Pierwszy elektryczny sedan Toyoty z napędem BYD z rekordem zamówień

Pierwszy elektryczny sedan Toyoty z napędem BYD z rekordem zamówień

Pierwszy elektryczny sedan Toyoty, bZ3, napędzany technologią BYD, spotkał się z ciepłym przyjęciem pierwszego dnia na rynku i zdobył 5 tys. zamówień.

 

Elektryczny sedan Toyoty dołączy do SUV-a bZ4X, pierwszego globalnego pojazdu elektrycznego japońskiego producenta samochodów. bZ3 został opracowany wspólnie przez BYD Toyota EV Technology – spółkę joint venture utworzoną z FAW-Toyota (spółka joint venture utworzona przez FAW Group i Toyotę w 2000 r.) oraz BYD, największego chińskiego producenta samochodów elektrycznych.

 

Chociaż bZ3 jest oparty na platformie e-TNGA Toyoty (tej samej, co bZ4X), elektryczny sedan wykorzystuje akumulatory litowo-jonowe LFP Blade, silnik elektryczny i elektroniczny system sterowania firmy BYD.

 

Model bZ3 różni się od elektrycznego SUV-a Toyoty nisko położonym środkiem ciężkości i ulepszonym wnętrzem, w tym największym 12,8-calowym multimedialnym systemem nawigacji tego producenta.

FAW-Toyota wypuściła swój pierwszy model bZ3 w marcu z maksymalnym zasięgiem według CLTC wynoszącym 616 km (około 382 mil) i ceną wywoławczą wynoszącą 189 800 RMB (juanów) – (27 000 USD). Elektryczna limuzyna Toyoty bZ3 spotyka się z ciepłym przyjęciem. Po wejściu do sprzedaży 16 kwietnia FAW-Toyota poinformowała, że zamówienia na elektrycznego sedana bZ3 osiągnęły poziom 5000 sztuk, a dynamika sprzedaży ma nadal rosnąć.

 

Toyota bZ3 będzie oferowana w trzech wersjach, w tym w modelach Elite PRO, Long-range PRO i Long-range Premium.

 

 

Samochód jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu o mocy 135 kW i 180 kW o takim samym momencie obrotowym wynoszącym 303 Nm. Ponadto do wyboru będą dwa akumulatory o pojemnościach 49,9 kWh i 65,3 kWh, które zapewnią zasięg odpowiednio 517 km (321 mil) i 616 km (382) wg CLTC.
Producent samochodów twierdzi również, że bZ3 może ładować się od 30% do 80% w 27 minut dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym DC.

Według FAW-Toyota, ci, którzy kupią od 16 kwietnia do 31 lipca 2023 r., będą uprawnieni do „limitowanych benefitów” w wysokości 15 000 RMB (2180 USD).
Być może zobaczenie sukcesu pierwszego elektrycznego sedana spowoduje, że firma zacznie sprzedawać więcej pojazdów elektrycznych. Toyota do tej pory borykała się z przejściem na pojazdy w pełni elektryczne po rozczarowującym wprowadzeniu modelu bZ4X. Partnerstwo z BYD na razie wskazuje na to, że Toyota na rynku chińskim staje na nogi.

 

Po tym, jak nowo wybrany dyrektor generalny Koji Sato przejął w tym miesiącu władzę w firmie, wielu ma duże nadzieje, że uda mu się odwrócić sytuację po tym, jak poprzedni lider, Akio Toyoda, wielokrotnie unikał wchodzenia w pojazdy z napędem czysto elektrycznym. Chociaż Toyota nie planuje wprowadzenia bZ3 do USA, japoński producent samochodów planuje nowego SUVa z trzema rzędami siedzeń w ramach swojej strategii wprowadzenia na rynek dziesięciu nowych modeli pojazdów elektrycznych do 2026 roku.

 

Źródło: FAW Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).