Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż w pełni elektrycznej limuzyny ID.7. Od wczoraj klienci mogą zamawiać model w pakiecie specyfikacji Pro z zasięgiem do 621 km (WLTP) w cenie 56 995 euro.
Na rynek wchodzi limuzyna z wyższej klasy średniej o pojemności akumulatora (netto) 77 kWh[1] i zasięgu do 621 km (WLTP)[2]. Z okazji rynkowej premiery Volkswagen wyposażył ID.7 w szczególnie wygodne i wysokiej jakości technologie. Najważniejsze funkcje, takie jak wyświetlacz Head-up wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną i system nawigacji „Discover Pro Max” są dostępne w standardzie.
Dzięki krótkim zwisom i dużemu rozstawowi osi elektryczna limuzyna oferuje przestronne wnętrze z dużą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Duży bagażnik jest w stanie pomieścić bagaż o łącznej pojemności aż 532 litrów. Kompaktowa jednostka napędowa jest zamontowana z tyłu pojazdu i zapewnia moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 545 Nm. Pomimo długości prawie pięciu metrów ID.7 jest zaskakująco zwrotny, a promień skrętu wynosi zaledwie 10,9 metra. Przy średnim zużyciu energii na poziomie 16,3–14,1 kWh na 100 kilometrów i zasięgu do 621 km (WLTP)[2], wydajna limuzyna w specyfikacji wyposażenia Pro nadaje się również na dłuższe dystanse.
ID.7 to pierwszy pojazd wyposażony w inteligentne, elektroniczne nawiewy, które rozprowadzają powietrze po całym wnętrzu, umożliwiając w ten sposób szybsze ochłodzenie lub nagrzanie pojazdu. Duże, opcjonalne panoramiczne okno dachowe z „inteligentnym szkłem” można przełączać pomiędzy ustawieniami nieprzezroczystymi i przezroczystymi za pomocą dotyku lub sterowania głosowego. Nowy asystent głosowy IDA rozumie mowę, co ułatwia obsługę pojazdu. ID.7 imponuje także nową strukturą menu systemu informacyjno-rozrywkowego. Wiele życzeń klientów zostało tu uwzględnionych i uwzględnionych w nowej koncepcji obsługi.
Już na początku składania zamówienia Volkswagen wyposaża ID.7 Pro w popularne funkcje w standardzie.
Obejmują one:
- wyświetlacz Head-up wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną
- system nawigacji „Discover Pro Max”.
- Felgi aluminiowe „Hudson”, 8 J x 19 z przodu, 8,5 J x 19 z tyłu, w kolorze czarnym, z wykończeniem diamentowym
- Bezkluczykowy system blokowania i uruchamiania „Keyless Access” z SAFELOCK
W momencie wprowadzenia na rynek w standardzie dostępne są także następujące systemy wspomagania [3]:
- „Asystent podróży”, „Asystent pasa ruchu” i „Asystent sytuacji awaryjnych”
- „Side Assist”, ostrzeganie o ruchu drogowym z tyłu i ostrzeganie przed wysiadaniem
- „Widok obszaru”, w tym system kamer „widok z tyłu”.
Dzięki opcjonalnym, przejrzyście zaprojektowanym pakietom wyposażenia ID.7 jest szczególnie łatwy w konfiguracji:
- Pakiet wnętrza obejmuje takie funkcje, jak elektryczne, komfortowe fotele ergoActive z przodu z funkcją pamięci i programami masażu, wygodną funkcją wsiadania, regulowane podparcie ud, pneumatyczne podparcie odcinka lędźwiowego oraz oświetlenie tła w 30 różnych kolorach.
- Pakiet wnętrza „Plus” obejmuje dodatkowe poduszki powietrzne i system dźwiękowy Harman Kardon z dwunastoma głośnikami oraz głośnikiem centralnym, o łącznej mocy 700 W, 16-kanałowym wzmacniaczu cyfrowym i subwooferem. Ponadto fotele premium ergoActive oferują inteligentną klimatyzację oraz aktywację obszaru lędźwiowego i miednicy.
- Dostępny jest także opcjonalny pakiet wyposażenia zewnętrznego obejmujący takie funkcje, jak reflektory matrycowe LED, przyciemniane szyby z tyłu oraz sterowana czujnikami funkcja otwierania i zamykania bagażnika Easy Open & Close.
- Pakiet wyposażenia zewnętrznego „Plus” obejmuje także progresywny układ kierowniczy i adaptacyjną kontrolę podwozia DCC, w tym wybór profilu jazdy.
[1] ID.7 – Zużycie energii w kWh/100 km: cykl mieszany 16,3–14,1; Emisje CO2 w g/km: cykl mieszany 0. Dla pojazdu dostępne są wyłącznie wartości zużycia i emisji zgodne z WLTP, a nie NEDC. Tam, gdzie podane są zakresy, wartości zużycia energii i emisji CO₂ zależą od wybranego wyposażenia pojazdu.
[2] Zasięg określony na stanowisku testowym zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą testową pojazdów lekkich (WLTP) w najbardziej korzystnym dla zasięgu wariancie wyposażenia ID.7 przy zawartości energii netto w akumulatorze wynoszącej 77 kWh. Rzeczywiste wartości zakresu WLTP mogą się różnić w zależności od wyposażenia. Rzeczywisty zasięg osiągany w rzeczywistych warunkach różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, wykorzystania funkcji zwiększających komfort lub wyposażenia dodatkowego, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów/ładunku i topografii.
[3] Z funkcji wspomagania kierowania można korzystać wyłącznie w granicach systemu. Kierowca musi być zawsze przygotowany na obejście systemu wspomagania jazdy. Systemy te nie zwalniają kierowców z obowiązku prowadzenia pojazdu z należytą ostrożnością i uwagą.
Źródło: Volkswagen