Continental: cyberbezpieczeństwo w autach połączonych w sieci | MOTOFAKTOR

Continental: cyberbezpieczeństwo w autach połączonych w sieci

person Adrian Januszkiewicz 26/06/2018

Continental wraz z firmami Argus i Elektrobit opracowuje technologie cyberbezpieczeństwa dla aut, które będą połączone z IoT.

Elektronika z każdym rokiem coraz bardziej dominuje w samochodach. Teraz i w przyszłości ich nowe modele będą coraz bardziej zintegrowane z siecią internetową, która da im więcej opcji, ale będzie też zwiększała wymogi co do cyberbezpieczeństwa, o czym mówi Wolfgang Bernhart, ekspert z firmy doradczej Roland Berger:

Ponad 60 milionów podłączonych pojazdów będzie sprzedawanych na całym świecie rocznie do 2021 roku. Łączność między samochodami pozwoli na dodatkowe funkcje przed wejściem nowej generacji danego modelu, a nawet podczas całego cyklu użytkowania danego pojazdu, co oznacza, że ​​przemysł motoryzacyjny będzie musiał poradzić sobie z poważnymi problemami bezpieczeństwa cybernetycznego, aby zagwarantować bezpieczeństwo ludzi w mocno zautomatyzowanym scenariuszu ruchu. Krótko mówiąc, udział pojazdów połączonych szybko rośnie na całym świecie, dzięki czemu samochody stają się kolejnym dużym celem ataków cybernetycznych po urządzeniach mobilnych. Wolfgang Bernhart Senior Partner w firmie doradczej Roland Berger
Tak jak hamulce są niezbędne do bezpiecznej jazdy, pojazdy połączone wymagają najnowocześniejszego bezpieczeństwa cybernetycznego jako podstawowej funkcji. Dlatego zdecydowaliśmy się oferować kompleksowe rozwiązania bezpieczeństwa cybernetycznego od Argusa i Elektrobitu w całej naszej elektronice samochodowej i jako samodzielne rozwiązanie dla produktów innych firm. Werner Koestler szef działów strategii i wyposażenia wnętrz w Continental

 

Filozofia bezpieczeństwa cybernetycznego firm Continental, Elektrobit i Argus opiera się na trzech kluczowych filarach: umożliwia producentom OEM zapobieganie, rozumienie i reagowanie na zagrożenia cybernetyczne. Continental będzie teraz oferował rozwiązania od firm Elektrobit i Argus, dostarczając producentom pojazdów kompleksową ofertę, aby mogli zabezpieczyć swoje floty przed obecnymi i przyszłymi zagrożeniami cybernetycznymi. Aby zapobiec potencjalnym atakom, EB nie tylko zapewnia konsultacje, ale oferuje chociażby podstawowe oprogramowanie AUTOSAR i rozwiązania bezpieczeństwa dla bootloadera.

 

Argus oferuje wielostopniowe rozwiązania, które oferują dodatkowe, nowoczesne zabezpieczenia przed cyberatakami przeciwko pojazdowi, a także możliwość wykrywania i reagowania na nie w czasie rzeczywistym dzięki Argus Connectivity Protection zainstalowanemu w urządzeniach telematycznych i informacyjno-rozrywkowych oraz systemowi wykrywania i zapobiegania włamaniom Argus (IDPS) wdrożonemu w sieci pokładowej.

 

Argus Lifespan Protection (LP), centrum bezpieczeństwa operacji samochodowych, oferuje dodatkowy stopień zapobiegania, rozumienia i reagowania poprzez zapewnienie widoczności producentom OEM „cyberzdrowia” ich flot oraz analizę informacji wymienianych między pojazdami flot w celu uzyskania wglądu w naturę ataków, gdy mają miejsce, identyfikację pojawiających się zagrożeń i szybką reakcję na incydenty poprzez uodparnianie floty. Aby jak najszybciej zareagować i zainstalować poprawki do oprogramowania w celu usunięcia luk w zabezpieczeniach swoich flot na całym świecie, producenci pojazdów mogą polegać na aktualizacji oprogramowania EB cadian Sync.

Nasze wielostopniowe podejście jest kompleksową ofertą dla cyberbezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej, od opracowania nowych produktów i ciągłego monitorowania, aż po możliwość rozwiązania luk w zabezpieczeniach za pomocą bezprzewodowych aktualizacji w celu uodpornienia floty na kolejne ataki. Werner Koestler

 

Continental wprowadza te wielostopniowe rozwiązania do swojego portfolio, zapewniając, że jego komponenty są jak najbardziej zabezpieczone przed atakami.

Szczególnie w przypadku komponentów, które dają punkt wejścia do zdalnych ataków, takich jak jednostki telematyczne lub systemy informacyjno-rozrywkowe, wymagania te drastycznie wzrastają w ciągu ostatnich kilku lat. Jako międzynarodowy dostawca dla branży motoryzacyjnej uważamy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie najlepszej ochrony naszym klientom. Werner Koestler

 

Ponadto firma Continental opracowuje również jednostki sterujące, które same w sobie służą jako ważne elementy w łańcuchu bezpieczeństwa.

 

Źródło: Continental

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).