Brak miejsca to nie problem | MOTOFAKTOR

Brak miejsca to nie problem

Dzięki uprzejmości firmy WIMAD mieliśmy okazję uczestniczyć w prezentacji bezdotykowego systemu pomiaru geometrii zawieszenia. System ten jest przenośny i zamontowany w kontenerze dzięki czemu można go postawić na parkingu lub przygotowanym placu przed warsztatem.

 

 

Bezdotykowe systemy do szybkiego pomiaru geometrii kół i osi HUNTER Quick Check Drive mają na celu potokowe badanie geometrii zawieszenia i sprawdzają się w sytuacjach, gdzie obsługiwana jest znaczna ilość samochodów. Urządzenie przeznaczone jest do pomiaru geometrii zawieszenia podczas wjazdu samochodem na halę lub podczas „recepcji”, czyli przyjęcia samochodu do serwisu. Przejazd przez stanowisko samochodem praktycznie na bieżąco pozwala wykonać szybki test, którego wynik wyświetlany jest na ekranie, a w postaci raportu przedstawiany jest klientowi.

Nowością jest wersja przenośna zabudowana w 20 stopowym kontenerze. Po ustawieniu kontenera na podłożu konieczne jest praktycznie połączenie go ze źródłem zasilania, przypięcie łącza internetowego oraz rozłożenie najazdów. Całość przygotowanie ni powinna zająć więcej, niż 2 godziny. Wersja kontenerowa jest dobrą alternatywą dla serwisów, które takiego stanowiska nie posiadają, lub mają problem z wygospodarowaniem dodatkowego miejsca na montaż.

 

 

Wersja kontenerowa HUNTER Quick Check Drive prezentowana przez firmę WIMAD

Opłacalność systemu HUNTER Quick Check Drive zamontowanego w wersji stacjonarnej na stanowisku w serwisie opisywaliśmy w artykule opublikowanym pod tytułem „Co zrobić aby inwestycja się zwróciła

W trakcie prezentacji systemu przenośnego zabudowanego w kontenerze przedstawiono obliczenia opłacalności systemu na podstawie jednego z serwisów autoryzowanych z którego na bieżąco pobrano dane do analizy. Z danych wynika, że średnio dziennie przeprowadzano 55 przejazdów przez stanowisko Quick Check Drive z czego do regulacji geometrii zawieszenia trafiało dziennie 17 pojazdów. Z symulacji zakładającej 5 regulacji geometrii dziennie wynika, że zwrot inwestycji w system Quick Check Drive możliwy jest po 9 miesiącach od dnia zakupu.

W trakcie prezentacji systemu przenośnego zabudowanego w kontenerze przedstawiono obliczenia opłacalności systemu na podstawie jednego z serwisów autoryzowanych z którego na bieżąco pobrano dane do analizy. Z danych wynika, że średnio dziennie przeprowadzano 55 przejazdów przez stanowisko Quick Check Drive z czego do regulacji geometrii zawieszenia trafiało dziennie 17 pojazdów.
Z symulacji zakładającej 5 regulacji geometrii dziennie wynika, że zwrot inwestycji w system Quick Check Drive możliwy jest po 9 miesiącach od dnia zakupu.

Działanie systemu polega na przejechaniu samochodem przez kontener, gdzie system kamer sprawdza geometrię ustawienia kół. Pomiar możliwy jest przy prędkości do 16 km/h. Warunkiem jest przejazd równomierny, bez hamowania i bez korekty toru jazdy za pomocą kierownicy. Szczegóły widoczne są na poniższym filmie.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).