carVertical: wyposażenie dodatkowe w używanym aucie | MOTOFAKTOR

carVertical: wyposażenie dodatkowe w używanym aucie

person Joanna Piszcz 28/09/2023

Bardzo rzadko zdarza się, żeby sprzedający, który kiedyś konfigurował taki samochód w salonie, odzyskał choćby połowę zapłaconej kwoty za dodatkowe wyposażenie - wynika z danych carVertical.

 

Gust to sprawa indywidualna i własna konfiguracja auta zakupionego w salonie bywa zwykle tego gustu przejawem. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że im bardziej nietypowa będzie specyfikacja wyposażenia, tym bardziej będzie trudno korzystanie odsprzedać kiedyś taki samochód.

 

Prosty przykład – ktoś dla potrzeb reklamowych zamawia różowego VW Golfa. Wygląda oryginalnie, ale jest bardzo prawdopodobne, że za kilka lat, sprzedać go będzie nieco trudniej niż takiego samego Golfa w kolorze czarnym. Są też takie elementy, za które – dla odmiany – podczas konfiguracji w salonie niemal obowiązkowo trzeba dopłacić, ponieważ ich brak poważnie utrudni późniejszą odsprzedaż auta…

Absolutna konieczność

carVertical wyposażenie samochodu

 

Wiele zależy tu od klasy samochodu (miejski, kompaktowy, klasa średnia, model premium), ale możemy przyjąć, że coraz trudniej sprzedają się samochody bez elektrycznego sterowania szybami przednimi i lusterkami, a także bez – choćby manualnej – klimatyzacji.

 

W klasie premium bardzo trudno sprzedać samochód, jeśli nie jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.

Elementy wyposażenia zwiększające wartość auta

Kupujący auta używane zwracają sporą uwagę na fabryczne felgi ze stopów lekkich, atrakcyjny (modny) kolor nadwozia oraz fabryczne pakiety wyposażenia obejmujące np. podgrzewane lusterka, podgrzewaną elektrycznie szybę przednią oraz ekskluzywne akcenty wykończeniowe (skórzana kierownica).

Ugruntowaną pozycję na rynku wtórnym mają pakiety charakterystyczne dla danych marek, np. BMW M-pakiet lub Audi S-Line. Takie samochody zawsze kosztują więcej niż wersje podstawowe i nie brakuje chętnych na ich zakup. Matas Buzelis ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical

Elementy wyposażenia zwiększające szanse na sprzedaż samochodu

radio samochodowe

 

Nabywcy uwielbiają multimedia. Dotyczy to także starszych samochodów, w których działanie nawigacji lub jakość połączenia ze smartfonami pozostawia wiele do życzenia. Ale tak czy inaczej, zawodowi sprzedawcy samochodów zauważyli już dawno, że łatwiej sprzedać samochód z fabryczną nawigacją (choćby nie było do niej aktualnych map) niż bez takiego wyposażenia.

 

Atutem handlowym będą także atrakcyjne koła. Tak jak wspominaliśmy – ładne felgi fabryczne zwiększają wartość samochodu. Natomiast felgi niefabryczne z reguły nie podnoszą wartości auta, choć zwiększają zainteresowanie ofertą, ponieważ – jeśli są dobrze dobrane – to dzięki nim samochód prezentuje się znacznie lepiej. Podobny efekt mogą dać nawet kołpaki pod warunkiem, że będą estetyczne, najlepiej oryginalne i niepopękane.

Elementy, które nie pomagają w sprzedaży

Jest wiele gadżetów, które w salonie kosztują majątek, ale na rynku wtórnym w ogóle nie zwracają uwagi kupujących. Przykładem może być podgrzewana i regulowana elektrycznie tylna kanapa. Dobrze jest mieć coś takiego w samochodzie, ale z pewnością nie będzie to wabikiem na klientów ani powodem do podniesienia ceny. Konfigurując samochód w salonie nie warto przepłacać za drogie wzory tapicerek. Liczy się po prostu dobra jakość materiału, ale jego ekskluzywny wzór na ogół nie pomoże w odsprzedaży auta.

Bardzo kontrowersyjna jest skórzana tapicerka. Niektórzy ją uwielbiają, inni wręcz przeciwnie, ponieważ „latem grzeje, a zimą chłodzi”, no chyba, że samochód jest wyposażony wentylowane i podgrzewane fotele. Matas Buzelis ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical

Elementy, które wręcz odstraszają klientów

multimedia w samochodzie

 

Im starszy samochód, tym trudniej odsprzedać go, jeśli ma np. zaawansowane regulowane zawieszenie, bezstopniową skrzynię biegów (wyjątkiem są hybrydy) czy skomplikowany silnik. To co jest mile widziane, kiedy samochód jest nowy, może zniechęcać przy większym przebiegu, z obawy o koszty ewentualnego serwisowania. W przypadku takich zaawansowanych samochodów z podejrzanie niskim przebiegiem, warto skorzystać z raportu historii pojazdu i upewnić się, że stan licznika jest wiarygodny.

Niezależnie od tego czy ktoś kupuje samochód na rynku pierwotnym czy wtórnym, powinien głęboko zastanowić się nad tym, jak jego wersja kolorystyczna i wyposażeniowa wpłynie na późniejszą odsprzedaż. Jest rzeczą oczywistą, że nigdy nie odzyska się pełnej kwoty wydanej na indywidualną konfigurację auta. Warto natomiast pamiętać o tym, że niektóre opcjonalne elementy mogą przyciągać lub odstraszać klientów. Matas Buzelis ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical

 

Źródło: carVertical 

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).