Sportowe zawieszenie BILSTEIN dla BMW E46 | MOTOFAKTOR

Sportowe zawieszenie BILSTEIN dla BMW E46

Dzięki właściwie zestrojonemu sportowemu zawieszeniu BILSTEIN, BMW serii 3 E46 może prowadzić się prawie jak fabrycznie nowy samochód.

 

Przy projektowaniu BMW E46 brał udział Chris Bangle. W 1998 roku Amerykaninowi i jego zespołowi udało się korzystnie zmodernizować projekt serii 3 – mottem była raczej ewolucja niż rewolucja. Całkowita zmiana linii nadwozia nastąpiła dopiero w kolejnej generacji modelu, w roku 2005 (BMW E90). Dlatego też BMW E46 jest obecnie uważane za ostatnie klasyczno-sportowe BMW serii 3.

BMW E46 – klasyka według najlepszych wzorców BMW

Fot. Sebastian Kubatz

Zwłaszcza modele z 18-calowymi kołami z pakietu M mają to unikalne, klasyczne piękno i sportowy charakter – napisał kiedyś magazyn Auto, Motor und Sport. Wciąż ucieleśniają starą, dobrą szkołę BMW, co jest szczególnie dobrze widoczne w przypadku kabrioletu wprowadzonego na rynek w 2000 roku (…). Jest to również jeden z powodów, dla których E46 cieszy się nadal takim wzięciem jak kiedyś, ponad 25 lat temu, po wprowadzeniu na rynek.

 

Do następcy modelu E36 nadal dostępnych jest bardzo dużo elementów tuningowych i bardzo łatwo poddać go personalizacji. Bardzo chętnie modyfikowane jest np. zawieszenie. Nie tylko nadaje ono pojazdowi bardziej sportowy wygląd, ale także poprawia i tak dobre właściwości jezdne. Firma BILSTEIN oferuje zwolennikom takich modyfikacji wysokiej jakości zawieszenia sportowe, specjalnie opracowane właśnie do tego modelu.

Zawieszenia sportowe: zwykłe i gwintowane

Fot. Silas Koch

Podstawowe zawieszenia sportowe, najczęściej składają się ze specjalnie zestrojonych amortyzatorów i sprężyn. Zapewniają one optymalną równowagę między komfortem a sportowym charakterem. Obniżenie pojazdu obniża środek ciężkości i skutkuje lepszym prowadzeniem na drodze oraz zmniejszeniem przechyłów nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Zapewnia to bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego i lepsze wrażenia z jazdy.

 

Zawieszenie typu coilover (gwintowane) pozwala jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne. W przeciwieństwie do zawieszeń konwencjonalnych, umożliwia indywidualną regulację wysokości pojazdu i precyzyjne dopasowanie go do swoich potrzeb. Zawieszenie gwintowane BILSTEIN nie tylko zmienia wygląd BMW E46, ale także radykalnie zwiększa jego uniwersalność. Umożliwia osiąganie lepszych czasów okrążeń na torze, ale zawsze można go wyregulować tak, aby oferowało komfort podczas zwyczajnej, codziennej eksploatacji.

 

Podstawowe zawieszenia sportowe i bardziej zaawansowane, gwintowane wersje zestawów BILSTEIN w sposób wyraźny łączą wygląd, osiągi i komfort. Dzięki nim fani BMW mogą dostosować swój pojazd do indywidualnych potrzeb i cieszyć się wrażeniami z jazdy, które są bardzo zbliżone do tych, które zapewniają fabrycznie nowe auta. Zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym, sportowe zawieszenia BILSTEIN zapewnia prawdziwą radość z jazdy BMW E46.

 

BILSTEIN oferuje swoje sportowe zawieszenia do wszystkich wersji E46 – sedanów, coupé, kabrioletów, kombi i wersji compact. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w opracowywaniu najwyższej klasy zawieszeń, rozwiązania produktowe zawsze zapewniają idealną równowagę między komfortem jazdy, a sportowym charakterem.

Sportowe zawieszenia BMW E46

Fot. Silas Koch

BILSTEIN oferuje dwie opcje:

 

Sportowe zawieszenie B12 Sportline obniża pojazd od 45 do 50 mm z przodu i od 20 do 25 mm z tyłu, w zależności od wariantu E46 i wersji silnikowej. Zostało ono opracowane specjalnie z myślą o kierowcach, którzy oczekują bardziej sportowego wyglądu i lepszych właściwości jezdnych bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

 

Zestaw BILSTEIN B12 Pro-Kit obniża auto o ok. 30 mm z przodu i o ok. 20-25 mm z tyłu. Podobnie jak B12 Sportline, B12 Pro-Kit spełnia oczekiwania kierowców, którzy szukają lepszego prowadzenia na drodze w połączeniu ze sportowym wyglądem, bez rezygnowania z codziennego komfortu.

Zawieszenia gwintowane BMW E46

Są one również dostępne w dwóch wersjach dla różnych wymagań. W zależności od wariantu E46 i silnika, zawieszenie gwintowane B14 umożliwia indywidualną regulację wysokości pojazdu przez obniżenie przodu od 35 do 55 mm i tyłu od 25 do 40 mm. Regulacja tej wysokości jest oczywiście bezstopniowa, co jeszcze bardziej ułatwia personalizację zestrojenia. Zawieszenie gwintowane B14 to jeszcze lepsza dynamika jazdy i jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy.

 

Zawieszenie gwintowane B16 to jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Oferuje podobne możliwości jak B14, ale ma jeszcze możliwość regulacji w zakresie odbicia i dobicia. Ponadto, BILSTEIN B16 pozwala na obniżenie zawieszenia przedniego o 35-55 mm i tylnego o 20-40 mm (w zależności od wariantu E46 i silnika).

BILSTEIN EVO R

Dla wybranych wersji BMW E46 BILSTEIN oferuje również zaawansowane zawieszenie EVO R do zastosowania w sporcie. To wyjątkowy, ręcznie wykonywany zestaw, który pozwala uzyskać łącznie 100 różnych wariantów konfiguracji (wysokości oraz regulacji odbicia i dobicia osobno).

 

Źródło: BILSTEIN

Zdjęcie główne: Sebastian Kubatz

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).