Nowy rekord na torze Nürburgring ustanowiony przez Mercedes AMG ONE | MOTOFAKTOR

Nowy rekord na torze Nürburgring ustanowiony przez Mercedes AMG ONE

person Maciej Blum 10/11/2022

6:35,183 to oficjalny nowy rekord toru Nürburgring, a dokładnie północnej pętli, czyli tak zwanego Zielonego Piekła o długości prawie 21 km.

  • Posiadaczem nowego rekordu dla samochodów produkcyjnych dopuszczonych do ruchu jest Mercedes AMG ONE.
  • Napędza go silnik 1,6 V6 o mocy ponad 1000 KM.
  • Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 350 km/h.
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

6:35,183 to oficjalny nowy rekord toru, a dokładnie północnej pętli, czyli tak zwanego Zielonego Piekła o długości prawie 21 km.
Nowy rekord jest o prawie 8 sekund lepszy od poprzedniego. Maro Engel pobił go w kategorii samochodów produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego pomimo nienajlepszych warunków na torze. Jak widać na załączonym filmie części toru są mokre, a sam kierowca twierdzi, że tor da się przejechać jeszcze szybciej.

AMG ONE - nowy pogromca supersamochodów

Rekord został ustanowiony 28 października, a samochód, którym jechał Maro Engel to Mercedes AMG ONE, czyli auto drogowe z sercem Formuły 1. Przyspieszający od 0 do 200 km/h w 7 s lub od 0 do 300 km/h w 15,6 s hipersamochód wyznacza nowy kierunek osiągów, które w tym przypadku są elektronicznie ograniczone do 352 km/h.

Jego jednostka hybrydowa o pojemności tylko 1,6 litra w układzie V6, lecz doładowana 4 turbosprężarkami generuje 1063 KM. Jest to możliwe dzięki technologii chłodzonych akumulatorów o napięciu roboczym 800 V opracowanych przez firmę High Performance Powertrains – konstruktora silników Mercedes-AMG Petronas F1. Nowo opracowana, zautomatyzowana 7-biegowa manualna skrzynia biegów z 4-tarczowym sprzęgłem wyścigowym z włókna węglowego jest idealnie dopasowana do tej wysokowydajnej hybrydy rodem z Formuły 1 – i może doskonale przełożyć 11 000 obrotów silnika spalinowego na koła. Dodatkowo, sportowe, innowacyjne wielowahaczowe aluminiowe podwozie z poprzecznymi amortyzatorami troszczy się o przyczepność kół w najtrudniejszych warunkach.

 

MAro Engel i Mercedes AMG One
 

 

To było naprawdę niezapomniane przeżycie” – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia. „Nie spodziewałem się, że przy takich warunkach na torze będziemy w stanie wyznaczyć taki czas okrążenia. W niektórych kluczowych miejscach toru nie wyschło jeszcze całkowicie i dlatego warunki były trudne. To było szczególne wyzwanie. Podczas testów wstępnych staraliśmy się znaleźć optymalną strategię jazdy. Podobnie jak Lewis Hamilton i George Russell w weekendy wyścigowe, musiałem również wykorzystać energię elektryczną napędu hybrydowego w najlepszy możliwy sposób. To nie jest łatwe, zwłaszcza przy tej długości toru. Ponadto funkcja DRS musiała zostać wykorzystana optymalnie. Ale to także prawdziwe uczucie prosto z Formuły 1.”.

Nürburgring w pigułce

Obecnie w poważniejszych, międzynarodowych imprezach jest używana skrócona wersja toru, stworzona w latach osiemdziesiątych. Istnieje też starsza, dużo dłuższa i trudniejsza trasa, zwana Nordschleife. Zbudowana w latach 20. XX w. trasa biegnie wokół średniowiecznego zamku i miejscowości Nürburg w górach Eifel. Jest wciąż używana. Ze względu na olbrzymią liczbę zakrętów i pułapek jest uważana za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie. Jeden z najbardziej znanych kierowców Formuły 1, Jackie Stewart, nazwał tę trasę Green Hell (Zielone Piekło).

W latach 60. tor stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring. Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia

user photo

Autor

Maciej Blum

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).