Wsparcie produktowo – techniczne KYB | MOTOFAKTOR

Wsparcie produktowo - techniczne KYB

KYB jest jednym ze światowych liderów w zakresie projektowania  i produkcji amortyzatorów, sprężyn zawieszenia, zestawów montażowych górnego mocowania oraz zestawów osłonowo - ochronnych.
Autor
13/03/2018

Zaawansowane technologie, najwyższa jakość oraz ogromne doświadczenie w procesie wytwarzania  elementów zespołu tłumiąco – resorującego związane z dostawami pierwszomontażowymi dla wielu producentów samochodów na całym świecie, zapewniają produktom KYB odpowiednie miejsce i pozycję w sprzedaży części zamiennych.

 

Dynamika rynku oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne sprawiają, iż potrzeba dostępu do wiedzy jest coraz większa. W związku z tym wsparcie produktowo-techniczne dla dystrybutorów i ich klientów stało się bardzo ważnym zadaniem producentów części i podzespołów motoryzacyjnych. Mechanicy pracujący w warsztatach samochodowych chętnie uczestniczą we wszelkiego rodzaju programach wsparcia zgłębiających ich wiedzę i doświadczenie w zakresie diagnostyki czy technologii napraw.

KYB Suspension Solutions

KYB od kilku lat rozwija program wsparcia technicznego – KYB Suspension Solutions, który ma na celu przekazywanie niezbędnych i potrzebnych informacji zapewniając profesjonalne wsparcie dla klientów. Dedykowany jest dla warsztatów i dystrybutorów, oferując różnorodne narzędzia pomocne podczas sprzedaży oraz montażu i naprawy elementów zespołu tłumiąco-resorującego. Jego szczególną zaletą jest bezpłatny dostęp do informacji ułatwiających pracę oraz zgłębiających niezbędną i potrzebną wiedzę.

1. Szkolenia produktowo-techniczne

Jednym z ważniejszych narzędzi wsparcia technicznego KYB są szkolenia

 

Szkolenia KYB skierowane są dla szerokiej grupy odbiorców i odpowiednio dostosowane do profilu ich działalności oraz określonego zapotrzebowania.

Oferta szkoleniowa KYB obejmuje:

  • szkolenia techniczne dla warsztatów samochodowych
  • szkolenia produktowe i produktowo techniczne dla zespołów sprzedażowych
  • szkolenia techniczne dla działów reklamacji
  • szkolenia techniczne dla szkół o profilu samochodowym

 

W profilu szkolenia technicznego znajdziemy informacje dotyczące budowy i zasady działania amortyzatorów w konstrukcji dwururowej i jednorurowej, sprężyn zawieszenia, zestawów montażowych górnego mocowania oraz zestawów osłonowo-ochronnych.

 

Część praktyczna przedstawia: zasady prawidłowego montażu kolumny MacPherson z użyciem odpowiednich narzędzi na  bazie wybranych modeli pojazdów, przykłady uszkodzeń zespołu tłumiąco-resorującego z ich właściwą oceną oraz zachowania ogólnych zasad bezpieczeństwa podczas prac naprawczych.

 

Dodatkowo jednym z ważniejszych elementów szkolenia technicznego jest pełna diagnostyka układu jezdnego pojazdu. Wyjaśnia szczegółowo metodologię badania amortyzatorów oraz ich ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metody EUSAMA.

 

KYB przygotowało również wsparcie dla zespołów sprzedażowych w postaci szkoleń produktowych i produktowo-technicznych, mających na celu aktualizację stanu wiedzy niezbędnej podczas sprzedaży elementów zespołu tłumiąco-resorującego. Szkolenia ze względu na formę modułową dają szansę pracownikom sprzedaży bezpośredniej pozyskać niezbędną wiedzę produktowo-techniczną dotyczącą działania i funkcjonowania produktów KYB montowanych w układzie zawieszenia pojazdu.

 

Szkolenia techniczne dla działów reklamacji skierowane są do osób zajmujących się bezpośrednio rozpatrywaniem roszczeń reklamacyjnych. Pozwalają pracownikom działu reklamacji właściwie oceniać uszkodzenia jak również przyczyny ich powstawania oraz odpowiednio nadzorować przebieg procesu reklamacyjnego.

 

KYB rozwija nowe projekty, angażując się w edukację młodzieży szkolnej, która wiąże swą przyszłość z branżą samochodową. Celem takich szkoleń jest odpowiednie przygotowanie od najmłodszych lat przyszłych mechaników samochodowych. KYB przekazuje niezbędną wiedzę, tak aby w przyszłości młodzi adepci dysponowali odpowiednimi kwalifikacjami, wiedzą techniczną oraz niezbędnymi umiejętnościami potrzebnymi w tym zawodzie.

2. Filmy instruktażowe KYB

Przedstawiają procedurę montażu amortyzatorów, sprężyn zawieszenia oraz zestawów montażowych w pojazdach, w których wymagane jest zwrócenie szczególnej uwagi podczas prac naprawczych.

Dział techniczny KYB opracował już ponad 130 filmów instruktażowych. Dostępne są na stronie internetowej KYB Europe oraz na oficjalnym kanale YouTube.

 

Dedykowane mechanikom, którzy potrzebują dodatkowych informacji potrzebnych podczas wymiany elementów układu zawieszenia. Obecnie odnotowano ponad 3 miliony odsłon filmów instruktażowych KYB na kanale YouTube, co potwierdza ogromne zainteresowanie tego typu wsparciem.

3. Zdjęcia produktów w 360 stopniach

Stanowią nowoczesną formę prezentacji produktów. Dają oglądającemu możliwość dokładnego obejrzenia produktu z każdej strony, dzięki opcji powiększania pozwalają przyjrzeć się interesującym szczegółom z bliska.

 

Fotografie 3D przydatne są przy weryfikacji poprawności danej części np. czy uchwyty, mocowania są w odpowiednim miejscu

Zdjęcia dostępne są na oficjalnej stronie internetowej KYB EuropeKYB posiada również bazę ponad 5 000 zdjęć 2D: amortyzatorów, sprężyn zawieszenia i zestawów montażowych, które dostępne są w katalogu TecDoc.

4. Instrukcje montażowe KYB

Umożliwiają mechanikowi dostęp do informacji technicznych pokazujących odpowiednią pozycję wymienianych elementów podczas procedury montażu amortyzatora.

Dostęp do instrukcji montażowych można uzyskać za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej KYB Europe lub KYB QR kodów, znajdujących się na opakowaniach produktów.

5. Biuletyny techniczne KYB

Opisują przypadki, w których występuje zwiększone ryzyko popełnienia błędu podczas prac naprawczych lub dobór i identyfikacja części wymagają zwrócenia szczególnej uwagi.

Dostępne do pobrania na stronie interentowej.

6. Katalog on-line KYB

Pozwala na prawidłową identyfikację i dobór części zamiennych co stanowi podstawę dla profesjonalnej naprawy.

 

Powiązany jest z bazą TecDoc dzięki czemu dobór wszystkich elementów wchodzących w skład zespołu tłumiąco-resorującego staje się szybki i łatwy.

Dostępny na stronie internetowej KYB, na której dodatkowo występuje możliwość pobrania katalogów produktów w wersji PDF.

7. KYB QR kody

Za ich pośrednictwem można otrzymać łatwy i szybki dostęp do filmów instruktażowych, instrukcji montażowych oraz porad z zakresu oceny wizualnej czy symptomów uszkodzenia amortyzatora.

Zasada korzystania z KYB QR kodów jest bardzo prosta. Wystarczy zeskanować kod z opakowania produktu przy użyciu odpowiedniej aplikacji, aby móc korzystać z zamieszczonych danych. Należy jednak zwrócić uwagę, iż aktywne są tylko KYB QR kody ze znaczkiem klucza.

8. Wirtualna rzeczywistość

Najnowszy projekt KYB Suspension Solutions dotyczy wsparcia dla warsztatów samochodowych w postaci narzędzia pozwalającego przekonać klientów jak duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy mają amortyzatory.

 

Za pośrednictwem okularów VR wirtualnej rzeczywistości mechanik może pokazać klientowi film przedstawiający test zużytych i nowych amortyzatorów. Jedno auto ma zamontowane nowe amortyzatory KYB, drugie zaś porusza się na wyeksploatowanych z przebiegiem powyżej 80 000 km.

Oglądający ma wrażenie jakby osobiście uczestniczył w jeździe. Podczas wykonywanych manewrów może zaobserwować i porównać zachowanie się obydwu pojazdów. W trakcie hamowania awaryjnego dystans potrzebny na zatrzymanie samochodu ze zużytymi amortyzatorami wydłuża się o ponad 3 metry.

 

Film w bardzo nowatorski i przyjazny sposób pomaga uświadomić klientów jak ważne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy są amortyzatory oraz jak duże ryzyko związane jest z jazdą na niesprawnym zawieszeniu.

 

Więcej informacji na stronie: http://kyb-europe.com/polska/vr/

9. Mobilna aplikacja KYB

Aplikacja powstała z myślą o wsparciu codziennej pracy mechaników i warsztatów. Dostępna jest do pobrania bezpłatnie ze sklepu App Store i Google Play.

Aplikacja spełnia dwie funkcje:

 

  • Część 1: Pomaga mechanikom uświadomić klientów, o konieczności wymiany zużytych bądź uszkodzonych elementów zawieszenia – jako kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

 

Za pośrednictwem aplikacji można wysłać kierowcy wiadomość tekstową z informacją o zidentyfikowanych uszkodzeniach w układzie zawieszenia jego pojazdu, oraz elementach zakwalifikowanych do wymiany.

 

Dodatkowo wraz z informacjami przesyła linki do filmów, przedstawiających zagrożenie i ryzyko związane z eksploatacją zużytych amortyzatorów, sprężyn zawieszenia oraz elementów montażowych.

 

  • Część 2: Przedstawia kompletną naprawę, którą warsztat przeprowadził w pojeździe klienta. Aplikacja może wysłać wiadomość tekstową do kierowcy wraz z załączonymi zdjęciami zarówno przed jak i po wykonaniu usługi.

 

Więcej na stronie: www.kyb-europe.com/polska/app.

10. Nowa strona internetowa

KYB Europe wdrożyło nową wersję strony internetowej – www.kyb-europe.com. Odświeżona witryna została zaprojektowana tak, aby ułatwić odwiedzającym wyszukiwanie poszczególnych informacji. Wraz z poprawą funkcjonalności dodatkowym atutem strony jest przyjazny format i optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

KYB przykłada dużą wagę odnośnie rozwoju narzędzi wsparcia technicznego – dla ułatwienia korzystania z nich dostępne są teraz w jednym miejscu. W zakładce „Wsparcie techniczne” można znaleźć m.in. portal zdjęć produktów 360 stopni, bogatą bibliotekę filmów instruktażowych, instrukcje i biuletyny techniczne oraz dostęp do elektronicznego katalogu zarządzanego przez TecDoc.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).