KYB na torze testowym – nowa seria filmów | MOTOFAKTOR

KYB na torze testowym - nowa seria filmów

person Redakcja 19/06/2023

KYB Americas opracowała serię filmów, gdzie na specjalnym torze porównano amortyzatory KYB z produktami konkurencji premium, zużytymi amortyzatorami i tanimi produktami.

 

Aby testy były wiarygodne zatrudniono dwóch niezależnych, profesjonalnych kierowców testowych z branży oponiarskiej, którzy poprowadzili dwa identyczne Chevrolety Equinoxe z 2015 r., z przebiegiem ponad 150 000 km. Przed każdym indywidualnym testem – w celu gwarancji spójnych i wiarygodnych wyników – oba pojazdy wyposażono w nowe klocki i tarcze hamulcowe, łączniki stabilizatora oraz przeprowadzono w nich pełną geometrię zawieszenia. W samochodach zamontowano również cztery nowe opony, a zbiorniki paliwa zostały zatankowane do pełna. Jedyną różnicą między pojazdami były amortyzatory.

 

W ciągu dwóch dni porównano i przetestowano cztery różne zestawy amortyzatorów. Należą do nich: zużyte amortyzatory OEM; tani konkurent; konkurent premium i seria KYB Excel-G.

 

Aby umożliwić kierowcom testowym wypróbowanie każdego z produktów w rzeczywistych warunkach drogowych, ocena obejmowała:

 

  • Mokry tor: System zraszaczy równomiernie zwilżał drogę, aby odwzorować mokrą nawierzchnię podczas jazdy, dzięki czemu można było przetestować przyczepność, prowadzenie i hamowanie.
  • Slalom: Ocena kontroli nad pojazdem i przechyłu nadwozia.
  • Hamowanie: Pomiar drogi hamowania z 80 do 0 km/h zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
  • Drogi publiczne: 11-kilometrowy odcinek na drogach publicznych, aby ocenić wydajność w normalnych warunkach podczas codziennej jazdy.

 

Korzystając z danych zebranych z elektronicznego sprzętu zainstalowanego w obu pojazdach, wyniki wykazały, że KYB przewyższa wszystkie alternatywy; zarówno w normalnych warunkach podczas codziennej jazdy, jak i na torze testowym. Wyniki były także spójne z opiniami obu niezależnych profesjonalnych kierowców testowych, którzy również zgodzili się, że KYB Excel-G był najlepszym wyborem.

 

Aby zrozumieć wpływ amortyzatorów na drogę hamowania, przeprowadzono testy zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Porównując zużyte amortyzatory OEM z tanim konkurentem, wyniki wykazały, że tanie amortyzatory były w rzeczywistości gorsze od zużytych OEM, jeśli chodzi o bezpieczne zatrzymywanie się zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Jak można się spodziewać, droga hamowania była najkrótsza podczas testowania KYB oraz jego najlepszego konkurenta na suchej nawierzchni. Jednak na mokrej drodze, gdzie trakcja była ograniczona, pojazd wyposażony w amortyzatory KYB zatrzymywał się o 1,8 metra wcześniej niż na amortyzatorach konkurenta premium – czyli o szerokość samochodu osobowego.

 

Monitorowano również aktywność ABS, aby zademonstrować bezpośredni wpływ amortyzatorów na działanie systemów wspomagania hamowania w trakcie jazdy. Podczas hamowania awaryjnego przy prędkości 80 km/h, wzmożone nurkowanie samochodu oznaczało, że system ABS był wielokrotnie aktywowany podczas monitorowania zużytych amortyzatorów OEM, ponieważ system bezpieczeństwa samochodu próbował utrzymać przyczepność. Za każdym razem, gdy miało to miejsce, ABS na chwilę zwalniał hamulce, aby uniknąć poślizgu, jednak działanie to wydłużało czas i odległość do pełnego zatrzymania pojazdu. Dla porównania KYB i konkurent premium wykazywały znacznie mniejszą aktywację ABS, umożliwiając szybkie i płynne zatrzymanie samochodu. Testy te wyraźnie wskazują, jak ważna jest wymiana niesprawnych amortyzatorów, ponieważ zużyte zawory amortyzatora w tym przypadku powodują znaczne wydłużenie drogi hamowania.

 

Obaj kierowcy testowi doszli do wniosku, że różnica między amortyzatorami KYB a zużytymi amortyzatorami OEM jest ogromna i wyraźnie zauważalna. Porównując KYB z konkurencją premium, kierowcy chwalili amortyzatory KYB za świetne prowadzenie i kontrolę nad pojazdem, co w znacznym stopniu wpływa na stabilność samochodu w trakcie jazdy.

 

Grafika linkująca do filmu z testu amortyzatorów KYB

 

Źródło: KYB

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).