Continental po raz kolejny w Tour de France | MOTOFAKTOR

Continental po raz kolejny w Tour de France

Już niebawem odbędzie się kolejna edycja wyścigu kolarskiego Tour de France. Ponownie jednym z partnerów wydarzenia będzie firma Continental.

 

 

W wyścigu o żółtą koszulkę Tour de France o zwycięstwach i miejscach na podium decydują nie tylko kolarze, czy strategia zespołu, ale także sprzęt i stosowane w rowerze opony. Continental po raz kolejny jest jednym z głównych sponsorów tego legendarnego wydarzenia. Sześć zespołów kolarskich przejedzie Wielką Pętlę na oponach Continental, a oprócz tego samochody techniczne zostaną wyposażone w produkty Continental klasy premium.

Najlepsze międzynarodowe zespoły użyją opon Continental

Łącznie sześć zespołów (INEOS Grenadiers, Movistar Team, Bahrain Victorious, Intermarché-Circus-Wanty, UAE Team Emirates i Groupama-FDJ) będzie rywalizować w tegorocznym Tour de France na ogumieniu Continental Grand Prix 5000 S Tubeless Ready. Ta zaawansowana technologicznie opona wyścigowa została opracowana i ręcznie wykonana w fabryce Continental w niemieckim Korbach. Grand Prix 5000 S TR jest lżejsza i szybsza od swoich poprzedniczek oraz posiada mocniejsze ściany boczne, dzięki czemu wyznacza nowy standard w technologii tubeless ready.

 

Opona wyróżnia się również optymalną równowagą między masą a przebiegiem oraz osiągami a komfortem i odpornością na przebicie, co czyni ją właściwym ogumieniem sportowym. Zapewniać ma szybszą, bardziej komfortową jazdę i zwiększoną ochronę przed przebiciem – kluczowe atrybuty w warunkach, które kolarze oraz rowery napotkają podczas Tour de France. Postępy poczynione w technologii opon odegrały znaczącą rolę w systematycznym podnoszeniu średnich prędkości odnotowywanych podczas wyścigów. Wartość ta podczas inauguracyjnej edycji wynosiła 25 km/h, obecnie przekracza 41 km/h, mimo że profil trasy z biegiem lat staje się coraz bardziej wymagający.

Continental w kolumnie wyścigu

Zastosowane opony samochodowe PremiumContact 6 i EcoContact 6 łączą w sobie komfort, precyzyjną reakcję układu kierowniczego, bezpieczeństwo oraz dobre właściwości środowiskowe. Dzięki temu sprawdzą się w roli opon pojazdów technicznych, które z dużą prędkością pokonują zalane deszczem zakręty, długie kilometry płaskich dróg czy nasłonecznione górskie podjazdy. Wszystkie montowane na samochodach kolumny wyścigu opony wyposażone są w innowacyjną technologię ContiRe.Tex, po raz pierwszy zaprezentowaną przez Continental w sierpniu 2021 roku.

Fot. Pauline Ballet

 

Jako jeden z pięciu głównych sponsorów, marka Continental znów będzie mogła zabłysnąć podczas Tour de France. Nasze opony do samochodów osobowych i rowerów sprawdzone zostaną w najcięższych warunkach, co pozwoli im zaprezentować swoje wyjątkowe właściwości i osiągi. Dzięki naszej wiedzy technologicznej oraz ambitnym celom środowiskowym, które realizujemy wraz z Amaury Sport Organisation, wnosimy znaczący wkład w bezpieczną i zrównoważoną rywalizację podczas Tour de France – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics & Marketing EMEA w Continental.

 

Źródło: Continental

Zdjęcie główne: Pauline Ballet

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).