Pomocnicze światła drogowe (światła drogowe o wysokiej wydajności)
Jeżeli system nie wykrywa pojazdów jadących z przodu lub nadjeżdżających z przeciwka, a automatyczne światła drogowe są aktywne, moduły matrycowe HD przełączają się ze świateł mijania na drogowe. Co więcej, automatycznie włączają się pomocnicze światła drogowe górnych, dwufunkcyjnych modułów. Zwiększa to wydajność świateł drogowych oraz długość wiązki – przy włączonym oświetleniu do ponad 600 metrów.
Nieoślepiające światła drogowe z nową funkcją
Jeśli kamera wykryje poprzedzający lub nadjeżdżający pojazd, pomocnicze światła drogowe zostają wyłączone, a pojazd ten jest selektywnie maskowany poprzez wyłączanie odpowiednich pikseli przynależnych do modułów HD. „Uwolniona” w ten sposób energia zostaje przekształcona w pomocnicze, funkcjonalne oświetlenie HD. Reflektory wykorzystują pełną szerokość dostępnego oświetlenia HD do optymalizacji działania nieoślepiających świateł drogowych oraz do poprawy widoczności bez oślepiania innych kierowców. Po włączeniu funkcji nieoślepiania ilość światła pochodzącego z modułów matrycowych HD po prawej i lewej stronie wycinka zostaje podwojona. Efekt: znaczne rozjaśnienie pozostałego obszaru strumienia świateł drogowych.
Oświetlenie pasa ruchu
Ta funkcja służy do lepszego oświetlenia własnego pasa ruchu w postaci świetlnego dywanu. Obszar między oznaczeniami poziomymi staje się wyraźnie jaśniejszy i to bez względu na pozycję samochodu na pasie ruchu. Niezależnie od tego, czy znajduje się on bliżej lewej lub prawej krawędzi pasa, czy porusza się środkiem, krawędzie świetlnego dywanu precyzyjnie podążają za przebiegiem linii na nawierzchni. Funkcja jest aktywna wyłącznie na autostradach lub porównywalnych drogach szybkiego ruchu. Umożliwia ona wczesne wykrywanie niebezpiecznych obiektów, a także ogranicza zjawisko zajeżdżania drogi przez kierowców nieuważnie zmieniających pas. W przypadku celowej zmiany pasa świetlny dywan zostaje na krótko poszerzony, tak aby w momencie przekroczenia oznakowania obejmował oba pasy. Następnie, po zakończeniu manewru, jaśniej oświetlony pozostaje tylko nowo zajęty pas.
Oświetlenie robót drogowych oraz zwężeń
Po wykryciu stref robót drogowych lub zwężeń rozmiar strumienia świetlnego zostaje automatycznie zredukowany do szerokości pojazdu (z lusterkami), tak aby rozjaśnić oświetlenie własnego pasa ruchu i uczynić go jeszcze lepiej widocznym. To wizualne wsparcie umożliwia kierowcy lepszą ocenę pozycji auta na wąskim pasie i ułatwia ewentualne manewry wyprzedzania. Ogranicza też potrzebę dokonywania korekt toru jazdy oraz prędkości, poprawiając poziom bezpieczeństwa.
Adaptacyjne światła drogowe do jazdy autostradowej
Na autostradach i porównywalnych drogach szybkiego ruchu system sterowania zapewnia najlepsze możliwe oświetlenie pasa ruchu, po którym porusza się samochód. Jednocześnie optymalnie dopasowuje rozkład światła do panujących warunków. Oświetlenie sąsiedniej jezdni jest odcinane miękkim przejściem, co zapobiega oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
Animacja na powitanie i pożegnanie
Podczas blokowania i odblokowywania samochodu światła mijania czteropunktowych reflektorów zapewniają widoczność przed oraz dookoła pojazdu, poprawiając widoczność i zwiększając poziom bezpieczeństwa. Pożegnaniu kierowcy towarzyszy dyskretna animacja: moduły matrycowe HD generują grafiki w charakterystycznym dla marki czteropunktowym układzie, przesuwające się poziomo po przeciwległej ścianie lub bramie garażowej. A gdy zaparkowany samochód zostanie odblokowany i kierowca otworzy drzwi, system aktywuje animację w odwrotnej kolejności.
Źródło: Porsche