Niterra rozszerza ofertę zaworów EGR | MOTOFAKTOR

Niterra rozszerza ofertę zaworów EGR

Niterra wprowadza do swojej oferty nowe zawory EGR marki NTK Vehicle Electronics. Mają one pokryć dodatkowy park samochodowy o liczbie ok. 25 milionów pojazdów.

Zaostrzające się przepisy Unii Europejskiej dotyczące ograniczenia emisji i dążenie do zapewnienia czystszych silników spalinowych są zgodne z celami strategicznymi firmy Nittera, którymi jest udoskonalenie oferty zaworów EGR oraz zapewnienie większej liczby części i ich dostępności w regionie EMEA. Rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów na tego rodzaju wydajne komponenty, oznacza, że sprzedaż ma duży potencjał wzrostu w niedalekiej przyszłości.

Nowe zawory EGR obejmą rozwiązania oferowane przez kilku producentów samochodów azjatyckich, których obecnie brakuje w ofercie produktowej na rynku, takich marek jak: Hyundai, Kia, Mazda, Daihatsu i Suzuki (w tym model EGE5-V116 popularnego crossovera Grand Vitara II) czy EGE5-D064 dla popularnych modeli Volvo (w tym C30, S40, V40 i XC60).

„Nieprzerwane rozszerzanie naszej gamy nowoczesnych zaworów EGR umożliwia skuteczne dostarczanie tego zaawansowanego komponentu jeszcze większej liczbie klientów, obejmując nie tylko marki europejskie, ale także te z Azji. To nie tylko potwierdzenie naszej stałej zdolności do spełniania rosnących wymagań rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej poprzez dostarczanie komponentów najwyższej jakości, ale również wyraźne podkreślenie naszej wiodącej roli w dziedzinie rozwoju zaawansowanej elektroniki pojazdowej” – komentuje Dawid Pauszek, Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe.

Zgodnie z planami do 2025 roku liczba zaworów EGR w ofercie Nittera wynosić ma aż 153 referencji, które pokryją zapotrzebowanie 121 milionów samochodów w regionie EMEA. Firma kładzie nacisk przede wszystkim na konsolidację asortymentu i identyfikację nowych jednostek magazynowych (SKU). Surowe standardy jakości Niterra oznaczają, że nowe zawory przechodzą testy przeprowadzane w najbardziej ekstremalnych warunkach, co ma pozwalać spełnić najbardziej restrykcyjne normy EC Euro i zapewnić wysoką wydajność emisji, zgodnie z ich odpowiednikami rynku OE.

Zawory EGR zostały po raz pierwszy użyte w Europie w latach 90. XX wieku w celu spełnienia norm emisji Euro 1. Chociaż obecnie są one montowane we wszystkich nowych samochodach z silnikami wysokoprężnymi, nadal jedynie 30% samochodów benzynowych jest wyposażone w ten komponent. W niektórych nowych modelach montowane są dwa zawory EGR – jednostka o niskim ciśnieniu i jednostka o wysokim ciśnieniu – co pokazuje rosnące zapotrzebowanie na części zamienne na rynku wtórnym w przyszłości. Zawory EGR odgrywają kluczową rolę w dążeniu do czystszych silników spalinowych i działają poprzez recyrkulację gazów spalinowych do kolektora dolotowego, aby zmniejszyć ilość emitowanych podczas procesu spalania tlenków azotu (NOx).

Siedem spośród nowych zaworów EGR dedykowanych dla rynku wtórnego zostało wprowadzonych na rynek w połowie stycznia 2024 roku i są już dostępne w sprzedaży. Pozostałe 46 ma pojawić się w ofercie Nittera do końca marca, w tym czasie klienci będą mogli znaleźć konkretne numery części w katalogu TecDoc, a w dalszej perspektywie także w wyszukiwarce strony internetowej oraz w katalogu drukowanym.

Nowe zawory będą dostarczane z akcesoriami typu OE, takimi jak uszczelki i/lub O-ringi.

Źródło: Niterra

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).