Toyota zwiększy produkcję baterii | MOTOFAKTOR

Toyota zwiększy produkcję baterii

Za sprawą objęcia pełnią własności Primearth EV Energy (PEVE) Toyota jeszcze bardziej zwiększy swoje moce produkcyjne i portfolio baterii do EV.

Firma Primearth dotąd koncentrowała się na dostarczaniu baterii do hybryd. Teraz, kiedy będzie w pełni kontrolowana przez Toyotę ma uruchomić nowe linie produkcyjne akumulatorów do aut elektrycznych oraz hybryd plug-in. Tak szerokie portfolio bateryjne ma umożliwić Toyocie elastyczne reagowanie na potrzeby rynku i klientów.

W ciągu roku Toyota sprzedaje miliony aut elektrycznych na całym świecie. Za sprawą nowych inwestycji chce obniżyć koszty i zwiększyć produkcje komponentów niezbędnych do jej samochodów hybrydowych i elektrycznych.

Fot. Toyota

Istotne inwestycje w elektryfikację napędów

Do 2030 roku Toyota zamierza przeznaczyć globalnie 70 miliardów dolarów na rozwój i produkcję zelektryfikowanych samochodów. Połowę z tego przeznaczyła na baterie i auta elektryczne. Wynikiem tego jest m.in. rozbudowa możliwości produkcyjnych baterii w Japonii i Stanach Zjednoczonych oraz postępy w pracach badawczo-rozwojowych nad nowymi technologiami akumulatorów. Toyota chce w II połowie dekady obniżyć o połowę koszty produkcji baterii do samochodów elektrycznych, a do 2030 roku zwiększyć ich produkcję do 200 GWh.

Do 2030 roku Toyota ma zamiar wprowadzić na rynek 4 nowe technologie o poprawionych parametrach ładowania i większej gęstości energii. W 2026 roku ma zadebiutować nowa generacja baterii do aut elektrycznych, zapewniających zasięg przekraczający 800 km. Planowane są także tańsze i wydajniejsze bipolarne baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, które mają znaleźć się w popularnych modelach i pozwolić pokonywać dystans 600 km na jednym ładowaniu. Kolejny etap ma stanowić rozpoczęcie produkcji bipolarnych baterii litowo-jonowych z zasięgiem ponad 1000 km. Toyota pracuje też nad technologią baterii ze stałym elektrolitem, która ma zadebiutować na rynku w 2027 roku. Ma ona zapewnić zasięg do 1200 km i czas ładowania 10 minut.

Fot. Toyota

Wieloletni rozwój napędów

Inwestycja Toyoty w nowe linie produkcyjne baterii w fabrykach firmy Primearth, to składowa realizacji celu osiągnięcia do 2050 roku neutralności klimatycznej bez ograniczania mobilności ludzi. Toyota chce jak najszybciej spopularyzować na całym świecie nisko- i bezemisyjne pojazdy, dlatego jej gama modelowa opiera się na wszystkich rodzajach zelektryfikowanych napędów. To pozwala marce dostosowywać ofertę do specyfiki poszczególnych rynków, potrzeb klientów i dostępnej infrastruktury.

Rozwój wielu różnych technologii napędowych ma także na celu optymalizację zużycia ograniczonych zasobów, takich jak lit, kobalt czy metale ziem rzadkich. Toyota uważa napędy hybrydowe, elektryczne i wodorowe za komplementarne rozwiązania, które stosowane równolegle ułatwią dekarbonizację różnych gałęzi transportu. Jednocześnie firma prowadzi badania nad paliwami neutralnymi klimatycznie, takimi jak bioetanol, paliwa syntetyczne czy wodór, oraz dostosowanymi do nich silnikami spalinowymi.

Fot. Jayson Fong

Źródło: Toyota

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).