Hankook przedstawił wyniki finansowe za Q3 2022 | MOTOFAKTOR

Hankook przedstawił wyniki finansowe za Q3 2022

Hankook ogłosił wyniki finansowe firmy za III kwartał 2022 r. ze skonsolidowaną sprzedażą globalną na poziomie 1,706 mld EUR i zyskiem operacyjnym 142,7 mln EUR.
10/11/2022

 

  • Globalna sprzedaż Hankook Tire osiągnęła 2 299,7 mld KRW (ok. 1 706,6 mln EUR), co oznacza wzrost o 25,7% rok do roku (r/r), natomiast zysk operacyjny wzrósł o 6,4% r/r, osiągając 192,4 mld KRW (142,7 mln EUR)
  • Sprzedaż w sektorze oryginalnego wyposażenia oraz w sektorach opon 18-calowych i większych przyczyniła się do dobrego wyniku finansowego, natomiast w sektorze opon na wymianę odnotowano nieznaczny spadek popytu
  • Hankook Tire nadal koncentruje się na umacnianiu wiodącej pozycji w obszarze pojazdów elektrycznych i zrównoważonej mobilności dzięki partnerstwu z Formułą E i poszerzaniu gamy opon do pojazdów elektrycznych
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Mimo globalnej niepewności gospodarczej, konfliktów politycznych i ciągłych zakłóceń łańcucha dostaw związanych z COVID-19, firma Hankook Tire w trzecim kwartale tego roku odnotowała pozytywne wyniki finansowe. Sprzedaż firmy wzrosła o 25,7% rok do roku i 12,7% w ujęciu kwartalnym, natomiast zysk operacyjny zwiększył się odpowiednio o 6,4% i 9,8%, do czego przyczyniła się silna strategia cenowa i wpływ kursów walutowych. Sprzedaż opon premium w ciągu kwartału poprawiła się, podobnie jak sprzedaż opon na oryginalne wyposażenie (OE) na kluczowych rynkach obejmujących USA, Europę, Chiny i Koreę, z kolei popyt na opony na wymianę (RE) w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku nieznacznie spadł.

 

Jeden z najsilniejszych segmentów Hankook Tire, jakim jest segment opon o dużej średnicy, pozostał ważnym czynnikiem wzrostu w trzecim kwartale. Globalna sprzedaż opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali lub większej stanowiła 41,1% całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych firmy, co stanowi wzrost o 4,7 pp w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ujęciu regionalnym firma Hankook Tire największy wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali i większej odnotowała na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 8,9 pp do 52,3% r/r. W Europie odnotowano wzrost sprzedaży w tym segmencie o 4,4 pp do 30,1%, w Korei o 4,2 pp do 51,4%,a na rynku USA o 3,6 pp do 51,2%.

 

Kontynuując swoje zaangażowanie w dostarczanie opon OE dla modeli pojazdów elektrycznych (EV) klasy premium, firma Hankook wprowadziła niedawno na rynek rodzinę opon iON przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Ponadto od sezonu 2022/23 Hankook będzie wyłącznym dostawcą i partnerem technicznym pierwszej na świecie całkowicie elektrycznej serii wyścigowej, Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.

 

Do końca tego roku Hankook chce uzyskać dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, mimo że niepewność rynkowa spowodowana spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi cenami energii prawdopodobnie się utrzyma. Firma zamierza skoncentrować się na dalszym zwiększaniu udziału opon o dużej średnicy w całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i osiągnięciu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.

Źródło: Hankook Tire

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).