Nico Rosberg z własnym zespołem w Extreme E | MOTOFAKTOR

Nico Rosberg z własnym zespołem w Extreme E

Zespół Rosberg Xtreme Racing będzie kolejnym, który pojawi się w stawce serii wyścigowej Extreme E, wspieranej przez Continental.

W 2021 roku nowa seria wyścigów terenowych elektrycznych SUV-ów Extreme E przeniesie profesjonalny sport motorowy do najdalszych zakątków planety – wszystko na pokładzie statku RMS St. Helen. Kalendarz startów obejmuje m.in. wyścigi na wybrzeżu Senegalu, na pustyni w Arabii Saudyjskiej i w lasach deszczowych Brazylii.

 

Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem spektakularnej nowej serii wyścigów terenowych Extreme E, organizatorzy stopniowo ujawniają zespoły, które wezmą udział w zawodach elektrycznych SUV-ów w najdalszych zakątkach planety. Niedawno, aktualny Mistrz Świata Formuły 1 Lewis Hamilton ogłosił, że jego nowo założony Team X44 dołączy do współzawodnictwa w nowej formule, a teraz Continental, partner założycielski Extreme E powitał Nico Rosberga, Mistrza Świata F1 z roku 2016, w trakcie tworzenia własnego zespołu: Rosberg Xtreme Racing (RXR).

 

Wyjaśniając, dlaczego zdecydował się na dołączenie do Extreme E, Rosberg mówi: Jesteśmy zachwyceni mogąc zaprezentować Rosberg Xtreme Racing jako najnowszy zespół Extreme E. Ta seria wyścigów stanowi niesamowitą okazję nie tylko do zwiększenia świadomości, ale również do zainspirowania działań w walce ze zmianami klimatu – największym zagrożeniem dla naszej planety w dzisiejszych czasach. Od czasu zakończenia kariery w Formule 1 poświęcam się zrównoważonym technologiom i mogę teraz połączyć te wysiłki z moją pasją do wyścigów.

W 206 wyścigach Formuły 1 Nico Rosberg zdobył 23 zwycięstwa i 57 miejsc na podium. Po zakończeniu kariery jako Mistrz Świata zaangażował się w mistrzostwa FIA Formuły E jako inwestor i w związku z globalnym ociepleniem wezwał Formułę 1 do przestawienia się na elektryczne samochody wyścigowe.

 

Jest on współzałożycielem Green Tech Festival, który ma na celu stworzenie globalnej platformy dla innowacyjnych ekologicznych technologii w dziedzinie mobilności, energii i stylu życia. Jest również partnerem w zespole Rosberg Engineering (TRE). Wspólnie z firmą Schaeffler Paravan Technology firma TRE otrzymała w 2019 roku Niemiecką Nagrodę Mobilności za rozwój Schaeffler Mover – koncepcji kompaktowego, autonomicznego pojazdu elektrycznego.

 

Wraz z nowym zespołem Nico Rosberga RXR oraz powołanym przez Lewisa Hamiltona teamem X44, siedem innych zespołów zapowiedziało już udział w Extreme E. Należą do nich słynne amerykańskie zespoły IndyCar, Andretti Autosport i Chip Ganassi Racing, hiszpański projekt QEV Technologies oraz brytyjski Veloce Racing, którego współzałożycielem jest dwukrotny mistrz Formuły E, Jean-Eric Vergne, a także zespół Techeetah z Indonezji. Również dwa zespoły z Niemiec, ABT Sportsline i HWA RACELAB, znajdą się wśród pretendentów, gdy seria rozpocznie się w przyszłym roku.

 

Mimo, że ramy nowej formuły są obecnie dobrze znane, niektóre aspekty nadal pozostają nieznane. Kto, na przykład, będzie prowadził auta ODYSSEY 21 w poszczególnych zespołach? Tożsamość par kierowców w każdym zespole pozostaje dobrze strzeżoną tajemnicą. Może to się zmienić, ponieważ we wtorek, 27 października, odbędzie się wirtualna globalna inauguracja Extreme E na sezon 2021. Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych tą zupełnie nową formułą wyścigów samochodowych.

 

Podczas eventu na żywo ma być transmitowana prezentacja założyciela i dyrektora generalnego Extreme E, Alejandro Agaga, który przedstawi szczegóły tej innowacyjnej serii wyścigów oraz swoje ambitne plany dotyczące elektryfikacji sportu motorowego i ekologicznego aspektu mistrzostw, a także wyjaśni parytet płci męskiej i żeńskiej w składzie kierowców.

To wydarzenie stanowi kamień milowy. A w miarę jak przygotowania będą się finalnie zbliżać do startu, napięcie rośnie. Zaledwie dwa lata temu rozpoczęła się oficjalna współpraca pomiędzy Continental i Extreme E. Teraz rozpoczynamy odliczanie do startu pierwszego wyścigu. Zostało nam bardzo mało czasu, aby poradzić sobie z wyzwaniami przed pierwszym startem.

odpowiedzialna za projekt Extreme E w Continental - Sandra Roslan

 

Zespoły będą musiały zademonstrować swoje umiejętności oraz działania samochodów i opon w ekstremalnych warunkach terenowych.

Mówimy o największym wyzwaniu, z jakim kiedykolwiek musiały się zmierzyć opony w sportach motorowych.Extreme E pokaże, że jeśli chodzi o opony, Continental jest zawsze w stanie sprostać nawet najbardziej ekstremalnym warunkom.

- Sandra Roslan

Wszystkie zespoły wystartują w wyścigach z identycznym wyposażeniem technicznym: elektrycznymi SUV-ami o mocy 544 KM o nazwie ODYSSEY 21, wyposażonymi w 37-calowe opony wyścigowe Continental CrossContact Extreme, opracowane specjalnie dla potrzeb nowej serii wyścigów i przeznaczone do zróżnicowanych i niezwykle wymagających warunków terenowych.

 

Continental jest partnerem założycielskim Extreme E i będzie głównym sponsorem wyścigów w 2021 roku.

 

Aby wziąć udział w wirtualnej inauguracji, uczestnicy muszą się bezpłatnie zarejestrować na stronie www.extreme-e.com/launch.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).