II Konferencja TRUCK & SERWIS | MOTOFAKTOR

II Konferencja TRUCK & SERWIS

Konferencja dotycząca napraw samochodów ciężarowych organizowana przez Instytut Technologii Karoserii (ITK) skierowana była do serwisów zajmujących się naprawami powypadkowymi samochodów użytkowych.

 

  • Jak naprawiać, aby przywrócić pierwotną wytrzymałość naprawianym elementom?
  • Czym lakiery używane w naprawach różnią się od tych stosowanych fabrycznie?
  • W jaki sposób skutecznie likwidować szkody komunikacyjne z firmą ubezpieczeniową?
  • Na te i więcej pytań odpowiedziano podczas II Konferencji TRUCK & SERWIS
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Konferencja skierowana była do firm zajmujących się naprawami blacharskimi oraz naprawami ram samochodów ciężarowych. Część teoretyczna konferencji dotyczyła technologii i organizacji serwisu pojazdów użytkowych oraz likwidacji szkód komunikacyjnych, technologii napraw powypadkowych i diagnostyki pojazdów użytkowych, napraw kabin pojazdów użytkowych, wpływu kolizji pojazdu na parametry mechaniczne, technologii lakierniczych w pojazdach użytkowych oraz rozwiązań prawnych pomagających na zwiększaniu zysków warsztatu.

Wśród prelegentów byli między innymi Sławomir Zwalich – specjalista od spraw projektowania oraz planowania i technologii serwisów pojazdów użytkowych obecnie prowadzący firmę projektowo-doradczą KONCEPT SERWIS i współpracujący z HERKULES AUTO-TECHNIKA, Bogusław Raatz – ekspert w dziedzinie technologii serwisowania pojazdów, autor wielu książek i artykułów o tej tematyce, od ponad 30 lat roku prowadzący firmę HERKULES AUTO-TECHNIKA, Sławomir Gołąb – wieloletni pracownik serwisów blacharsko-lakierniczych, aktualnie właściciel wzorcowego warsztatu blacharsko-lakierniczego oraz aktywny uczestnik rynku likwidacji szkód i audytor serwisów, współzałożyciel SEKCJI BLACHARSKO-LAKIERNICZEJ przy Polskiej Izbie Motoryzacji, dr inż. Tomasz Kałaczyński – pracownik Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, współautor specjalności Samochody i ciągniki na studiach II stopnia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, Piotr Ziegert – specjalista w dziedzinie technologii lakierniczych dla samochodów osobowych, użytkowych i przemysłowych związany z marką KANSAI HELIOS, Marek Czarnigowski – radca prawny specjalizujący się w rozwiązaniach prawnych związanych ze zwiększeniem efektywności podczas likwidacji szkód komunikacyjnych.

 

Dr Kałaczyński prezentował zagadnienia związane z analizą modalną elementów blaszanych i ram pojazdów polegającą na nieniszczącym badaniu zmian wytrzymałości elementów stalowych poddanych naprawom.

 

W trakcie części teoretycznej przedstawiano między innymi zagadnienia związane z aspektami technicznymi prowadzenia napraw pojazdów użytkowych.
Dr Kałaczyński prezentował zagadnienia związane z analizą modalną elementów blaszanych i ram pojazdów polegającą na nieniszczącym badaniu zmian wytrzymałości elementów stalowych poddanych naprawom. Dzięki tej metodzie możliwe jest określenie, czy dany element został naprawiony w odpowiedni sposób i czy nie stracił swoich właściwości wytrzymałościowych, co w samochodach ciężarowych jest szczególnie ważne ze względu na bezpieczeństwo.

 

 

Piotr Ziegert prezentował sposoby zabezpieczania antykorozyjnego w procesach fabrycznych i porównywał je do tych stosowanych w trakcie napraw powypadkowych z naciskiem na powłoki wykonane metodą kataforezy czy galwaniczne.

 

Piotr Ziegert prezentował sposoby zabezpieczania antykorozyjnego w procesach fabrycznych i porównywał je do tych stosowanych w trakcie napraw powypadkowych z naciskiem na powłoki wykonane metodą kataforezy czy galwaniczne. Część prezentacji poświęcona była także wyjaśnieniu, jakie kryteria spełniają lakiery stosowane podczas napraw i jak mogą się one różnić pod względem swoich właściwości od tych stosowanych fabrycznie.

 

Ważnym elementem konferencji była prezentacja prowadzona przez Krzysztofa Raatza – trenera w centrum szkoleniowym HERKULES.

 

Ważnym elementem konferencji była prezentacja prowadzona przez Krzysztofa Raatza – trenera w centrum szkoleniowym HERKULES, dotycząca systemów do napraw z serii TRUCK.

 

 

Ważnym elementem konferencji była prezentacja prowadzona przez Krzysztofa Raatza – trenera w centrum szkoleniowym HERKULES.

 

W czasie prezentacji omawiano zasadę działania systemu składającego się ramy służącej do napraw kabin oraz całego systemu do napraw ram. Rama do napraw kabin pojazdów jest uniwersalna i dzięki wymiennym uchwytom nadaje się do napraw pojazdów każdej marki. Prezentacja miała miejsce w serwisie MERCEDES Gibas Truck Point w Pile.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).