Audi A4 najczęściej serwisowanym autem w polskich warsztatach | MOTOFAKTOR

Audi A4 najczęściej serwisowanym autem w polskich warsztatach

person Adrian Januszkiewicz 24/03/2021

W 2020 r. w polskich warsztatach najczęściej serwisowanym modelem auta osobowego było Audi A4 (2001-2008).

Tak wynika z raportu oprogramowania Autodata, z którego korzysta 85 tys. warsztatów w ponad 100 krajach. Jego twórcy przygotowali raport z zestawieniem serwisowanych różnego rodzaju pojazdów w 22 krajach. Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Polsce w 2020 roku?

W 2020 r. Audi A4 z lat 2001-2008 było najczęściej serwisowanym modelem w polskich warsztatach. Zastąpiło na pozycji lidera Opla Astrę H, zwycięzcę rankingu w latach 2017-2019 i zdobywcę drugiego miejsca w roku 2020. Na najniższym stopniu podium znalazł się Ford Mondeo (2007) – wynika z raportu przygotowanego przez Autodatę.

W zestawieniu zdecydowanie dominują modele z Niemiec, których jest aż 9. Wyjątkiem jest czeska Skoda Octavia II (2004-2013), jednak ta marka od 1991 r. należy do koncernu Volkswagen.

 

Często samochody, z których rezygnują Niemcy, trafiają do naszego kraju. W 2020 r. zza zachodniej granicy sprowadzono do Polski 489,1 tys. używanych aut. Ich średni wiek wyniósł 12 lat – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Dlatego eksperci rankomat.pl przeanalizowali, jak w raporcie Autodata wygląda sytuacja w niemieckich warsztatach.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Niemczech w 2020 roku?

Za zachodnią granicą w ubiegłym roku najczęściej serwisowane były nieco inne modele niż w Polsce. W rankingu Autodata w niemieckim top 10 serwisowanych samochodów osobowych pierwsze miejsce zajął Volkswagen Golf VI (2008-2013). Na kolejnych miejscach podium znalazły się Opel Corsa (2007) oraz Mercedes-Benz C (2007-2014).

W 2020 r. najczęściej serwisowane modele w Niemczech były młodsze niż w Polsce. Potwierdzają to również dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Wynika z nich, że w naszym kraju średni wiek używanego auta osobowego wynosi 14,1, a za zachodnią granicą 9,6. Różnica wynosi 4,5 roku.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC najczęściej serwisowanych modeli w Polsce i Niemczech?

Wśród 10 najczęściej serwisowanych w Polsce samochodów osobowych, zdecydowanie najwięcej za ubezpieczenie OC muszą zapłacić właściciele BMW Serii 3 z lat 2005-2014 (średnio 806 zł). To o 32,3% więcej niż w przypadku najtańszej w zestawieniu Skody Octavii (544 zł). Różnica w wysokości cen pomiędzy markami wynosi 262 zł – wynika z kalkulacji przeprowadzonych przez użytkowników porównywarki rankomat.pl.

Podobnie jak w Polsce również w Niemczech wśród top 10 najczęściej serwisowanych w 2020 r. samochodów osobowych, najdroższe w ubezpieczeniu jest BMW 3 z lat 2005-2014 (806 zł). Jednak w pierwszej dziesiątce za naszą zachodnią granicą brakuje Skody Octavii.

 

Wśród najczęściej serwisowanych w 2020 r. w Niemczech samochodów osobowych, najtańszy w ubezpieczeniu jest Volkswagen Golf VI z lat 2008-2013 (595 zł). Różnica w cenie zakupu polisy OC pomiędzy nim, a BMW 3 (2005-2014) wynosi 26,1%, czyli 211 zł.

Wartość pojazdu objętego ubezpieczeniem OC nie powinna mieć znaczenia dla zakładu ubezpieczeń, ponieważ pokrywa on tylko koszty szkód wyrządzonych przez kierowcę innym uczestnikom ruchu drogowego. Różnica w cenie OC występująca pomiędzy poszczególnymi modelami samochodów jest wynikiem indywidulanej oceny danego kierowcy i jego pojazdu, a dokładnie ryzyka spowodowania przez niego kolizji lub wypadku. Z reguły największy wpływ na wysokość składki OC ma wiek i miejsce zamieszkania właściciela pojazdu oraz wiek auta, przebieg i pojemność silnika. Stefania Stuglik ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl

 

Źródło: rankomat.pl

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).