów autonomicznych.

 

W przeciwieństwie do Niemiec, gdzie MOIA jako pierwsza będzie korzystać z autonomicznych pojazdów, Volkswagen nie będzie w przyszłości samodzielnie świadczyć usług autonomicznej jazdy w USA. Będą to robić zewnętrzne firmy z sektora mobilności i transportu.

 

Źródło: Volkswagen

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).