Volkswagen Passat B6 sprawdzony przez carVertical | MOTOFAKTOR

Volkswagen Passat B6 sprawdzony przez carVertical

person Redakcja 30/11/2022

carVertical przedstawia podstawowe informacje na temat Passata B6 oraz unikalne dane statystyczne przygotowane w oparciu o swoje raporty.

 

 

W przypadku Volkswagena Passata B6 produkowanego w latach 2005-2010 do wyboru mamy dwie wersje nadwoziowe – sedana i funkcjonalne kombi. W 2008 roku producent przeprowadził niewielką modernizację modelu (zmieniono np. zestaw wskaźników). W ofercie pojawiła się wówczas także oryginalna odmiana – Passat CC.

 

Kierowcy cenią sobie bogate wyposażenie tego auta i wysoki komfort jazdy, ale narzekają na problemy z korozją, które wyeliminowano dopiero w generacji B7 wprowadzonej na rynek w 2010 roku.

 

Auto jest jednym z najpopularniejszych reprezentantów klasy średniej na rynku. Bardzo dużo ofert to samochody powypadkowe, ale nie ma problemu ze znalezieniem takich, które mają jeszcze oryginalny lakier. Trzeba jedynie cierpliwie przeglądać ogłoszenia, których jest naprawdę dużo.

 

Passat od zawsze był jednym z ulubionych samochodów prywatnych importerów i handlarzy. Cofnięcie licznika i zamaskowanie śladów napraw powypadkowych dają szanse na łatwy zarobek. Z drugiej jednak strony przestrzegamy kupujących uzbrojonych w czujniki grubości lakieru: nie wszystkie malowane Passaty miały jakiś incydent na drodze. Wiele egzemplarzy zmagało się np. z korozją drzwi czy maski i z tego powodu było malowanych jeszcze w okresie gwarancji. W naszych raportach takie wpisy zazwyczaj są wyraźnie odnotowane – mówi  Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

Volkswagen Passat B6 – silniki

Gama silnikowa Passata B6 jest imponująca, ale na miano jednostek niezawodnych zasługuje tylko kilka propozycji. Godny uwagi jest np. stary benzynowy silnik 1.6 8V, który ma kiepskie osiągi, ale jest trwały i nadaje się do zasilania LPG. Można także rozważyć wybór odmiany 2.0 TDI CR wyposażonej w zasilanie common rail, która trafiła do oferty w 2008 roku zastępując wyjątkowo nieudany silnik 2.0 TDI PD.

 

Mieszane uczucia budzi popularny silnik 1.9 TDI PD. To teoretycznie bardzo solidna konstrukcja, ale w egzemplarzach wyprodukowanych po 2005 roku zdarzają się przypadki zatarcia panewek.

 

carVertical odradza wybór silnika 1.6 FSI, który ma bezpośredni wtrysk paliwa i na rynku wtórnym niczym nie imponuje. Lepszym wyborem jest silnik 1.4 TSI, który ma wprawdzie tylko 122 KM, ale dzięki doładowaniu imponuje elastycznością. Jego wada to naciągający się łańcuchowy rozrząd, który trzeba wymieniać co 70-80 tys. km. Przestrzega przed zakupem odmiany 1.4 TSI TC wyposażonej w turbodoładowanie i sprężarkę mechaniczną – to już wybór podwyższonego ryzyka. Trudno polecać także silniki 1.8 TSI oraz 2.0 TSI, ponieważ nadmiernie zużywają olej.

Volkswagen Passat B6 – ważne zalecenia

Po zakupie diesla 2.0 TDI (niezależnie od tego czy będzie to wersja PD czy CR) mechanik powinien go przejrzeć, sprawdzić stan rozrządu oraz napędu pompy oleju.

 

Należy także zwrócić uwagę na odpowiedni olej silnikowy. Do wersji PD musi to być koniecznie olej przeznaczony do silników z pompowtryskiwaczami.

 

Auta wyposażone w dwusprzęgłowe skrzynie DSG mogą generować koszty – w starszych egzemplarzach należy obawiać się wydatków związanych z naprawą mechatroniki oraz z wymianą zespołu sprzęgieł. W każdym przypadku w grę wchodzi kwota rzędu 4-5 tys. zł.

 

Nie należy się natomiast obawiać aut z napędem na cztery koła. Spisuje się on praktycznie bezawaryjnie.

Volkswagen Passat B6 w statystykach carVertical

Według szacunków carVertical wśród wszystkich „polskich” Passatów ujętych w bazie średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to 46 881 km.

 

Marka/modelProcent aut
z cofniętym licznikiem
Średnia wartość cofnięcia licznikaProcent aut powypadkowych
VW Passat10,0 %41 260 km55,0 %

 

Oto typowe przebiegi Volkswagena Passata B6 w bazie carVertical. Podajene są maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Tradycyjnie już, nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych jak też w starszych autach:

 

RocznikPrzebieg maksymalny (w km)Przebieg średni (w km)
2005436,949200,981
2006528,323203,936
2007792,100212,621
2008740,234201,633
2009740,020199,826
2010761,293187,172

 

Źródło: carVertical

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).