- MAHLE zaopatrzy DEUTZ w komponenty do silnika wodorowego
- Pierwsze seryjne zastosowanie w silnikach stacjonarnych ma nastąpić od końca 2024 roku
- Planowane są dalsze zastosowania w sektorze pozadrogowym, na przykład w maszynach rolniczych i budowlanych
- Wodór daje możliwość eksploatacji silników w sposób neutralny dla klimatu
- MAHLE wnosi wiedzę specjalistyczną w zakresie układów silnika i paliw alternatywnych
- Dyrektor generalny MAHLE, Arnd Franz: Kamień milowy na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej dzięki otwartości technologicznej i innowacjom.
- Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter
Arnd Franz CEO i Dyrektor Zarządu Grupy MAHLE, Fot. MAHLE
Postrzegamy wodór jako ważny element budulcowy zrównoważonej mobilności, zwłaszcza w sektorze pojazdów użytkowych. Ten projekt z DEUTZ jest kamieniem milowym z efektem latarni morskiej, ponieważ pokazuje, że oprócz elektryfikacji istnieją inne dźwignie technologiczne umożliwiające osiągnięcie neutralności klimatycznej – powiedział Arnd Franz, prezes zarządu i dyrektor generalny MAHLE.
Aby utrzymać świat w ruchu, potrzebujemy różnych opcji technologicznych. Jak będzie wyglądać neutralna dla klimatu koparka lub kombajn zbożowy, dopiero się okaże. W przypadku silników, które są stale w użyciu i przenoszą duże obciążenia, możliwych jest kilka opcji. Jednym z nich jest silnik wodorowy. Nasze udane projekty pilotażowe pokazują potencjał w sektorze pojazdów użytkowych. Dzięki MAHLE mamy teraz silnego partnera, który pomoże nam wejść do produkcji seryjnej naszych silników wodorowych pod koniec 2024 roku – powiedział dr Sebastian C. Schulte, prezes zarządu DEUTZ.
Do zastosowania w silniku wodorowym firma MAHLE dostosowała i rozwinęła aluminiowy tłok i pakiet pierścieni tłokowych z klasycznej technologii diesla. W przypadku spalania wodoru kluczowym wyzwaniem jest znalezienie optymalnej mieszanki gazów, która jest wtłaczana do skrzyni korbowej podczas procesu spalania, a zużyciem oleju. MAHLE sprawdził już niezawodność komponentów wodorowych w wielu różnych klasach silników.
Aby osiągnąć cele związane z ochroną klimatu, musimy wykorzystać potencjał wszystkich dostępnych technologii układu napędowego – powiedział Franz.
Dlatego MAHLE angażuje się w różnorodność technologiczną w ramach swojej strategii korporacyjnej: Oprócz elektromobilności, w tym ogniw paliwowych i związanego z tym zarządzania termicznego, MAHLE bierze pod uwagę neutralny dla klimatu ekologiczny silnik spalinowy, który jest zasilany paliwami niekopalnymi, takimi jak wodór, aby stać się jedną z technologii przyszłości dla zrównoważonej mieszanki układów napędowych.
Już w marcu 2021 roku grupa technologiczna otworzyła nowe centrum testowe do zastosowań wodorowych na powierzchni 1400 metrów kwadratowych w swojej lokalizacji w Stuttgarcie.
Źródło: MAHLE