Mój Warsztat – kluczem jest komunikacja | MOTOFAKTOR

Mój Warsztat – kluczem jest komunikacja

person Redakcja 22/08/2023

Czy oprogramowanie warsztatowe może pomóc w komunikacji z klientem? Mój Warsztat daje taką możliwość i to na wielu polach.

 

Współczesny menadżer warsztatu powinien nadążać nie tylko za zmianami w obszarach związanych ze zmieniającą się techniką samochodową, ale także rozumieć, że właściwa komunikacja z klientem stanowi bardzo istotny czynnik budowania relacji i opinii o warsztacie. Dziś ze smartfonów w Polsce korzysta ok. 95% ludzi w wieku do 50 lat i ponad 78% w wieku między 50 a 64 rokiem życia. Jest to potężna grupa odbiorców, która z roku na rok powiększa się i oczekuje sprawnego i (coraz częściej) interaktywnego kontaktu ze swoim rozmówcą.

 

Zaletą przeniesienia komunikacji do Internetu jest możliwość szybkiej i skutecznej wymiany informacji w wielu formach: głosowej, tekstowej, graficznej czy video. Najważniejsze jest jednak to, że jest to forma oczekiwana przez klientów i chętnie przez nich wykorzystywana.

 

Mój Warsztat uwzględnia te potrzeby i umożliwia prowadzenie nowoczesnej komunikacji na wielu poziomach.

1. Przekazywanie szczegółowych wycen zawierających zdjęcia lub filmy oraz możliwość zatwierdzenia wyceny

To pierwsza korzyść z jaką klient będzie mógł się spotkać nawiązując kontakt z warsztatem. Szybka wycena, zawierająca opis i ceny części potrzebnych do przeprowadzenia serwisu/naprawy to ukłon w stronę lepszej i bardziej transparentnej obsługi klienta. Wycenie mogą towarzyszyć zdjęcia uszkodzonych elementów, które należy wymienić. Klient może sam zatwierdzić wybrane lub wszystkie pozycje wyceny, automatycznie godząc się lub nie na określony zakres prac. Na podstawie otrzymanego od klienta potwierdzenia warsztat może bezzwłocznie przystąpić do zamawiania części i naprawy pojazdu.

2. Informowanie klientów o przebiegu naprawy za pomocą SMS’ów lub mailem.

Współcześni klienci chcą być informowani o przebiegu naprawy – zwłaszcza takiej, która wychodzi poza zakres podstawowego serwisu. Zaangażowanie klienta w kolejne kroki, podejmowane przez warsztat, pomaga mu lepiej zrozumieć proces (czasochłonność) i skalę skomplikowania naprawy. Uwiarygadnia konieczność wymiany dodatkowych podzespołów oraz usprawiedliwia wyższe koszty naprawy.

 

Otwartość w informowaniu buduje z jednej strony zaufanie wobec warsztatu, a z drugiej zabezpiecza warsztat w przypadku wystąpienia jakichkolwiek sporów na linii warsztat-klient.

Przekazując materiał filmowy lub zdjęciowy, warsztat ma pewność, że klient został poinformowany o zakresie naprawy i ją akceptuje albo świadomie rezygnuje z naprawy istotnych usterek, które mogą np. rzutować na bezpieczeństwo.

 

Nie można też pominąć aspektu szybkości działania. Mając rozebrany samochód na podnośniku, trudno czekać kilka godzin na to, aby klient sam ocenił, czy decyduje się czy nie na daną naprawę. Zdjęcie lub materiał filmowy może pokazać usterkę, którą trudno byłoby opisać i wyjaśnić osobie nietechnicznej. Szybki, precyzyjny przekaz umożliwia klientowi poznanie kosztów i podjęcie decyzji w ciągu minut, a nie godzin.

3. Łatwy dostęp do historii prowadzonych napraw

Prowadzenie historii pojazdu może wydawać się kłopotliwe bez użycia odpowiednich narzędzi. Rejestrując naprawę w Moim Warsztacie system automatycznie tworzy historię napraw danego pojazdu dołączając do niej korespondencję z klientem.

 

Umożliwia to szybkie tworzenie nowych zleceń, gdzie wybrane usługi i części użyte przy ostatniej wizycie można skopiować do nowego zlecenia, a ich ceny zostaną automatycznie zaktualizowane.
Historia napraw przyda się również przy rozpatrywaniu reklamacji zarówno pod kątem wykonanych usług (co i kiedy dokładnie było robione) jak i pochodzenia części wykorzystanych do naprawy samochodu (skąd pochodziła część czy klient przywiózł własną, czy była kupiona u tego lub innego dostawcy).

 

Nie bez znaczenia jest historia komunikacji z klientem, dzięki której można udokumentować skuteczne poinformowanie klienta o istotnych aspektach usługi (np. wzroście kosztów i zakresu naprawy, możliwych opóźnieniach, zmianie terminu odbioru, itp.).

(Powyższą historię zleceń w pełnej rozdzielczości można obejrzeć TUTAJ)

 

Skoro więc Internet niesie ze sobą tyle komunikacyjnych zalet, to dlaczego tak niechętnie wkracza pod dachy warsztatów? Są dwa powody. Pierwszym jest konieczność poświęcenia czasu na zapoznanie się z systemem. Drugim jest koszt jego zakupu i kwestie utrzymania oprogramowania w ciągłej sprawności.

 

Tu ujawniają się kolejne zalety Mojego Warsztatu, który – zwłaszcza dla klientów INTER–TEAM, będzie prostym narzędziem, łatwym do obsługi i poznania. Mój Warsztat jest bowiem połączony z platformą handlową, dlatego nie wymaga dodatkowego logowania i pozwala na szybkie oswojenie się z programem. Ponadto Mój Warsztat jest aplikacją online, dzięki czemu można na niej pracować na każdym, współczesnym komputerze korzystającym z sieci Internet i nie wymaga żadnych czynności serwisowych (aktualizacji) realizowanych przez pracowników warsztatu. Klient otrzymuje wszystkie informacje mailem lub sms’em i nie musi zakładać żadnych dodatkowych kont, logować się czy pobierać aplikacji.

 

Pozostawanie w bliskim kontakcie z klientami, odczarowywanie niezrozumiałego (dla klienta) sposobu działania serwisu i jego większa transparentność powodują, że klient lepiej rozumie podejmowane przez warsztat działania i czuje, że ma nad nimi kontrolę. Procentuje to większym zaufaniem klienta, który chętniej zarekomenduje serwis swoim znajomym i poleci go innym pisząc pochlebną opinię w Internecie.

 

Wszystko sprowadza się do dobrej komunikacji i sprawnie działającej platformy, która to zapewni – takiej jak Mój Warsztat.

 

Aby dowiedzieć się więcej i umówić na prezentację funkcjonalności Mojego Warsztatu najlepiej będzie skontaktować się z przedstawicielami handlowymi lub oddziałami handlowymi INTER-TEAM w całej Polsce. Można także pozostawić swoje dane kontaktowe korzystając z formularza kontaktowego, a przedstawiciel INTER-TEAM skontaktuje się z Państwem, odpowie na wszelkie pytania i zaproponuje spotkanie.

 

Artykuł sponsorowany przez INTER-TEAM

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).