Najrzadsze awarie w samochodach elektrycznych

Najrzadsze awarie w samochodach elektrycznych

Samochody elektryczne coraz częściej pojawiają się w warsztatach samochodowych. Eksperci sieci serwisowej Q Service Castrol wskazują które awarie występują w nich rzadziej niż w samochodach spalinowych.

Coraz więcej pojazdów elektrycznych pojawiających się na drogach, trafia również do serwisów samochodowych w celu napraw i regularnych przeglądów. Pojawiają się już pierwsze wnioski ekspertów o tym, jakich awarii w przypadku tych aut jest najmniej.

Najrzadsze awarie w elektrykach

Jedną z najmniej spotykanych awarii w pojeździe elektrycznym jest usterka silnika. Szacuje się, że ich trwałość jest dwukrotnie wyższa niż przeciętnego alternatora w pojeździe spalinowym. W silnikach elektrycznych najczęściej zużywają się łożyska oraz rdzeń wirnika. Zdarza się również, że awarii ulega stojan.

Innym z elementów pojazdu elektrycznego, który rzadko ulega awarii, jest jego układ hamulcowy. Jak wskazuje ekspert sieci Q Service Castrol, ze względu na to, że jest eksploatowany w najmniejszym stopniu, generuje małą ilość niepożądanych problemów.

Elementy układu hamulcowego są jednymi z najrzadziej wymienianych części w elektrykach. Głównie ze względu na to, że kierowca powinien hamować przede wszystkim silnikiem, a sam układ wykorzystywać w końcowej fazie zatrzymywania pojazdu. Dobrym rozwiązaniem jest regularny przegląd i konserwacja auta, aby minimalizować ryzyko pojawienia się nagłych problemów” – stwierdza Michał Surowiński, właściciel warsztatu Q Service Castrol AUTO-BODO M.M.K Michał Surowiński w Łodzi.

Czy akumulator w elektryku może się zepsuć?

Akumulator jest jednym z najważniejszych elementów samochodu elektrycznego. Nasuwa się pytanie, czy może on ulec awarii. Wszystko zależy od właściwego eksploatowania oraz dbania o pojazd. W przypadku konieczności wymiany akumulatora w elektryku, eksperci radzą, by pamiętać o zgłaszaniu oraz wykonywaniu testów w specjalistycznym warsztacie. Co więcej, nowy akumulator wymaga odpowiedniego zaprogramowania. W ten sposób kierowca uniknie sytuacji, w której jego pojazd przestanie właściwie działać po rutynowej wizycie w serwisie samochodowym.

Do wymiany i właściwego programowania akumulatora w elektryku niezbędna jest wiedza techniczna mechanika i jego wsparcie w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Serwisy korzystają z najnowszych technologii po to, by odpowiednio dostosować akumulator w pojeździe i zapewnić pełną funkcjonalność systemu zasilania w samochodzie” – radzi Michał Surowiński.

Źródło: Q Service Castrol

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).