Chłodzenie w EV okiem NRF | MOTOFAKTOR

Chłodzenie w EV okiem NRF

Firma NRF wyjaśnia specyfikę układu chłodzenia występującego w samochodach z napędem hybrydowym i elektrycznym.

Dlaczego układ klimatyzacji staje się coraz ważniejszy w nowoczesnych pojazdach elektrycznych i hybrydowych?

Ponieważ układ klimatyzacji staje się głównym układem chłodzenia/nagrzewania komponentów zasilania pojazdu elektrycznego.

Komponenty EV NRF

Jakie są temperatury pracy akumulatora pojazdu elektrycznego?

Zazwyczaj nominalna temperatura pracy akumulatora wynosi około 20°C do 25°C

Dolna granica temperatury pracy akumulatora wynosi około -10°C do -5°C.

Górna granica temperatury pracy akumulatora wynosi zwykle od około 40°C do 45°C.

Baterie EV NRF

Co się stanie, jeśli bateria nie będzie działać w optymalnej temperaturze?

Akumulatory samochodów elektrycznych są niezwykle wrażliwe na zmiany temperatury, a zbyt wysokie lub zbyt niskie temperatury mogą mieć poważne konsekwencje dla ich wydajności, pojemności, a nawet bezpieczeństwa.

W skrajnie niskich temperaturach pojemność akumulatora może ulec znacznemu zmniejszeniu, a w wysokich temperaturach może dojść do szybszej degradacji systemu akumulatora, skracając jego żywotność i pojemność w przyszłości.

System akumulatorów pojazdu elektrycznego wymaga utrzymania optymalnych warunków temperaturowych, aby działać niezawodnie, wydajnie i bezpiecznie.

Co się stanie, jeśli bateria się przegrzeje?

Przegrzana bateria EV NRF

Wysokie temperatury mogą przyspieszyć procesy degradacji materiałów elektrod i elektrolitów, prowadząc do zmniejszenia pojemności i żywotności akumulatora.

Wysokie temperatury mogą powodować rozszerzanie się materiałów w układzie akumulatora, co może powodować naprężenia mechaniczne i odkształcenia.

Może to prowadzić do uszkodzeń strukturalnych systemu akumulatorów, a nawet uszkodzeń fizycznych, takich jak wyciek elektrolitu, korozja i deformacja elektrod.

Każda bateria jest zarządzana przez moduł BMS, który oprócz wszystkich swoich funkcji monitoruje również temperaturę każdego zestawu baterii i kontroluje ścieżkę czynnika chłodzącego/ogrzewającego.

Która część dba o optymalną temperaturę baterii?

Pompa ciepła NRF
Pompa ciepła – nowa generacja systemów chłodzenia

System pompy ciepła jest innowacyjnym komponentem technologicznym, który służy do wydajnego ogrzewania i chłodzenia wysokonapięciowych komponentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zapewniając optymalne warunki pracy i konserwacji przez cały okres eksploatacji. System ten jest zaawansowaną formą termoregulacji, która reguluje zarówno ścieżkę ciepła, jak i ścieżkę czynnika chłodniczego.

Ofertę pomp wodnych od NRF możesz sprawdzić TUTAJ.

Artykuł sponsorowany przez NRF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).