Apollo Tyres gotowe na ETRC 2024 | MOTOFAKTOR

Apollo Tyres gotowe na ETRC 2024

Apollo Tyres i SL Trucksport odliczają już dni do startu sezonu ETRC, który nastąpi 25 maja na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli we Włoszech.

  • SL Apollo Tyres Trucksport ogłosił gotowość do nadchodzącego sezonu ETRC, w którym mierzy w więcej niż obronę wyników z roku 2023, w którym zajął III miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw, a jego kierowca Sascha Lenz został uhonorowany prestiżową nagrodą Driver’s Driver Award, przyznawaną w głosowaniu przez innych zawodników
  • Zespół przeprowadził szeroko zakrojone prace rozwojowe nad udoskonaleniem ciężarówki wyścigowej MAN TGS zespołu
  • Pierwsza runda rozpocznie się już 25 maja na torze wyścigowym Misano World Circuit Marco Simoncelli we Włoszech
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

Po udanym debiutanckim sezonie w 2023 roku, SL Apollo Tyres Trucksport przeprowadził intensywne prace zimowe w celu usprawnienia swojej ciężarówki wyścigowej. Ich głównym celem było rozwiązanie problemów mechanicznych, które uniemożliwiały im pełne wykorzystanie potencjału w poprzednim sezonie.

W sezonie 2023 SL Apollo Tyres Trucksport odniosło sukces zajmując imponujące trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Dodatkowo, Sascha Lenz, kierowca zespołu, otrzymał prestiżową nagrodę Driver’s Driver Award od innych zawodników FIA ETRC, co stanowi uznanie jego wyjątkowych osiągnięć w sezonie.

DT Spare Parts świętuje udany sezon z SL Trucksport 30

W tej edycji 36-letni Niemiec wystartuje w ośmiu rundach na znanych torach w Europie, w tym na legendarnych Nürburgringu i Le Mans, kończąc sezon finałowym wyścigiem na Circuito de Madrid Jarama w Hiszpanii 5 października 2024 r.

Fot. Apollo Tyres

W kolejnym sezonie FIA ETRC przewiduje się wprowadzenie serii zmian technicznych nakazanych przez organ zarządzający FIA, w tym konieczność stosowania nowej mieszanki opon oraz nowych ograniczeń dotyczących przednich osi. Te zmiany będą najbardziej kompleksowe w najnowszej historii, zdecydowanie zmieniając charakterystykę każdej ciężarówki, zwłaszcza pod względem hamowania i reakcji zawieszenia.

Dzięki swojemu doświadczeniu w dziedzinie oprogramowania symulacyjnego, firma Apollo Tyres przeprowadziła analizę i zdefiniowała optymalne ustawienia przez cały rok, aby wspomóc rozwój innowacyjnej osi dla ciężarówki MAN TGS, zapewniając jej stabilność podczas pokonywania zakrętów i jazdę przy dużych prędkościach. W obliczu rywalizacji ze znanymi konkurentami, którzy również pracują nad nowymi pojazdami na nadchodzący sezon, SL Apollo Tyres Trucksport jest pewne, że ich osiągnięcia na początku mistrzostw dadzą im przewagę.

Yves Pouliquen, szef grupy ds. sprzedaży i marketingu w Apollo Tyres
Yves Pouliquen, szef grupy ds. sprzedaży i marketingu w Apollo Tyres, Fot. Apollo Tyres

„Zdobycie wielu miejsc na podium w zeszłym sezonie było oszałamiającym wynikiem dla Saschy i zespołu” – mówi Yves Pouliquen, szef grupy ds. sprzedaży i marketingu w Apollo Tyres Europe. – „Ciężko pracowali nad udoskonaleniem ciężarówki i wdrożeniem ulepszeń, aby w 2024 roku rywalizować o jeszcze więcej zwycięstw w wyścigach. Dzięki cennym doświadczeniom zdobytym w trudnym debiutanckim sezonie, jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie osiągnąć nowe, ambitne cele.”

 

 

Źródło: Apollo Tyres

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).