Cyber Security Management od Hella Gutmann | MOTOFAKTOR

Cyber Security Management od Hella Gutmann

person Redakcja 14/11/2022

Dzięki funkcji "Cyber Security Management" (CSM) od Hella Gutmann niezależne warsztaty mają teraz większy dostęp do diagnostyki wielu modeli pojazdów.

 

Security Gateway, CeBAS, SfD, Central Gateway, CAN Gateway: za tymi tajemniczo brzmiącymi określeniami wybranymi przez producentów samochodów kryją się systemy mające na celu ochronę nowoczesnych pojazdów przed nieautoryzowanym dostępem do protokołów diagnostycznych samochodu. Wszystko zaczęło się od interfejsu OBD2 pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Celowo pozostawiono dostęp do serwisowania samochodu jednak szybko okazało się, że technologia ta stanowi potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Hakerzy byli w stanie złamać interfejs OBD2 bez żadnych problemów i manipulować różnymi funkcjami jazdy.

 

Teraz nie chodzi już tylko o OBD2. Zasadniczo wszystkie interfejsy danych stanowią potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Szczególnie boleśnie odczuła to marka Chrysler. Jeep Cherokee został dwukrotnie zhakowany przy aktywnym udziale mediów. Najpierw hakerzy złamali automatycznie wygenerowane hasło WLAN i tym samym uzyskali dostęp do krytycznych funkcji jazdy. Nieco później włamali się do SUV-a przez interfejs OBD2 i przejęli kontrolę nad m.in. układem kierowniczym. Zatem szkody, jakie mogą wyrządzić hakerzy, są ogromne.

 

W nowoczesnej architekturze oprogramowania samochodów dochodzi jeszcze aspekt ochrony danych OEM (dane przechowywane na serwerach producentów pojazdów) oraz ochrona infrastruktury stron trzecich z którymi nowoczesne pojazdy coraz częściej się komunikują. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzieś w przyszłości, gdzie nasz samochód „komunikuje się” ze stacją benzynową w celu automatycznego opłacenia rachunku za zatankowane paliwo. W ten sposób obecnie płacimy za autostrady w Polsce z tą różniąca, że to nie samochód, ale nasz telefon jest tym urządzeniem, które nawiązuje komunikację. W obu jednak przypadkach wystarczy, że oprogramowanie czy też protokoły komunikacji będą niezabezpieczone i zamiast uiścić odpowiednią opłatę wynikającą z cennika, nasze konto bankowe zostanie całkowicie opróżnione przez hakerów.

 

Oczywistym skutkiem wprowadzenia zabezpieczeń do bramek diagnostycznych jest utrudnienie w diagnozowaniu tych pojazdów przez niezależne warsztaty z wielomarkowymi systemami diagnostycznymi. Dlatego Hella Gutmann zaimplementowała funkcję „Cyber ​​Security Management” (CSM) w oprogramowaniu urządzeń diagnostycznych mega macs.

 

CSM w prosty sposób otwiera niezależnym warsztatom drogę do bezpiecznej i zgodniej z normami producenta obsługi pojazdów z zabezpieczeniami w protokołach diagnostycznych. Do tej pory za pomocą CSM mogliśmy uzyskać bezpłatny dostęp do diagnostyki pojazdów z grupy FCA, VW czy Mercedesów. Od najnowszej 66 wersji oprogramowania, użytkownicy otrzymają również możliwość pełnej diagnostyki pojazdów marki KIA i Renault. Zmiany w systemach zabezpieczeń producentów pojazdów wymagają również zmian w oprogramowaniu CSM. Od 1 sierpnia 2022 roku wraz ze zmianami certyfikatów grupy FCA dostęp do diagnostyki pojazdów z zabezpieczoną bramką jest możliwy tylko z wersją oprogramowania V66 i wyżej.

 

Szczegółowe informacje o markach i zabezpieczonych modelach można znaleźć na stronach Hella Techworld.

 

Procedura rejestracji użytkownika CSM jest bardzo prosta i nie zajmuje więcej niż 15 minut. Po poprawnej rejestracji, użytkownik urządzenia mega macs otrzymuje pełny i bezpłatny dostęp do diagnostyki wszystkich systemów w obsługiwanych przez CSM pojazdach. Cyber Security Management jest dostępny bezpłatnie dla użytkowników z aktywną licencją UPDATE.

Schemat rejestracji do funkcji Cyber Security Management od Hella Gutmann

Artykuł sponsorowany przez Hella Gutmann

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).