Continental przejął słowacką firmę EMT Púchov s.r.o., która specjalizuje się w wytwarzaniu form opon do pojazdów użytkowych oraz opon specjalistycznych.
Z dniem 2 kwietnia 2024 r. firma EMT Púchov s.r.o. stała się częścią działalności oponiarskiej Continental
Przejęcie słowackiej spółki uzupełnia portfolio Continental w zakresie technologii produkcji form
„Posiadanie własnej wiedzy specjalistycznej w zakresie wszystkich zastosowań form jest strategiczną zaletą, biorąc pod uwagę niepewność gospodarczą na całym świecie” – powiedział dr Bernhard Trilken, dyrektor ds. produkcji i logistyki w dziale opon Continental.
Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora
Wszystkie udziały EMT Púchov s.r.o. zostały przeniesione na Continental ze skutkiem 2 kwietnia 2024 r. Producent opon zawarł odpowiednią umowę z akcjonariuszami EMT, których większościowym udziałowcem jest Dynamic Design (Rumunia). Wszystkich 107 pracowników, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę w zakresie produkcji form, zostało zatrudnionych przez firmę Continental. Dalsze szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione.
EMT jest producentem specjalnych form do opon, szczególnie do pojazdów użytkowych i opon specjalistycznych. Firma specjalizuje się w frezowaniu form ze stali. Wraz z przejęciem EMT, Continental uzupełnia swoje wewnętrzne portfolio technologii produkcji form. Odtąd producent opon może w razie potrzeby samodzielnie produkować formy do opon do wszystkich zastosowań. Pierwszym poważnym krokiem w tym kierunku było przejęcie w 2015 roku niemieckiego producenta form A-Z Formen i czeskiego specjalisty w zakresie form VFC w 1993 roku. Obie firmy specjalizują się w produkcji form do opon do samochodów osobowych.
dr Bernhard Trilken, dyrektor ds. produkcji i logistyki w dziale oponiarskim Grupy Continental, Fot. Continental
„Dzięki przejęciu EMT możemy, jeśli zajdzie taka potrzeba, działać całkowicie niezależnie przy produkcji form. Posiadanie specjalistycznej wiedzy w zakresie wszystkich zastosowań form we własnym zakresie jest strategiczną zaletą, biorąc pod uwagę niepewność gospodarczą na całym świecie”– powiedział dr Bernhard Trilken, dyrektor ds. produkcji i logistyki w dziale oponiarskim Grupy Continental.
Formy są wykorzystywane w konstrukcji opon w ramach wulkanizacji. Na tym etapie produkcji surowa guma jest przekształcana w giętką i elastyczną gumę. Za pomocą form opona uzyskuje pożądaną stabilność i kształt.
Julia Sadrina, szefowa działu produkcji form do opon i maszyn na całym świecie w dziale oponiarskim Grupy Continental, Fot. Continental
„Jesteśmy podekscytowani wzmocnieniem technologicznym, jakie wnosi zespół EMT. Jako wieloletni partner, relacje z Continental są już bliskie” – powiedziała Julia Sadrina, która jest odpowiedzialna za produkcję form do opon i maszyn na całym świecie w dziale oponiarskim Grupy Continental.
Continental konsekwentnie inwestuje w cyfryzację i automatyzację swoich globalnych operacji produkcyjnych w 20 fabrykach opon w 16 krajach na całym świecie. Najpóźniej do 2050 roku producent opon stawia sobie za cel osiągnięcie 100-procentowej neutralności klimatycznej w całym swoim łańcuchu wartości.