Yokohama i Alps Alpine opracowują czujniki do opon | MOTOFAKTOR

Yokohama i Alps Alpine opracowują czujniki do opon

Yokohama ogłosiła, że wraz z Alps Alpine prowadzi prace wdrożeniowe nad czujnikami do opon osobowych spełniającymi wymogi CASE.

Zdaniem przedstawicieli Yokohama Rubber Co. opony powinny spełniać wymogi i wpisywać się w założenia koncepcji Internetu rzeczy – Internet of Things (IoT). Koncentrując się na aspekcie strategii CASE, pod hasłem „Connected” („połączony”), Yokohama prowadzi prace wdrożeniowe, które mają na celu opracowanie rozwiązania wykorzystującego narzędzia cyfrowe do przetwarzania danych dotyczących zużycia opon i warunków na drodze. System ten będzie stanowić uzupełnienie technologii monitorowania ciśnienia w oponach. Yokohama kładzie nacisk na rozwój aplikacji i rozwiązań technologicznych, które przekazują dane z opon wprost do kierowcy i innych podmiotów. Taki system to prawdziwa rewolucja w świecie opon i niezwykle praktyczne udogodnienie dla kierowców i serwisów samochodowych.

 

W celu szybkiej realizacji projektu wdrożenia tego rozwiązania Yokohama połączyła siły z pochodzącą z Japonii, międzynarodową korporacją Alps Alpine, producentem komponentów elektrycznych, które opracowuje i wytwarza. Firma prowadzi też sprzedaż części wykorzystywanych do produkcji smartfonów oraz elementów wyposażenia pojazdów i innych urządzeń, służących do przekazywania informacji i komunikowania się. Marka Alpine jest liderem w branży samochodowego sprzętu car audio i wideo. Alps Alpine dysponuje zapleczem związanym z projektowaniem i tworzeniem oprogramowania, dzięki czemu jest doskonałym partnerem dla Yokohamy w wielu obszarach.

W 2004 roku Yokohama Rubber Co., jako pierwszy japoński producent opon, wprowadziła system monitorujący ciśnienie w oponach TPMS dla samochodów osobowych. Sprzedaż systemu „Air Watch” ruszyła w roku 2005. Rozwiązanie to w 2004 roku otrzymało nagrodę Good Design Award, zaś w 2006 roku – nagrodę w kategorii Functional Goods & Accessories podczas gali Nikkan Jidosha Shimbun Car Accessory Awards 2006.

 

Od 2003 roku Yokohama Rubber dostarcza system monitorowania ciśnienia HiTES do przedsiębiorstw transportowych, dla których wyjątkowo istotna jest kwestia szczegółowego kontrolowania stanu opon w kontekście bezpieczeństwa pasażerów busów i pojazdów ciężarowych, niższego zużycia paliwa, lepszej wydajności i ochrony środowiska. Możliwość sprawdzenia historii użytkowania opon i innych informacji o pojeździe, w połączeniu z systemem monitorowania opon TMS Yokohama Rubber, ma umożliwić użytkownikom pełną kontrolę, w tym planowanie przeglądów opon, a także przyczynić się do promowania wykorzystywania opon bieżnikowanych na szerszą skalę.

 

CASE – akronim słów Connected, Autonomous, Shared & Services, skrót od wspólnego użytkowania samochodów i usług powiązanych oraz Electric (e-samochodów).

 

Źródło: Yokohama

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).