Zawieszenie pneumatyczne – częste błędy montażowe | MOTOFAKTOR

Zawieszenie pneumatyczne – częste błędy montażowe

Firma Arnott opisała najczęściej pojawiające się błędy montażowe występujące przy zawieszeniu pneumatycznym i ich przyczyny.

 

Firma Arnott zebrała najczęściej występujące błędy przy montażu podzespołów zawieszenia pneumatycznego. Większości z nich można łatwo uniknąć stosując się do procedur montażowych oraz czytając uważnie instrukcje dostarczane przez producentów pojazdów. Dobra praktyka warsztatowa również pozwala uniknąć problemów z nieprawidłowo zainstalowanymi częściami.

Miechy pneumatyczne

Rękaw wyskoczył z opaski na skutek błędnego montażu – miech zamontowany pod kątem i wygięty podczas napełniania powietrzem.

 

Rękaw wyskoczył z opaski na skutek błędnego montażu - zdjęcie Arnott

 

Dolne mocowanie uszkodzone w wyniku naprężeń podczas montażu.

 

Dolne mocowanie uszkodzone w wyniku naprężeń podczas montażu - zdjęcie Arnott

 

Nieprawidłowe zamocowanie miecha, uszkodzenie górnego mocowania przez nacisk i skręcenie.

 

Nieprawidłowe zamocowanie miecha, uszkodzenie górnego mocowania przez nacisk i skręcenie - zdjęcie Arnott

 

Jeśli podczas instalacji nie poprowadzi się przewodu powietrznego tak jak w instrukcji (przez odpowiednie wycięcie) następuje jego zakleszczenie nad górnym mocowaniem miecha. Nie ma wówczas możliwości spuszczenia powietrza z miecha przez przewód i najczęściej mechanik robi otwór w rękawie.

 

Otwór w rękawie zawieszenia pneumatycznego - zdjęcie Arnott

 

Górne mocowanie i pin ustalający dolnego mocowania nie zostały prawidłowo osadzone przed napompowaniem miecha. Niżej pokazano właściwe pozycje punktów mocowania (osłona przeciwpyłowa zdjęta dla jasności).

 

Punkty mocowania miecha pneumatycznego - zdjęcie Arnott

 

Pojazd opuszczony z podnośnika przed napompowaniem miecha. Miech pneumatyczny należy zawsze napełnić powietrzem korzystając z testera diagnostycznego przed opuszczeniem pojazdu (osłona przeciwpyłowa zdjęta dla jasności).

 

Miechy pneumatyczne bez powietrza po opuszczeniu pojazdu z podnośnika - zdjęcie Arnott

Kolumny pneumatyczne

Zawór odkręcony podczas wyciągania przewodu powietrza, a następnie dokręcony zbyt dużym momentem. Prawie zawsze wtedy ukręca się gwint w obudowie. Maksymalny moment dokręcania zaworu VOSS to 2 Nm.

 

Źle dokręcony zawór w kolumnie pneumatycznej - zdjęcie Arnott

Kompresor zawieszenia pneumatycznego

Przeciążenie i spalenie na skutek nieszczelności na dolocie lub niewymienionego przekaźnika.

 

Przeciążenie i spalenie kompresora zawieszenia pneumatycznego - zdjęcie Arnott

 

Przeciążenie i spalenie na skutek nieszczelności na dolocie.

 

Przeciążenie i spalenie na skutek nieszczelności na dolocie - zdjęcie Arnott

 

Woda i zanieczyszczenia przedostały się do sprężarki na skutek nieszczelności przewodu dolotowego.

 

Kompresor zawieszenia pneumatycznego uszkodzony przez wodę i brud - zdjęcie Arnott

 

Artykuł sponsorowany przez Arnott

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).