- Hyundai Motor Group otwiera Joint Battery Research Centre na Uniwersytecie Narodowym w Seulu, w celu zabezpieczenia i rozwoju kluczowych technologii akumulatorów
- Udana współpraca ma posłużyć osiągnięciu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i stworzeniu dobrze prosperującego ekosystemu badań nad akumulatorami
- Centrum zbudowane na powierzchni 901 m2, na trzech piętrach, obejmuje siedem laboratoriów badawczych zajmujących się rozwojem i analizą akumulatorów
- Współpraca ma na celu podjęcie 22 wspólnych projektów badawczych skupionych w czterech kluczowych dziedzinach, w tym na akumulatorach ze stałym elektrolitem i litowo-metalowych
- Wprowadzenie zaawansowanej infrastruktury badawczej, takiej jak precyzyjny sprzęt do analizy akumulatorów, ma umożliwić badania i rozwój ukierunkowane na osiągnięcie masowej produkcji
- Do 2030 roku, Hyundai Motor Group zamierza zainwestować ponad 30 miliardów KRW w celu ułatwienia badań w Joint Battery Research Center
- Prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, Euisun Chung, podkreśla zaangażowanie w osiągnięcie „przywództwa w elektryfikacji” poprzez wspólne wysiłki
- Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter
Wspólny wysiłek między Grupą Hyundai a SNU ma na celu rozwój technologii akumulatorów i wspieranie współpracy przemysłu i środowiska akademickiego, w celu zdobycia pozycji światowego lidera w dziedzinie akumulatorów.
Ceremonia otwarcia Joint Battery Research Center odbyła się w głównym kampusie Uniwersytetu Narodowego w Seulu i wzięli w niej udział znamienici goście, w tym Euisun Chung, prezes Hyundai Motor Group; Yong Wha Kim, prezes i dyrektor ds. technologii Hyundai Motor Group; Heung Soo Kim, wiceprezes wykonawczy i szef biura strategii globalnej Hyundai Motor Group; oraz Chang Hwan Kim, starszy wiceprezes i szef centrum rozwoju akumulatorów w Hyundai Motor Group.
Z Narodowego Uniwersytetu w Seulu w ceremonii inauguracyjnej uczestniczyli: Hong Lim Ryu, Prezydent Narodowego Uniwersytetu w Seulu; Yoo Suk Hong, dziekan Seoul National University College of Engineering; Seung Hwan Ko, zastępca dziekana ds. badań w College of Engineering; Jong Chan Lee, kierownik Szkoły Inżynierii Chemicznej i Biologicznej; oraz Jang Wook Choi, kierownik Joint Battery Research Center i profesor w Szkole Inżynierii Chemicznej i Biologicznej.
Wspólne centrum badań nad akumulatorami będzie punktem wyjścia dla technologii akumulatorów o ulepszonej wydajności i solidnym bezpieczeństwie, zgodnie z innowacjami Hyundai Motor Group w dziedzinie elektryfikacji. Oczekujemy, że najlepsi wykładowcy i absolwenci stworzą synergię z kompetentnymi badaczami Hyundai Motor Group, kładąc podwaliny pod różne innowacje, od podstaw akumulatorów po ich różne zastosowania – powiedział Hong Lim Ryu, Rektor Uniwersytetu Narodowego w Seulu.
Euisun Chung, Prezes Hyundai Motor podczas wystąpienia w Narodowym Uniwersytecie w Seulu, Fot. Hyundai
Nasza misja polegająca na opracowywaniu różnorodnej gamy rozwiązań mobilnych wyposażonych w zaawansowane akumulatory, wynika z naszego silnego zaangażowania w stworzenie zrównoważonego środowiska dla przyszłych pokoleń. Mamy nadzieję, że poprzez pionierskie wspólne wysiłki badawczo-rozwojowe umożliwimy wszystkim naukowcom osiągnięcie roli lidera w elektryfikacji branży mobilności – Euisun Chung, Prezes Hyundai Motor.
Wspólne centrum badawcze nad akumulatorami zaczęło nabierać kształtu w listopadzie 2021 roku, kiedy Grupa i Uniwersytet Narodowy w Seulu podpisały protokół ustaleń w sprawie „utworzenia wspólnego centrum badawczego nad bateriami oraz średnio- i długoterminowych wspólnych badań” w oparciu o konsensus w sprawie osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i stworzenia ekosystemu badań nad akumulatorami.
Aby wspierać bliską współpracę między naukowcami, nowy ośrodek badawczy ma zapewnić specjalną przestrzeń do badań wyłącznie nad akumulatorami w rozbudowanym Instytucie Procesów Chemicznych Uniwersytetu Narodowego w Seulu, obejmującym trzy piętra (powierzchnia 901 m2). Będzie się on składał z siedmiu laboratoriów i sal konferencyjnych, wykorzystywanych do rozwoju baterii, analiz, pomiarów i procesów. To pierwszy raz, kiedy na Uniwersytecie Narodowym w Seulu zbudowano ośrodek badawczy specjalizujący się w akumulatorach do pojazdów elektrycznych (EV).
Wraz z otwarciem Joint Battery Research Center, Grupa będzie współpracować z najlepszymi ekspertami w dziedzinie akumulatorów w Korei, aby położyć podwaliny pod badania i rozwój technologii związanych z akumulatorami. Joint Battery Research Center ma na celu skupienie się na zaawansowanych badaniach nad wiodącymi technologiami akumulatorów nowej generacji, które mogą radykalnie wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego i skrócić czas ładowania, a także na badaniach nad technologią monitorowania stanu akumulatorów i innowacyjną technologią procesową.
Łącznie 22 wspólne projekty badawcze mają zostać przeprowadzone w czterech grupach, w tym dotyczących akumulatorów litowo-metalowych, akumulatorów ze stałym elektrolitem, systemów zarządzania akumulatorami (BMS) i technologią procesów akumulatorowych. W badaniach ma wziąć udział łącznie 21 profesorów oraz talentów z tytułem magisterskim i doktoranckim, z wybitnych koreańskich uniwersytetów. Aż 14 z 22 projektów badawczych ma być związanych z akumulatorami litowo-metalowymi i ze stałym elektrolitem, koncentrując swoje możliwości na opracowywaniu baterii nowej generacji.
W obszarze akumulatorów litowo-metalowych prowadzone mają być badania nad technologią pierwiastków litowo-elektrolitowych o wysokiej trwałości oraz analizą w celu zminimalizowania degradacji, natomiast w obszarze akumulatorów ze stałym elektrolitem prowadzone będą badania nad materiałami anodowymi na bazie siarczków, metody powlekania elektrodami/elektrolitami i aktywne materiały katodowe o ultrawysokiej gęstości energii.
Kluczową cechą Joint Battery Research Centre ma być skupienie się nie tylko na badaniach teoretycznych, ale także na badaniach i rozwoju, które uwzględniają produkcję masową. W przypadku ogólnych badań przemysłowych i akademickich dodatkowy czas i koszty są nieuniknione, aby zastosować wyniki badań w produktach dostępnych masowo.
W tym celu Centrum dysponuje infrastrukturą badawczą na tym samym poziomie, co najnowocześniejszy sprzęt stosowany w centrach badawczo-rozwojowych Hyundai Motor i Kia, na przykład sprzęt do precyzyjnej analizy akumulatorów, reometry o wysokiej precyzji, urządzenia do produkcji ogniw i urządzenia do pomiaru impedancji, aby wyniki badań uczelni można było szybko zastosować w produktach Grupy.
Ponadto Grupa wyznaczyła profesora Janga Wooka Choi, cenionego eksperta w dziedzinie akumulatorów, na szefa Joint Battery Research Center. Profesor Choi ma nadzorować ogólne projekty badawcze i zarządzanie rozwojem technologii.
Grupa będzie dysponować w pełni rozwiniętym systemem wsparcia, który ma pomóc Joint Battery Research Centre zabezpieczyć możliwości opracowywania wiodących w branży akumulatorów nowej generacji. Aby wesprzeć działalność badawczą centrum, do 2030 roku Grupa ma zainwestować ponad 30 miliardów KRW. Inwestycja obejmuje utworzenie centrum i przygotowanie aparatury eksperymentalnej.
Ponadto naukowcy z Hyundai Motor i Kia mają zostać wysłani do centrum, aby uczestniczyć jako członkowie wspólnego zespołu badawczego, maksymalizując synergię badawczą poprzez ścisłą komunikację i dzielenie się specjalistyczną wiedzą. W ramach konsultacji i seminariów na temat technologii akumulatorów mają zostać omówione spostrzeżenia i kierunki rozwoju, a także ma powstać organ konsultacyjny, który ma być regularnie zwoływany w celu wymiany informacji na temat światowych trendów i wyników w branży akumulatorów.
Przede wszystkim, Grupa chce utorować drogę Korei Południowej do stania się jednym z wiodących na świecie miejsc powstawania technologii akumulatorów, poprzez wspieranie wybitnych talentów w tym sektorze. Tymczasem, Grupa aktywnie promuje talenty nowej generacji, prowadząc różne programy współpracy branżowo-akademickiej we współpracy z wybitnymi uniwersytetami w Korei.